11 :: HDS

104 23 0
                                    

Baru saja nak menapak keluar daripada studio pameran bangunan situ tiba-tiba hujan mulai turun dengan lebatnya membuatkan langkah dua orang itu terhenti 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baru saja nak menapak keluar daripada studio pameran bangunan situ tiba-tiba hujan mulai turun dengan lebatnya membuatkan langkah dua orang itu terhenti  . Anna mendongakkan dagunya memandang langit yang kelihatan awan mendung dan air hujan menitis turun . Orang-orang yang berada di sekitar situ semuanya terburu-buru berlari mencari tempat redup  .

" hesy  , sudahlah payung dekat dalam kereta  .. Kalau tahulah harini hujan mesti dah sedia kan awal-awal  " rungut Anna sambil mengeluh berat  , terpaksa lah dia berdiri menunggu dekat sini sementara menunggu hujan akan berhenti  . Junkyu menoleh wajahnya memandang Anna yang daripada tadi asyik merungut saja  .

" urmm—Cik Anna tunggu dekat sini dulu  .. Saya pergi ambil kereta ya  " tawar junkyu sambil menyuruh Anna untuk menunggu dia dekat sini  , dia tak naklah nanti Cik Anna kena demam pula  . Nanti dia yang risau—eh tibe  ..

" awak nak redah je hujan tu  ? Nanti awak demam pula—" dahi Anna dikerut memandang junkyu yang berada disebelah  .
" arghh  , gwenchana  .. Saya ni sejenis susah nak kena demam  , jadi Cik Anna tunggu dekat sini ya  " tanpa mendengar pelbagai balasan gadis itu  , junkyu terus berlari dan meredah air hujan , kepalanya ditutup dengan tangan supaya dapat melihat laluan dengan jelas  . Iye  , memang agak sukar berjalan bawah hujan  , sebab kabur-kabur saja  .

Anna sekadar akur saja sepertimana yang junkyu arahkan kepadanya  . Dia berdiri dibawah tempat redup sementara menunggu junkyu mengambil kereta disana  . Nasib mereka parking tak seberapa jauh sangat  .

Junkyu menekan butang kunci untuk membuka pintu kereta  , terus itu dia menapak masuk ke dalam perut kereta dalam keadaannya yang sudah basah lejun dek mandi air hujan  . Rambutnya yang basah itu diraup ke belakang  . Huhu tergoda saya~

Tanpa melengahkan masa yang lama , junkyu mula menghidupkan enjin kereta sebelum menekan minyak kereta  , dia terlebih dahulu memanaskan enjin kereta . Apabila enjin sudah dipanaskan  , kemudian junkyu mulalah menekan minyak kereta dan kereta dipandu olehnya laju meluncur di atas jalan mahu menuju ke tempat Cik Anna sedang menunggunya  . ( asal meroyan ayat aku ha )

Tiba sahaja dekat tempat situ terus junkyu menghentikan kereta dihadapan bangunan situ  , kemudian dia mencapai payung warna oren yang berada di seat belakang  . Dia menapak keluar bersama payung dibuka dan langkahnya berlari anak menuju ke arah Anna yang masih berdiri dekat situ  .

" jom Cik Anna  .. " kata junkyu lalu mereka berkongsi payung menuju ke arah kereta  . Anna yang berada dekat disebelah junkyu terus mendongak kepalanya memandang wajah sisi milik lelaki itu  . Pada masa yang sama  , ada sebuah perasaan yang aneh mula timbul dalam sudut hatinya  .

" cik Anna masuklah " pelawa junkyu tatkala mereka sudah tiba dihadapan kereta  , Anna terhenti daripada lamunannya dia terus membuka pintu kereta dan menapak masuk  . Manakala junkyu berlari menuju di seat pemandu semula  . Payung berwarna oren itu ditutup semula dan diletakkan tempat asalnya  .

【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now