12 :: HDS

103 24 0
                                    

Seperti hari yang sebelumnya  , junkyu datang ke tempat kerjanya seperti biasa  , namun kata-kata yang dilemparkan oleh appa nya pada malam semalam masih terngiang-ngiang di dalam kotak ingatannya sampai harini , dia pun tak fahamlah kenapa bila d...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seperti hari yang sebelumnya  , junkyu datang ke tempat kerjanya seperti biasa  , namun kata-kata yang dilemparkan oleh appa nya pada malam semalam masih terngiang-ngiang di dalam kotak ingatannya sampai harini , dia pun tak fahamlah kenapa bila dia sebut je nama hotel tu semalam appa asyik lemparkan ayat-ayat mendesak supaya dia tinggalkan hotel tu .

Tapi dia tak masih faham sampai sekarang  , kenapa appa suruh dia jauhkan diri daripada perempuan yang bernama Anna merupakan pemilik hotel ni  , dia pun hairan juga  . Appa ni dia kenal Cik Anna ke  ? Dan apa hubungan mereka sampaikan appa suruh dia was-was bila bertemu dengan gadis tu  . Apa masalahnya  ? Dia lihat cik Anna tu hanya biasa-biasa saja dan tiada apa yang bahaya sangat  . Lagipun Cik Anna layan dia seperti biasa je , tak ada pula Cik Anna nak dera dia bagai sepanjang dia berada dekat sini . Ahh  , apa-apa jelah  ..

Junkyu menggeleng kepalanya tatkala pelbagai persoalan yang mula timbul dalam kotal ingatannya  , boleh jadi pening dia sebab asyik fikirkan pasal tu dari semalam lagi  . Sampaikan waktu malam pun dia tak dapat tidur dengan lena  , rasa tak sedap hati pula  . Tapi perasaan seperti itu dia cuba abaikan saja  . Malas nak fikir macam-macam  .

Junkyu menunduk hormat apabila ada munculnya bayangan seorang wanita yang tampak lebih tua dari dia yang baru berjalan masuk ke dalam hotel tersebut  . Dia menyapa ramah akan kedatangan tetamu baru disitu sambil menarik senyuman lebar  . Wanita yang berada dalam lingkungan 30-an itu memandang junkyu sambil dia turut sama menyapa junkyu  .

" selamat datang ke hotel kami puan  , saya harap puan selesa dengan kos perkhidmatan yang tersedia di hotel kami ini .. " tutur junkyu dalam nada lemah lembut melayan tetamu barunya itu  . Wanita yang berpakaian gaun warna merah  , manakala rambutnya kemas diikat sanggul .. Dan wajahnya cantik dengan salutan make-up menampakkan dirinya lebih muda sekali  . Wanita itu mengangguk kepala tanpa membuka sebarang pembicaraan  .

" ini kunci bilik puan  , ya .. Kalau ada apa-apa yang puan perlukan sila beritahu saya  , saya sedia untuk membantu  " tawar junkyu lalu menghulurkan kunci bilik yang bernombor 404 . Kunci tersebut bertukar tangan  . Tanpa membuang masa yang lama  , wanita itu terus mengorak langkahnya melalui dikawasan lobi ingin menaiki lif untuk ke tingkat atas  . Bayangan wanita tersebut hanya diekori dengan ekor mata milik junkyu  .

" hey  , kim junkyu  " terkejut kecil junkyu dibuatnya tatkala daripada belakang ada seseorang menyerjahnya . Nasib dia tak pengsan dekat situ  , kalau tidak memang dia matilah dekat situ .  Junkyu menoleh ke arah lelaki yang muncul di belakang dia itu sambil tangan mengusap dada . Dia Jinhwan hyung yang muncul dengan menayangkan senyuman lebar  .

" sekarang bukan ke waktu rehat  , so jomlah kita lepak sama-sama  .. Lagipun diorang tengah tunggu kau  " ajak Jinhwan hyung sambil tangannya melingkari leher milik junkyu dan membawanya ke sebuah bilik yang bersaiz sederhana  , ini semestinya bilik rehat para pekerja  . Jadi  , rupanya disini mereka lepak selama ni , baru dia tahu  .

【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now