Aynı Günün Akşamı
Ellerimi Zeynep'in saçlarında gezdirirken ona her ne kadar kendim bile inanmasam da her şeyin iyi olacağını söylüyordum.Başka ne yapabilirdim ki? Elimden ne gelirdi? Koskoca bir aşiret ağasına kafa tutacak güç bende yoktu.En azından ben öyle düşünüyordum.Ama bir yandan da Zeynep'i bu beladan kurtarmam gerekiyordu.
Sıkıntılı bir nefes verip yavaşça doğruldum.Zeynep de zeytin yeşili gözlerinden akan yaşları silip arkamdan ayağa kalktı.Ona döndüm ve yüzüme inandırıcılığı tartışılabilir bir gülümseme kondurdum.
"Hadi gel gidip bakalım"
Gözleri anında kocaman açıldı.Ellerini kaldırıp hızlıca salladı.
"Görürlerse kızarlar"
Göz devirmekle yetindim.
"Hadi ama gel"
İstemeyerek de olsa beni onayladı.Hafifçe gülümseyip odadan dışarı çıktım.Geniş avluda ilerleyip balkon kısmına geldim ve kolonlardan birinin arkasına saklandım.Arkama baktığımda Zeynep'in de benim arkama saklandığını gördüm.İşaret parmağımı dudağıma bastırıp sessiz olmasını işaret ettim.Beni başıyla onaylayıp gözlerini karşıya çevirdi.Bende gözlerimi karşıya çevirdim.
İkili sedirde babam ve... abim oturuyordu.
Bu kelimeyi söylemek ve aklımdan geçirmek bile hâlâ zor geliyor.
Dolan gözlerimi elimin tersiyle sildim.Güçlü olmalıydım.
Bakışlarımı ikili sedirin karşısındaki üçlü sedire çevirdim.Orda da amcam, onun büyük oğlu ve tanımadığım bir adam oturuyordu.
Sahiden bu adam da kimdi? Sanırım şu ağa bozuntusu olmalıydı.
Gözlerimi kısıp adamı süzmeye başladım.
Elindeki tesbih, üzerindeki yelek ve gömleğin altına giydiği şalvarla ve duruşuyla 'ben ağayım' diye bağırıyordu.
Bakışlarımı ondan çekip babama çevirdim.Birkaç saniye amcama baktıktan sonra ağaya döndü.
"Siz bizim Mahmud'un kızı Zeynep'i mi istersiniz?"
Ağa bıyıklarının uçlarını tutup kıvırdı.Ne kadar mide bulandırıcı olduğunun farkında mıydı bu adam?
"Evet.Sizin kızı büyük oğlum Kürşat'a isterim"
Babam sakallarını kaşıdı.
"Kızın gönlü var mıdır?"
Ağa, babamın sözlerinden sonra kırmızı görmüş boğaya dönerken yumruğunu sıkıp masaya geçirdi.Herkesin bakışları ona dönerken dişleri arasından tıslarcasına konuştu.
"İster gönlü olsun, ister olmasın.Ben bu kızı kendime gelin olarak seçtim.Eğer biraz daha zorlarsanız vallahi onu oğluma değil kendime alırım"
Arkamdan bir hıçkırık sesi geldi.Hızla arkama döndüm.Zeynep, gözleri dolu dolu karşıya bakıyordu.Ona sessiz olmasını işaret edip tekrar karşıya döndüm.
"Ne saçmalıyorsun sen Raşit Ağa?"
"Ben diyeceğimi dedim"
Dişlerimi sıktım.Nasıl böyle konuşabilirdi bu adam?Hiç acıması yok muydu?
"Verdik gitti"
Amcamın çaresiz sesi kulaklarımda yankılanırken daha fazla dayanamayacağımı hissettim.Saklandığım kolunun arkasından çıkıp geniş balkona ilerlemeye başladım.Abimin bakışları bana dönerken gözleriyle geri dön işareti yapıyordu.Onu umursamayıp adımlarımı ağa bozuntusuna çevirdim.Karşısına dikildiğimde ellerim anında yakasını buldu.Dev gibi vücuduna karşı minicik kalan ellerimle yakasını kavrayıp hafiften sarstım.
"Sen nasıl böyle konuşursun ya.Hiç mi düşünmüyorsun bu kız ne ister diye, hayalleri var mı diye, istiyor mu diye.Hayır değil mi?Neden sorasın ki senin beynin de burada yaşayan herkes gibi örümcek bağlamış.Keşke hepiniz öl-"
Cümlemi yarıda kesen koluma dolanan el oldu.Kolumdaki el beni büyük bir şiddetle arkama döndürdü.Ben daha ne olduğunu kavrayamadan sol yanağıma bir acı dalgası yayıldı.Yediğim tokadın şiddetiyle başım yan tarafa savrulurken elim de yanağıma gitti.
Yanağımın acısı az da olsa hafiflediğinde başımı kaldırıp karşımdakine baktım.Abim demeye dilimin varmadığı adam karşımda gözünün akı kırmızıya dönmüş halde bana bakıyordu.
Gözlerim dolarken kalbim abimden yediğim bu ikinci darbeyle ağrımaya başladı.Titreyen dudaklarımı birbirine bastırıp boğazımdaki yumruyu geçirmek adına yutkundum.Ardından karşımdaki adamın gözlerimin içine baktım.
"Ben bu yaptıklarını hakedecek ne yaptım abi.Beni bu kadar mı sevmiyorsun?"
Yüzü yumuşarken gözlerindeki öfke de hırçın sulardan dingin nehirlere dönüştü.
Gözlerimi elimin tersiyle silip son kez abimin gözlerine bakıp arkamı döndüm ve odama ilerlemeye başladım.Arkamdan o sinir bozucu ağanın sesini duydum.
"Bunun dili çok uzamış Rakıp Bey.Bence bir an önce başını bağlayın"
❇
Eminim ki diğer bölüme okuyan herkes bir küfürle başlayacak.Çünkü diğer bölüm Serhat'tan.Ama diğer üç bölüm tamamen minnoş 🖤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyaz Kanatlı Melek
Chick-LitKirli ellerin uzandığı temiz bir beden ve mahvedilen bir hayatın öyküsü...