14 :: HDS

105 23 0
                                    

Perlahan-lahan junkyu membuka kelopak matanya 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Perlahan-lahan junkyu membuka kelopak matanya  . Benda pertama yang dia nampak adalah syiling berwarna putih dengan sumber cahaya daripada lampu diatas syiling tersebut  , nampaknya dia sekarang terbaring di dalam sebuah bilik dan itu adalah biliknya sendiri , hairan siapa pula yang rajin hantar dia pulang . Junkyu mula menggosok kedua belah kelopak matanya supaya penglihatan menjadi jelas  .

Kemudian , dia bangkitkan dirinya yang terbaring itu dan bersandar pada kepala katil  . Rasa sakit pada dada masih dapat dirasai walaupun hanya sikit  . Nafasnya sudah menjadi normal semula  , hanya kesakitan pada bahagian dada saja  . Dia pun tak tahu macam mana dia boleh tiba-tiba kena serangan macam tu  .

Junkyu mula termenung lama memandang tubuhnya yang dilitupi dengan selimut tebal  . Tiba-tiba dia teringat akan kata-kata yang dilemparkan oleh gadis itu  , ya waktu gadis itu melihatnya dia ada dengar  dan berpura-pura tidak sedarkan diri  . Padahal pada waktu tu  , dia dah bangun  . Terus junkyu mengetap bibirnya apabila perasaan sebak mula menguasai dirinya  . Tahan junkyu~kau jangan cepat nangis ..

" mianhae junkyu-ah  , aku tak dapat jaga kau dengan lebih baik  .. "

" ahh aniyo  , mungkin aku akan tinggalkan kau buat selama-lamanya .. Mianhae" ..

" selagi aku hidup disini  , aku akan jaga kau

" junkyu  " terus anak mata milik junkyu tertangkap pada kemunculan kawannya iaitu jaehyuk yang berdiri dipermukaan pintu biliknya  , i means jaehyuk dia buka pintu bilik junkyu lah tadi  , alahai itupun nak aku nak bagitahu juga  , hehe—

" ah jaehyuk  , kau nak apa  ? " tanya junkyu yang tersedar daripada lamunan dia tu  .

" kau dah sedar  , aku nak ajak kau makan  .. Diorang tengah tunggu kau dekat bawah tu  , si junghwan dah mengamuk sebab tunggu kau bangun ha .. " kata jaehyuk  . Junkyu mengangguk kepalanya tanpa berkata apa-apa  .

" aku turun bawah dulu—" kemudian jaehyuk pun mempamitkan dirinya meninggalkan bilik junkyu  . Tanpa membuang masa yang lama  , junkyu turun dari atas katil dan mengatur langkah untuk turun ke tingkat bawah  . Mesti kawan-kawan dia tengah duduk menunggu ketibaan dia tu  .

" junkyu ppalli—" panggil jihoon yang sudah tak sabar nak makan  . Junkyu sekadar menggeleng kepala dan melabuhkan punggung di sebelah mashiho  .

" selamat menjamu selera  " junghwan manusia pertama yang memulakan acara makan malam ini  , dengan perangai tak reti sabar dia tu  . Manakala yang lain hanya mampu menggeleng kepala melihat gelagat si adik bongsunya itu  .
Mereka semua menikmati makan malam tersebut kecuali junkyu yang tidak henti mengelamun sehingga lah haruto yang perasan akan kelakuan junkyu  , mula dia menegur dengan mulut yang penuh mengunyah ayam goreng  .

" hey hyung  , dah kenapa termenung jauh tu  ? Tak makan ke  ? Nanti lapar pula sudahlah hyung tak makan daripada petang tadi  .. Tengah hari pun sama kot—" tegur Haruto membuatkan orang-orang dimeja itu melirik anak mata memandang junkyu yang dari tadi berdiam diri  . Entahlah apa yang lelaki tu sibuk fikirkan sangat . Junkyu yang terasa dirinya menjadi tumpuan terus menarik senyuman nipis  .

【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now