04 :: HDS

133 26 19
                                    

" huh—apa khabar puan  , saya kim junkyu merupakan bekas kepada pelajar university ranking profesional  di Australia 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" huh—apa khabar puan  , saya kim junkyu merupakan bekas kepada pelajar university ranking profesional  di Australia  .. Gembira dapat berjumpa dengan awak  .. " junkyu menunduk hormat sambil memperkenalkan dirinya  . Encik Byeol yang berada disebelah junkyu sekadar tersenyum sambil menggeleng kepalanya  .

" hesy  , budak tak guna suka hati je dia panggil aku puan  .. Entahlah masa bila aku kahwin  , sama saja macam bapa dia  " menolog Anna sendirian sambil memandang sinis junkyu yang berdiri dihadapannya sambil junkyu menarik senyuman janggal .

" panggil saya Cik Anna  , bukan dalam gelaran puan , araesso   " kata Anna sambil mencekak pinggang  , terus junkyu menunduk memohon maaf  .

" oh , baiklah Cik Anna  .. Saya minta maaf pasal kesilapan kecil tu  .. " kata junkyu  . Anna memandang sampul surat yang berada didalam genggaman lelaki itu  .

" oh  , awak dah dapat—" Anna melirik anak matanya memandang wajah junkyu semula  . " so  , awak dah datang ke sini bermakna awak terimalah tawaran tu  , bukan?" sambungnya lagi sambil tersenyum teruja  .

" mungkin  " balas junkyu dengan acuh tak acuh saja  .

" so  , kalau macam tu  ..  you will go to work tomorrow , make sure your first day is not late alright  " kata Anna tiba-tiba  , terus junkyu pandang wajah Anna dengan menayangkan muka bingung  . Iyelah pelik pula sebab terus datang ke sini dan diterima kerja dengan cepatnya , setahu dialah kalau nak diterima kerja pun mesti akan temu duga terlebih dahulu  .

" hah dae  ? " dahinya dikerut  .

" dah jangan banyak tanya pula—saya ada hal ni  " kata Anna lalu dia mengorak langkahnya meninggalkan mereka berdua disitu tanpa mendengar sebarang pertanyaan budak lelaki tu . Malas nak dengar  .

Bayangan Anna yang mula berjauhan daripada situ hanya diekori dengan ekor mata milik junkyu  , kemudian dia mengalihkan pandangan ke arah lelaki tua yang daripada tadi berada disebelah dia  .

" betul ke , saya akan mula kerja dekat sini esok hari  ? Dan dia tak tengok ke do—"

" Cik Anna memang sejenis yang buat kerja pantas dan tak suka melengahkan masa saja.. Jadi awak tak perlu semua tu  , ikut saja arahan dia tu  " kata Encik Byeol yang daripada tadi asyik tersenyum saja  . Mungkin dia ni seorang yang baik hati dan peramah . Fikir junkyu didalam hatinya  .

" ah araesso .." junkyu mengangguk kepalanya  , barulah dia tahu sikap gadis tu  . Jadi  , esok dia akan mula masuk kerja dekat sini  ..

" by the way  , boleh saya tahu apa nama Tuan  ? " tanya junkyu . .

" awak boleh panggil saya  , Encik Byeol saja  .. " balasnya  .

" baiklah Encik Byeol  " dengan ramahnya junkyu menunduk hormat dengan bibir milik nya menarik senyuman manis  .

                        ■💎■

【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now