06 :: HDS

129 24 3
                                    

" hurmm—junkyu disebabkan awak akan ganti tempat saya 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" hurmm—junkyu disebabkan awak akan ganti tempat saya  .. Nah , ini semua fail-fail dokumen yang harus awak uruskan .. Ini semua fail dokumen tentang hotel ini  .. Jadi kalau kamu tak seberapa tahu ataupun sukar bagi kamu  , kamu boleh minta pertolongan Cik Anna  .. Sebab dia je yang banyak ilmu pengetahuan  .. "

" jadi  , ini juga setiap list tugasan yang awak perlu lakukan  .. Lagipun tak adalah susah mana pun sebagai pengurus ni  .. First time memang akan sukar sikit but kalau makin lama  , dia akan jadi tebiat awak nanti—"

" don't worry about this—saya tahu awak boleh lakukan untuk saya .. Lagipun mesti pelanggan disini akan suka awak , sebab awak ni seorang lelaki yang kacak dan baik hati pula tu .. Mesti mereka suka layanan mesra awak nanti—itulah yang saya dapat rasakan dekat diri awak .. "

" ahhh  , Encik Byeol janganlah kata macam tu  .. Saya rasa agak janggal dengan ayat macam tu  .. " Junkyu mengaru lehernya yang tidak gatal  , kekok bila orang kata macam tu dekat dia  .

" Encik Byeol lagi hebat daripada saya  , saya ni hanya pekerja yang belum ada pengalaman tentang ni  .. " sambung junkyu lagi  .

" hurmm—saya dah nak pun bersara dan esok hari terakhir saya di tempat sini...dan awak orang yang akan ganti tempat saya  , saya harap awak boleh jadi seorang pengurus yang bijak seperti saya.. Araesso  " Encik Byeol menepuk bahu junkyu lembut  . Junkyu sekadar membalas dengan anggukan kepala  .

" oh ya dan satu lagi  , ini ialah pejabat saya yang dulu dan sekarang awak akan dudukinya  .. Now  , ia akan jadi milik awak  .. Dan saya dah kemas semua barang-barang saya .. Awak bolehlah guna bilik ni .. " katanya lagi sambil memandang sekeliling bekas pejabatnya dengan perasaan sayu dan sebak , banyak pengalaman dia semasa bekerja disini  . Dia amat sayang dengan tempat ini  , dan sukar mahu berjauhan dan melupakan  .. Tak apa kenangan itu akan simpan saja didalam hatinya menjadi seperti buku diarinya  ..

Trap—

" yah , kenapa awak masih berada disini lagi  .. Kan ini hari pertama awak bekerja dekat sini  , so pergilah layan kerenah pelanggan dekat luar sana  ... Saya benci dengar suara rungutan orang disana  , tak tenteram hati saya  " merungut Anna yang tiba-tiba masuk ke dalam pejabat itu sambil mencekak pinggang memandang lelaki itu  . Budak mentah—

P/s : buat pengetahuan korang sume iaitu readers  , kalau korang nak tahu perangai Anna ni adalah juga sebijik macam perangai IU dekat hotel Del Luna tapi dia jauh sikitlah ego dingin tu—sapa yang tengok cite tu mesti tau an  .. Kau bayangkanlah perangai Anna serupa macam tu

" ahhhh  , mianhae Cik Anna " junkyu menunduk tubuhnya tanda memohon maaf  . Dia manalah tahu apa-apa yang perlu dilakukan dahulu  , seperti yang saya kata  .. Dia masih belum biasakan diri lagi—

" sudah pergi lakukan kerja kau sekarang  " arah Anna tegas dengan pandangan tajam dia tu  .. Dia kalau dingin memang tak ada dah panggil dalam gelaran awak-saya lagi  .

