Probuzení

1.8K 62 3
                                    

Elia se probudila na neznámém místě. Byla celá rozbolavělá a hlava jí třeštila. Podívala se na své tělo a uviděla, že do hřbetu její dlaně jsou zabodnuty divné jehly s hadičkami, které vedly k ještě divnější nádržce připevněné na stojánku vedle její hlavy. Chvilku váhala, ale nakonec si jehlu pomalu z ruky vytáhla. Trošku to zabolelo, ale fakt, že by měla tu věc mít ještě chvíli v sobě ji děsil. 

Rozhlédla se po místnosti. Vůbec netušila, kde se nachází a ani jak dlouho spala. Byla tady sama. Rozbolavělé tělo se snažila donutit k pohybu,ale snaha byla marná. Neměla sílu se postavit na vlastní nohy. Ať je teď kdekoliv, je velice zranitelná. 

Snažila se vzpomenout na poslední okamžiky předtím, než se tady ocitla. Pamatovala si na hádku se svým pánem, na boj, který s ním prohrála a na to, že se od něj pokusila utéct pomocí teleportačního kouzla. Víc nic. Pozitivní na tom všem bylo, že kouzlo fungovalo a ona už není v Podsvětí. Sice nemá tušení, kam ji kouzlo zaneslo, ale prozatím je před svým pánem v bezpečí. 

Dveře od pokoje se otevřely a v nich se objevila žena. Byla menší postavy, ale i tak mohla být o pár centimetrů vyšší než Elia. Elia našpicovala uši a ocásek, tou dobou schovaný pod přikrývkou, se naježil. Měla se na pozoru. 

,, Ahoj. " řekla ta žena opatrně. Elia neodpověděla i přes to, že její řeči rozuměla. 

,,Já jsem doktorka Helen Cho. Rozumíš moji řeči? " 

Elia přikývla, ale stále mlčela. 

,, Dobrá. Teď k tobě pomalu půjdu. Nemusíš se ničeho bát, neublížím ti. Jen se chci podívat jestli jsi v pořádku. Objevila ses tady hodně zraněná a dalo mi spoustu práce tě dát do kupy. Zvlášť proto, že jsi... No vlastně nemám tušení, co jsi zač. "

Elii došlo, že jí ta žena, Helen, vyléčila a pomohla jí. Nechala ji k sobě přistoupit. Elia pozorovala Helen na každém kroku a sledovala každý její pohyb.  Doktorka si ji opatrně prohlížela.

,, Vypadá to, že jsi už úplně zdravá, alespoň z fyzického hlediska. Každopádně bys měla ještě odpočívat. Alespoň pár dní, než nabereš sílu. "

,,Kde to jsem?" zeptala se zničehonic Elia a doktorka se usmála. Byla ráda, že její pacientka mluví. A snad se taky brzo dozví, koho to vlastně celou dobu ošetřovala. Nic podobného ještě v životě neviděla. Dívka měla normální lidskou podobu až na pár kočičích uší na hlavě a jedním chundelatým ocáskem vzadu. Osobním tipem doktorky bylo, že jednou z oněch vylepšených stejně jako Wanda Maximovová. 

,, Jsi v hlavní centrále Avengers. "

Elia zmateně na doktorku koukala.,, Co je to Avengers?" 

,, Aha... No asi by sis měla promluvit s panem Starkem. Ten ti to vysvětlí líp. Ale měla bych jednu otázku... Doufám, že to nebude moc osobní...Co jsi zač? "

Elia nevěděla, jestli svou identitu může ženě říct, ale pokud by byla ve spojení s jejím pánem, byla by Elia už dávno mrtvá. Rozhodla se jí věřit. 

,, Jsem Elia, famulus druhého stupně a mým pán..." zastavila se uprostřed věty. Došlo ji, že teď už nemusí dokola papouškovat své iniciály. Pána už nemá. Je volná.,, Jsem Elia. Prostě Elia." 

,, Famulus druhého stupně? Co přesně to znamená? " vyzvídala dál doktorka. 

,, Já jsem na Povrchu, že ano?" zeptala se Elia. Věděla, že obyvatelé Povrchu o existenci Podsvětí nevědí, alespoň velká část z nich. 

,, Nevím, co tím myslíš...Zrovna teď jsi v New Yorku. "

Tahle informace Elii stačila. New York znala z vyprávění ostatních famulů, kteří tam chodili společně se svými pány si užít. Její pán ji tam však nikdy nevzal. Až do dnešního dne Povrch na vlastní oči nespatřila. 

,, Mohla bys mi tedy říct, co je to ten famulus? "

,, Víte něco o Podsvětí?" 

Doktorka zavrtěla hlavou, že netuší o čem mluví. 

,, Zkusím být stručná. Podsvětí je útočištěm pro tvory, které vy lidi nenávidíte anebo se jich bojíte, pro vyvržence všeho druhu. Celé Podsvětí je rozděleno hierarchicky a každá část má svého pána, který je podřízený zase jinému a tak to jde až po nejhlavnějšího krále. Můj bývalý pán byl na třetí úrovni pod králem a já jsem byla jeho famulus. Můžete to přirovnat například k ochránci.... " Elia řekla ochránce, ale přitom její úloha spočívala pouze ve snášení pánova hněvu, který si na ni vybíjel a ona ho musela stále uklidňovat. Byla spíše posluhovačkou nežli ochrankyní. Ale to už je pryč. Teď je volná. 

V rozhovoru je vyrušilo ťukání na dveře pokoje. Doktorka řekla dále a ve dveřích se objevil vysoký plavovlasý muž. Byl urostlý a pod jeho oblečením se mu rýsovaly svaly. Elia se v jeho přítomnosti začala cítit nesvá. 

,, Kapitáne? " řekla doktorka. 

,, Omlouvám se, že vás ruším, ale potřebovali bychom vás v hlavním sále." řekl ten muž a až potom si všimnul, že dívka, o kterou se doktorka starala, je vzhůru. 

,, Koukám, že se pacientka probudila. " usmál se na Eliu. Jeho úsměv byl upřímný, a celkově vypadal docela mile.,, Já jsem Steve Rogers. " přistoupil k Elii a podal ji ruku na seznámení. Elia o tomto zvyku lidí už slyšela, je to gesto seznámení a někdy i přátelství. Opatrně vložila svou dlaň do jeho.,, Já jsem Elia." 

,, No Elio, vítej u nás! " řekl a znovu se na usmál. Elii se lehce začervenaly tváře. 

,, Odpočiň si ještě, teď jsi v bezpečí. Za chvíli se k tobě vrátím. Pojďte, Kapitáne, teď ji nechte ještě chvíli, než se vzpamatuje. " odvedla doktora Kapitána Ameriku z pokoje pryč. 

Elia se protáhla, pak stočila do klubka a začala tiše příst. Byl to pro ni zcela nový začátek a vypadá to, že nebude tak úplně špatný. 

Až po ušiKde žijí příběhy. Začni objevovat