8

3.6K 555 264
                                    


Hikayenin sesli hali için: 




Taşralı, yaşça olgun erkek modası vardı şu günlerde. Ağır abilerden sevgili yapanlar salım salım salınıyorlar, ay çok tatlı gibilerinden ağızlarının suyu akan diğer kızlara marjinal diye tanımladıkları sevgililerini anlatıyorlardı. Hiçbirinin abisi gibi birinin yanında esamesi okunmazdı.

"Görsen hepsini abi, öyle aptallar ki. Sen kesin tahammül edemezsin. Yorulursun onları izlerken."

"Aman ben almayayım, zaten yeterince yorgunum. Şimdi anlat bakalım sen abine, o gözyaşlarının gerçek sebebi neydi?"

Omzunu silkti Irmak. "Hiç!" Böyle geçiştirmeyeceğini de adı gibi biliyordu.

"Bana bazı kuşlar diyor ki, bir gönül meselesi."  Kaçırdı hemen bakışlarını Irmak, öyle peşin bir kabullenmeydi ki bu Kemal'in canı sıkıldı. Bu kız büyümüştü, gönül meseleleri yüzünden hüngür hüngür ağlıyordu. Hangi erkekti kardeşine bu denli gözyaşı döktüren? Ah bir geçseydi eline. "Bazen bu konularda çok anlayışsız görünebilirim gözüne ama ben aşktan anlarım." Yarım ağız güldü Irmak. Sahiden anlar mıydı?

"Mahallenin kızlarının yarısı sana âşık olunca ezber yapmış olabilirsin tabii."

"Mahallenin kızlarının yarısı bana mı âşıkmış?"

"Bilmez gibi..."

"Bilmiyordum, öğrendiğim iyi oldu. İçlerinden biriyle evleneyim de..."

"Aman sakın!"

"Niye be?"

"Sen onlara mı kaldın? Bak gör sen çok daha başka tabakanın kızını alacaksın. Irmak demişti dersin."

Sırıttı Kemal kendinden emin bir boş vermişlikle. "Seni ağlatan şu genç de başka tabakanın erkeği mi?"

"Öyle biri yok."

"Seni anlamayacağımı mı düşünüyorsun?"

"Anlasan ne değişecek ki?"

"Dertleşmiş olacağız. Seni anladığımı bilmek sana iyi gelecek."

"Anlamayacaksın zaten abi boşa uğraşıyorsun."

"Neden bu kadar kati yargılarla konuşuyorsun  Irmak?"

"Seni tanıyorum. Bu konulardaki bakış açını da biliyorum. Ben bugüne dek senin yanında tek kız bile görmedim. Bana bu işler için çok küçük olduğumu söyleyeceksin. Duygularımın yanıltıcı olacağından, karşıma kimler kimler çıkacağından..."

Hiçbirini söylemeyeceğine içten içe yemin etti Kemal. Böyle sığ mı buluyordu kardeşi onu?

"Biliyor musun birisi bana son günlerde mesaj atıyor. Adı sanı yok, ama farklı şeyler yazıyor, hoşuma gidecek derinlikte şeyler. Kadın olduğunu hissediyorum."

Irmak duydukları karşısında şaşkındı. Kafası iyice dağılmış, şu Ece ve başına açtığı işleri bir anlığına da olsa unutmuş gibi yapabilmişti. Tamamen unutması imkânsızdı.

"Mahallenin kızlarından biridir kesin."

"Başta ben de öyle düşündüm, halen de ara ara düşünüyorum ama şiirlerden bahseden, edebiyat yapan kaç kız vardır bizim oralarda diye de bir hesap yapınca açıkta kalıyorum."

Sevda ÇıkmazıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin