Acı.
Değişik bir kelime değil mi?Çok uzak aynı zamanda çok yakın.Çok...farklı.
Öyle ki herkes için farklı bir anlam taşıyor, herkesin yüreğinde başka bir yer kaplıyor.Herkese kendini başka bir şekilde gösteriyor.
Mesela bazıları ailesini kaybetmenin acısını taşıyor yüreğinde, bazıları en sevdiğini kaybetmenin, bazıları ise oyuncağının elinden alınmasının.
Anlayacağınız herkes farklı bir anlam yüklüyor, farklı bir açıdan bakıyor bu kavrama.
Peki ya herkes aynı ölçüde mi yaşıyor bu duyguyu?
Tabi ki hayır.
Yediden yetmişe herkes acı çekse de her acının bir ölçüsü var.Mesela sevdiğiniz birini kaydettiğinizde hissetiğinizle elinize kıymık battığında hissettiğiniz acılar birbiriyle kıyaslanamaz.Ama kıyaslanamaz derken birinin fiziksel birinin ruhsal olduğundan bahsetmiyorum.Aksine ikisine de aynı pencereden bakıyorum.Elinize batan kıymığı çıkarabilirsiniz ama sevdiğiniz öldüğünde boğazınızda oluşan o yumruyu geçiremezsiniz veya kalbinize saplanan binlerce hançerin acısını.
Bu anlattıklarım bazı acılara karşı verilen tepkiler.
Peki ya ne kadar acı çekerse çeksin hiç tepki vermeyenler?
Ah, işte en kötüleri onlar.
İçlerinde volkanlar patlasa bile dışarıya tatlı meltemler estirenler.
Onlar önceden yaşadıkları şeylere bakarak artık küçük şeylere tepki vermezler çünkü beterin beterini birinci elden tecrübe etmişlerdir.
Size bunu çok uzaklara, başka yaşamlara dalmadan yakınızda olan birinin hayatıyla anlatayım.
Kendimin.
Şimdi düşünün.
Küçük yaştan beri abinizin taciz ve tecavüzlerine mahsur kalıyorsunuz, o da yetmezmiş gibi sürekli şiddete uğruyorsunuz, aileniz sizi daha hayatınızın baharındayken okuldan alıp hiç tanımadığınız biriyle evlendiriyor, siz her şeyin düzeleceğini umut ederken işler daha beter bir hal alıyor.Eşiniz sevdiği kızla evlenmediği için hıncını sizden çıkarıyor, kayınvalideniz siz ne yaparsanız yapın sizden daha fazlasını istiyor, eşiniz sizi yapmadığınız şeylerle suçlayıp dövüyor.
Okuması bile zor değil mi?
Bir de bunların hepsini yaşadığınızı düşünün.
Ben size yardımcı olayım.
Bunların hepsini yaşadığınızda aklınızdan tek bir düşünce geçiyor:Canınıza kıyıp sonsuz özgürlüğe kavuşmak...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyaz Kanatlı Melek
ChickLitKirli ellerin uzandığı temiz bir beden ve mahvedilen bir hayatın öyküsü...