Elia byla u Avengers už druhým týdnem. Za tu dobu se s nimi celkem spřátelila. Byla to pro ni úleva, že si nemusela stále dokola hlídat záda, jako tomu bylo v Podsvětí. Když už je řeč o Podsvětí, zatím se neobjevil ani jeden náznak toho, že by ji tady někdo našel. I když jak sama věděla, bylo to jen otázkou času.
Její bývalý pán, Dantalion, musel být vzteky bez sebe, když se teleportovala pryč. Určitě už vyslal pátrací tým, který má za cíl ji přivést. A rozhodně živou, protože jak Dantaliona znala, bude ji chtít potrestat osobně.
Třetí týden odešla většina týmu Avengers na nějakou misi. V domě zůstala jen Elia, Wanda, Bucky a Vision. Mise měla trvat několik dní a Tony nechtěl nechat Eliu nechat na základně samotnou. Sice tvrdil, že je pro její bezpečí, ale Elia věděla, že je zde stále cizincem, kterému ještě všichni úplně nevěří.
Elia ležela roztáhnutá na opěradle pohovky a v polospánku líně šoupala ocasem z jedné strany na druhou. Najednou uviděla metr před sebou na zemi červenou tečku. Zorničky se jí zúžily. Všechny její smysly se najednou zburcovaly. Tečka se pohybovala směrem od ní. Elia vyskočila rychlostí a mrštně dopadla na místě, kde světýlko dopadlo.
Někdo za ní se zasmál. Potom se rychle vzpamatovala. Byla to Wanda a Vision. Wanda měla v ruce laserové ukazovátko.
,, Promiň, Elio, jen jsme chtěli něco vyzkoušet. " smála se dál Wanda. Elia, ale nabručeně odešla do svého pokoje.
Později téhož dne zaklepal Bucky na dveře Eliina pokoje. Bylo to poprvé za celé dva týdny, co za ní Bucky přišel sám od sebe. Elia otevřela dveře a pustila jej dovnitř.
,, Něco jsem ti přinesl. " natáhl ruku s taškou k Elii.
,, Díky. Co je to?"
,, No myslel jsem... Že když jsi nikdy nebyla na zemi.. Teda jako na povrchu, jak ty říkáš, že bys ráda viděla, jak náš svět vypadá. "
Elia vytáhla z tašky velkou těžkou knihu s nápisem Nejkrásnější místa světa. Dárek ji opravdu dojal. Oči se jí rozzářily.
,, Je to nádhera." přejela dlaní po obalu knížky.,, Je to od tebe tak pozorné. Ještě nikdy jsem tak krásný dárek nedostala. "
Bucky nervózně přešlápl z nohy na nohu.
,, Užij si to. " řekl chvatně, otočil se na místě a rychle si to zamířil zase ke dveřím.
,, Počkej, Bucky. " zastavila ho Elia.,, Nechceš si číst semnou? Určitě budu mít ke všemu spoustu otázek a ty přeci jenom tady žiješ celý svůj život. "
Bucky chvíli přemýšlel a nakonec znovu zavřel dveře ,, Tak fajn."
Sedli si vedle sebe na postel a opřeli se zády o její rám. Elia dala knihu mezi ně a začala pomalu listovat. Knihy byla plná fotografií přírody a různý staveb napříč světem. Bylo to úchvatné a zároveň úplně jiné než znala z vyprávění ostatních z Podsvětí.
,, Jaké je tvoje oblíbené místo na Povrchu? " zeptala se Elia.
,, Těžko říct.... Ale pokud bych si měl opravdu vybrat, byl to Brooklyn. Tam jsme se Stevem kdysi žili. Bylo to hodně dávno." Bucky trochu zesmutněl při vzpomínce na starý Brooklyn.
,, Tak proč...." začala Elia, ale větu už nedokončila. Ozvala se hlasitá rána a okno v jejím pokoji se rozbilo na tisíc kousků.
Našli ji...
ČTEŠ
Až po uši
FanficElia, kočičí famulus z Podsvětí, uprchla před svým pánem na Povrch. K jejímu štěstí se objevila přímo na základně Avangers, kteří jí nabídnou ochranu před démony a jejím pánem.