" ahh dae  , Encik Byeol saya minta diri dulu ya  " junkyu mula mempamitkan dirinya  . Apabila dia berjalan bersebelahan dengan Anna  Tiba-tiba dia terasa seperti dirinya pelik tatkala bertentangan mata sekilas dengan gadis itu , tak tahulah pelik bagaimana  .. Macam perasaan pelik yang diramalkan  . Saya malas nak explain—

                         ■💎■

Junkyu berjalan menuruni anak tangga mahu pergi ke tingkat bawah iaitu dimana terletaknya lobi untuk pelanggan-pelanggan di hotel ini duduk berehat disana sambil luangkan masa . Lagipun dekat tingkat bawah ada pelbagai jenis kedai , restoran mewah , juga ada bar dan macam-macam lagi . Entahlah—apa yang aku merepek ha  .. Idea tetiba je hilang  ..

Baru junkyu nak memijak kawasan lantai lobi tatkala dia sudah sampai ke bawah ,  tiba-tiba ada dua orang budak kecil yang entah datang dari mana .. Dia berlari lalu terlanggar junkyu menyebab ice cream yang dipegang oleh budak itu terjatuh dan malang sekali apabila ia terkena pakaian suci bersih milik junkyu tu—tapi nasiblah junkyu tak jatuh  , dia pandai seimbangkan badan dia kalau tidak— i'm shy  ..

MAI GOD  ! aku baru nak jadi smart-smart tengok dah kotor—huwaa  !  . Merengek hati junkyu seakan seperti kanak-kanak saja  .

Dia memandang pakaiannya yang kotor comot , melekit dan berbau dengan ice cream berperisa strawberry dan vanilla  .  Tak sangka juga dia akan jadi dessert  .

" ah  , mianhae hyung saya tak sengaja  .. " budak lelaki itu menunduk wajahnya sambil mengungkap ayat memohon maaf  , dia rasa bersalah .  Manakala jari jemarinya daripada tadi asyik bermain-main  .

" gwenchana  , lagipun kalau baju kotor boleh basuh semula  .. Hyung tak kisah tapi awak berdua perlu terima nasihat ni  .. Dekat sini tak dibenarkan bergurau-gurau sesuka hati sebab mungkin akan mengacau orang lain  .. Jadi kalau awak berdua nak bermain  , dekat sini ada sediakan taman yang sesuai untuk awak berdua jadi main dekat sana ya .. Ingat pesan hyung ni  ..  " terang junkyu sambil tersenyum ceria  , dua orang budak lelaki itu mengangguk kepala faham akan nasihat itu. 

" kami berjanji takkan bermain dekat sini  , dan kami akan ingat pesan hyung  .. Save  " kata budak itu dengan bersungguh-sungguhnya  . Sambil itu dia mengangkat tangan seperti tengah berjanji  . Junkyu tersenyum melihat mereka berdua yang kelihatan comel itu  .

" dah pergi main dekat taman saya tu  " pinta junkyu kemudian dua orang budak situ berlari ke arah sebuah taman yang bersaiz sederhana terdapat dekat persekitaran hotel situ  . Selepas bayangan mereka beredar  , junkyu memandang pakaiannya yang sudah kelihatan comot dengan ice cream yang mula mencair itu  , lebih baik dia pergi bersihkan diri .

" hurmm—aku tak sangka dia ni seorang yang baik hati dan penyabar  .. " omel Anna yang daripada tadi asyik perhatikan junkyu daripada tingkat atas .  Anak matanya mengekori saja bayangan junkyu yang mulai menghilang  .

" tapi sayangnya dia masih tak tahu apa-apa .. Kalau dia dapat tahu , mesti dia akan terkejut , bukan— "  sambung Anna lagi . Bibirnya dimuncungkan  .

" Cik Anna—" panggil Encik Byeol yang baru tiba  . Dia berdiri disebelah Anna  .

" kenapa ? Ada apa-apakah ?" anak menoleh kepala memandang Encik Byeol yang kini berada disebelahnya  .

" sebelum saya meninggalkan tempat ini esok  , saya nak minta satu permintaan dekat awak  "

"Eo  ? Permintaan apa  ? " tanya Anna sambil mengangkat keningnya ingin tahu  .

" saya—"

                       💎TBC





















【C】Hotel Diamond Star |I 김준규Where stories live. Discover now