01 :: HDS

212 32 18
                                    

Beberapa tahun kemudian—

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Beberapa tahun kemudian—

Seorang lelaki yang berpakaian kemeja kemas bersama dengan blazer miliknya yang berwarna hitam yang disandang pada lengan tangannya  , dia mengheret beg bagasinya keluar daripada kawasan tapak lapangan penerbangan dan menujui ke arah sebuah kenderaan berwarna hitam yang daripada tadi menunggu akan kehadirannya pulang ke tanah air semula  .

" Kim Junkyu  ! Kawan aku  ! " teriak seorang lelaki yang keluar daripada perut kereta itu  , lantas dia berlari mendapatkan kawannya yang sudah lama tidak berjumpa itu . Terus tubuh lelaki yang bernama junkyu itu dijadikan mangsa pelukkan erat olehnya menyebabkan lelaki tu tak dapat nak bernafas dek kerana kekurangan oksigen  . Sudahlah dia peluk macam nak bunuh orang je serupa eh  .

" yah  , jihoon sshi—tak pasal-pasal aku mati dekat sini sebab lemas dengan pelukkan kau tu " kata junkyu lalu jihoon pun melepaskan pelukan eratnya itu  , dia tersengih seperti kerang busuk  .

" ahh mianhae  , aku ni melebih-lebih pula  .. Tapi—aku rindu kau wei  , akhirnya kau pulang juga dekat sini  .. Mesti seronokkan duduk dekat sana  , aku ni kau ingat ke tak  ? Kau ni dahlah tak telefon aku langsung  .. Suka sangat buat hidup aku ni sendu  .. " bebel jihoon dalam nada suaranya yang kedengaran seperti tengah merajuk  , bibirnya dimuncungkan  .

" ala kau ni  , aku dekat sana busy lah dan masa lapang pun kurang je  .. Tu sebab aku tak dapat nak call kau tanya khabar  , kau kena faham wei  .. Aku dekat sana asyik belajar-belajar sampai lah mata aku jadi macam ni  .. " lalu junkyu menanggalkan cermin mata berwarna hitam miliknya  , dan terjelaslah bawah matanya terdapat lingkangan hitam bahkan seperti panda  . Dan inilah menunjukkan yang dia belajar sepanjang hari  , masa rehat pun singkat saja  .

Jihoon yang memandang akan perkara yang berlaku dekat kawan dia tu  , terus menekup mulutnya dan ketawa perlahan  . " kesian kau dah serupa macam orang tak cukup tidur ,  i mean kau serupa macam mayat hidup  .. Hahaha  ! " dia cuba nak menahan ketawa namun terus tersembur ketawaan dia tu  . Jihoon ni memang perangai macam tu  , kuat membahan orang daripada dulu mereka kenal lagi  . Dan suka ejek-ejek  .

"—ahh , lantaklah sekarang ni jomlah kita balik  .. Mesti diorang tengah tunggu aku  " ajak junkyu yang sudah menyampah dengan perangai jihoon  , malas nak layan dia sangat tu . Nanti lagi lebih pula dia mengenakan orang .

" okey-okey jom  ! " jihoon dengan perasaan terujanya terus berlari masuk ke dalam perut kereta semula  , junkyu pula letak beg bagasinya dalam bot kereta dan terus masuk ke dalam kereta  . Kereta yang dinaiki oleh mereka berdua terus meluncur ke atas jalan semula meninggalkan kawasan situ  .

Daripada jauh  , ada sepasang mata yang daripada tadi asyik memerhatikan gerak geri junkyu sehinggalah lelaki itu beredar daripada situ  .

" itulah anak lelaki kim jinheon  , dia dah pulang ke tanah air semula—jadi bagaimana Cik Anna nak ambil budak lelaki tu  ? " tanya seorang lelaki berpakaian kemas yang duduk di seat memandu  . Gadis yang bernama Anna itu hanya merenung keluar tingkap sambil memikirkan sesuatu  .

【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now