Podmínka

557 36 0
                                    

Elia vyprávěla. Vyprávěla Buckymu všechno od doby, co ji Vládcové odvedli od Avengers. Návrat do Podsvětí pro ni nebyl lehký. Byla obviněna z vraždy Dantaliona... Ale protože byl Dantalion uprchlíkem, situace se o to víc zkomplikovala. Dlouhou dobu strávila v temné a vlhké kobce, kde byla zavřená dnem i nocí. Nemohla s nikým mluvit a jediný konktakt s vnějším světem pro ni bylo, když ji strážný dvakrát denně donesl vodu a něco málo jídla.

Ve dnech, kdy byla Elia zavřená probíhalo vyšetřování příčiny Dantalionovy smrti. Vládci však měli v ruce tajnou zbraň a to nejvyššího jasnovidce, který dokázal z Dantalionovy mrtvé paměti vytáhnou alepsoň střípky vzpomínek. Elia byla zproštěna obvinění z vraždy. Bohužel tím však její trest neskončil. 

Bez povolení svého majitele uprchla na Povrch a to bylo v Podsvětí také trestáno. Samozřejmě ne tak přísně jako vražda, ale trest ji neminul. Ve vězení strávila několik měsíců. Celou tu dobu o samotě. Protrpěla si hodně, ale teď už byla z půlky volná. 

Když nadešel den jejího propuštění, požádala Vládce, aby se mohla vrátit na Povrch a už tam zůstat. Řekla jim, že v Podsvětí pro ni není budoucnost. 

Bucky se při této větě nenápadně usmál. Začínal si dělat naději, že by sním nakoec Elia opravdu mohla zůstat.

,, Bucky oni mi to povolili. Povolili se mi vrátit na Povrch...." 

,,Ale?" Bucky, věděl, že nějaké "ale" příjde.

,,Ale jen na tuto noc." dořekla.

Buckym jakoby projel blesk.

,,Máme jen jednu noc? A co potom?"

,,Potom se musím vrátit.... Ale to není všechno."

,,Co ještě? Pověz mi to." naléhal

,, Kromě toho, že mi povolili jednu návštěvu, s čímž jsem nesouhlasila a snažila se je přesvědčit, aby mě tady nechali napořád, příliš nesouhlasili. Nelíbila se jim myšlenka, že bych jen tak bez dozoru chodila po Povrchu. Byla bych hrozbou, že můžu vyzradit tajemství Podsvětí a ohrozit tak jeho obyvatele. Proto se jim ta myšlenka tak zajídala."

,,Pořád nechápu, kam tím směřuješ." 

,, Dali mi nakonec dvě možnosti......" hlesla a skolnila hlavu. ,, Tou první je samozřejmě zůstat v Podsvětí... Ale ta druhá možnost...Která by mi dovolila zůstat tady nahoře napořád je........"

,,Co je to?" Bucky na ni třeštil oči.

,,Podmínkou je vymazání paměti. Musela bych zapomenout všechno. Včetně vzpomínek na tebe." řekla Elia a oči jí zalily slzy.


Až po ušiKde žijí příběhy. Začni objevovat