Mert'den
Elimi zile uzatıp çaldım.Normalde anahtarımla girerdim ama Çiçek'i öyle gördükten sonra moralim bozulmuştu.Sorunu olduğunun farkındaydım ama hiçbir söylemediği için elimden birşey gelmiyordu.
Kapı açıldığı anda kendimi içeri attım.Bağcıklarımı çözerken bir yandan da annemin sorduğu rutin sorulara geçiştirici cevaplar veriyordum.
"İyi misin sen?"
"Hıhı" diyip odama yöneldim.
"Mert biraz konuşabilir miyiz annecim?"
Olduğum yerde durdum.
"Peki"
Arkamı dönüp salona ilerledim.Salona girdiğimde annemin koltukta oturup beni beklediğini gördüm.Yanına ilerleyip cam sehpaya oturdum.Annem koltukta ileri kayıp ellerini kucağında birleştirdi.Ardından sorgulayan gözlerle gözlerime baktı.Ellerimi saçıma atıp zaten dağınık olan saçlarımı daha da dağıttım.Annemin sorusundan kaçtığımın farkındaydım ama daha duygularımı sevdiğim kişiye açıklayamadan kimseye söylemek istemiyordum.Annem cevap vermeyeceğimi anlamış olacak ki söze girdi.
"Moralin mi bozuk?"
Başımı olumlu anlamda salladım.
"Sınavdan düşük mü aldın?"
Başımı hayır anlamında salladım.
"Hocaların seni mi azarladı?"
Yine hayır anlamında salladım başımı.
"Arkadaşlarınla mı kavga ettin?"
Yeniden hayır anlamında salladım başımı.
"Hmmmm"
Başımı kaldırıp annemin gözlerine baktım.Yüzünde sinsi bir sırıtış vardı.
"Gönül meselesi mi?"
Sırıtıp başımı eğmekle yetindim.Annemin kahkahası doldurdu kulaklarımı.
"Ay Semih koş koş, bizim büyük oğlan aşık olmuş"
"Anne ya!"
Yapmacık bir sinirle söylemiştim bunu.Babam koşarak salona giriş yaptı.Ardından yanaklarımı sıkıp çocuksu bir tonda konuştu.
"Oy benim oyuşum büyümüş de açık mı oymuş.Oy çen açık mı oydun seyn"
Hafifçe ellerine vurup söylendim.
"Ya baba ya"
"Ne var kerata.Bu yaşına geldin daha birinden bile hoşlandığını görmedik.Ay Aylin çok korktum biliyor musun oğlumun mürvetini görmeden öleceğim diye"
"Oha baba"
"Bende bende"
"Sende mi anne ya"
"Dalga geçme kokusu aldım ve hemen geldim"
"Niye sen -"
"Merttt"
Babamın uyarıcı sesine karşılık elimle ağzıma fermuar işareti yaptım.
"Aman be baba boşver sen alıştım ben nasıl olsa"
Göz devirmekle yetindim.Kardeşimle her ne kadar atışsak da seviyordum.
"Gel oğlum gel.Abin aşık olmuş onu konuşuyorduk"
"Of anne ya"
"Ne var oğlum olmadın mı?"
"Yani bilmiyorum.Aşk güçlü bir kelime"
"Aha kızardı"
Kanepeden bir yastık alıp Alp'e fırlattım.
"Oğlum tamam güldük eğlendik ama bu kadar yeter.Şimdi söyle bakalım sen niye üzgündün?"
"Şey Çiçek bugün son derse geldiğinde gözleri kızarmıştı.Yani ağladığı belliydi.Nedenini sormak istedim ama çıkışta yanına Zeynep'i de alıp hızlıca çıktı.O yüzden."
Annem büyük bir şefkatle bana sarıldı.Ardından da babam.Bende kollarımı ikisine doladım.Bir süre sarıldıktan sonra geri çekildiler.Annem dolu gözlerini elinin tersiyle silip bana baktı.
"Seninle bir kez daha gurur duyuyorum oğlum.Bizim sana öğrettiğimiz tüm değerlere bağlı kaldığın, en çok da ağlayan bir insana karşı kayıtsız kalmadığın için"
Gülümsemekle yetindim.Babam da dolan gözlerini elinin tersiyle sildi ve kocaman gülümsemesiyle bana baktı.
"Eeeee, biricik gelinimin ismi neydi?"
"Çiçek"
"Güzel isimmiş"
"İyi biri mi bari?"
"Evet.Altın gibi bir kalbi var"
"Farketmez ama güzel mi bari gelinim?"
Gözlerimi kaçırıp duyabilecekleri bir sesle mırıldandım.
"Çok"
Alp'in kıkırtısını duydum.
"Abi sen fena tutulmuşsun he"
"Öyle miiii?" diyip onu kollarımın arasına aldım.O da kollarını belime sardı.
"Hıhı öyle"
Gülümseyip saçlarının arasına bir öpücük kondurdum.
"Alp'cim"
"Efendim abi"
"Zeynep nasıl?"
Gözleri anında kocaman açıldı.Hemen kollarımın arasından çıkıp bana vurmaya başladı.Ben bir yandan gülerken diger yandan ellerini tutmaya çalışıyordum.
Tamam yumruk atmakta fazlasıyla iyiydi.Karnımı tutup annemlere baktım.Onların da benden aşağı kalır yanı yoktu.Babam kahkahalarının arasında nazikçe annemin omzuna elini değdirdi.
"Hanım ister misin çifte düğün yapalım"
"Offfff ya" diyip oturduğum yerden kalktım ve odama yöneldim.O sırada annem arkamdan bağırdı.
"Oğlum gelinime söyle bir yarın yemeğe bekliyorum"
Sırıtıp "Tamam" diye bağırdım.Ardından odama girip kendimi yatağa attım.Yüzümü yastığa gömdüm.İçimden çığlık atmak geliyordu.Annemin söylediği aklıma geldi.
"Gelinime söyle yemeğe bekliyorum"
Gelinim demişti değil mi?Sırıtıp sırtüstü döndüm yatakta.
Gelinim.
Benim gelinim.
Çiçek ve ben.
Hayali bile güzel.
❇
Her pazartesi yeni bölüm gelecek.Hazırlayın kendinizi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyaz Kanatlı Melek
ChickLitKirli ellerin uzandığı temiz bir beden ve mahvedilen bir hayatın öyküsü...