Zařazování

83 12 15
                                    

Brána se během pár neúnosných okamžiků otevřela a odhalila vysokou, černovlasou čarodějku ve smaragdově zeleném hábitu. Jakmile Perry spatřil její přísný obličej, bylo mu jasné kdo to je, díky historkám, co mu rodiče vyprávěli.
„Tady vám je vedu, profesorko McGonagallová." Řekl a dle hlasu mu na tváři pod všemi těmi vousy zářil úsměv.
„Děkuji, Hagride. Prosím, pojďte za mnou." Pokynula na ně rukou, když se brána dokořán otevřela. Síň za ní byla velká, celá kamenná. Stěny ozařovaly pochodně, ale ani jejich světlo se nedoplazilo ke stropu místnosti. Vzato odhalovalo mramorové schodiště.

Následovali profesorku okolo místnosti, ze které vycházel šum mnoha hlasů. Otevřela dveře hned vedle. Sotva se vtěsnali dovnitř. Byli, aspoň pro některé, v až nepřijemné blízkosti. Když se přestali všichni hýbat, McGonagallová se postavila tak, aby na ní každý viděl. Shlížela na ně shora s postojem, jakoby spolkla pravítko. Perry si byl plně jist, že se mu vytratila všechna barva z obličeje, když se na něm zastavily bystré oči skryté za obroučkami. Nejraději by zalezl za Ginny.
„Všechny vás vítám v Bradavicích." Řekla po odvrácení zraku. „Za chvíli začne hostina, kterou samozřejmě neprošvihnete." Druhou část souvětí věnovala Potterovi, co si, zřejmě aniž by si to uvědomoval, do úst strkal další fazolku. „Než se tak ale stane, čeká vás slavnostní zařazení do kolejí. Vaši spolužáci pro vás budou jako rodina, se kterou trávíte skoro všechen váš čas. Proto doufám, že i když teprve nastupujete, máte dost rozumu a zvládnete pospolu vycházet." Její slova se během odmlky vsakovala všem do mysli.

„Čtyři koleje, do kterých se můžete dostat, jsou Nebelvír, Mrzimor, Havraspár a Zmijozel. Naše škola dala světu vynikající čarodějky i čaroděje. Doufám, že se k nim přidáte." Koutky se jí zvedly v upřímném úsměvu. „Dokud budete v Bradavicích, je velká šance, že pro svoji kolej získáte body. O ty samozřejmě můžete i snadno přijít. Ať už se to týká porušení školního řádu, nebo nevhodného chování." S velkou pravděpodobností druhou část opětovně směřovala Perryho směrem. Marně se z prázdné krabičky snažil vylovit cokoliv k zakousnutí. „Doufám, že vaší koleji udržíte čest, kterou si za celé roky vybudovala. Vaše začazování zařazování začne za pár okamžiků. Prozatím zůstaňte tady, a, prosím, zkuste být potichu." Zakončila proslov, který se táhl celou věčnost. Nebo to si aspoň žáci mysleli.
Jakmile se za profesorkou zavřely dveře, místností propukl šepot.

„Jak myslíš, že nás zařadí?" Otočil se na Ginny. Marně přemítal nad všemi otázkami, co pokládal rodičům a strýčkům, protože odpověď se mezi nimi neskrývala.
„George s Fredem, mí starší bratři, tvrdí, že nám dají nějaký úkol. Charlie, který je druhý nejstarší, jednou prohodil, že se musel porvat s drakem, než ho zařadili, ale to je dle mě blbost." Myšlenka, že by se musel utkat s plazem, co chrlí oheň, se mu rozhodně nelíbila. Byl si skoro téměř jist, že proti tomu existuje zákon. A kdyby ne, zřejmě by ho vytvořil. „Ale spíš se mu to zdálo. On je jima posedlej už odmalička." Povzbudivě se usmála.
„Budu doufat, že se nepleteš." Rukou si prohrábl vlasy a rozhlédl se po místnosti. Slova profesorky mu zněla v uších. „Máš hodně sourozenců?"
„Šest starších bratrů." S protočením očí si odfrkla. „Dvojčata - Fred a George si ze mě jednu dobu furt dělali srandu, že jsem jediná holka."
„Jednu dobu?"
„Když mi bylo sedm, nůžkama jsem se ostříhala až k hlavě." Koutky se jí zkroutily do šibalského úsměvu. „Máma jim několik měsíců nedala pokoj a mě nepustila z dozo-" Zastavila se, když jí došlo, že už nejsou sami. Nejistě k nim přišla blondýnka s copánky, se kterou seděli v loďce.
„Nevadí, pokud se k vám přidám? Všichni jsou ve skupinkách a já nechci stát sama..." Dlouhé rukávy hábitu, co byl o pár čísel větší, naprosto skrývaly dlaně. Přesto bylo vidět, že si s látkou hrála.
„Proč ne, já jsem Perry a to je Ginny." Vypadala jakoby z ní spadlo velké břímě, její jméno se však nedozvěděli. Dveře se otevřely a v těsném závěsu za profesorkou McGonagallovou přiskákala něčí ropucha.
„Seřaďte se a pojďte za mnou." Vyzvala je, aniž by věnovala pozornost obojživelníkovi, co hlasitě zakvákal. Žáci váhavě utvořili řadu a vydali se z těsné místnosti.

Perry Potter a Tajemná KomnataKde žijí příběhy. Začni objevovat