11 pt 2

287 6 0
                                    

Felix
Vi kysstes. Tusentals fjärilar fladdrade runt i min mage när jag kysste min livs kärlek. Hennes händer var trasslade i mitt hår. Mina händer på hennes höfter. Jordens mysigaste och härligaste stund. Vi avslutade kyssen, tittade på varandra och log. Hon var den finaste människan jag någonsin träffat. Vi flätade sedan ihop våra fingrar och gick till lektionen, som om inget hade hänt. Dagens första lektion var matte. Vi satte oss längst bak i klassrummet och tog fram våra böcker.
"God morgon. Hur mår ni?" Frågade våran lärare och jag hade lust att skrika 'Fantastiskt' men jag satt tyst.
"Slå upp era böcker på sidan 126 och räkna dom uppgifterna och sen när ni är klara får ni en annan uppgift ni kan göra. Eller ja, ni ska göra."
Jag såg i ögonvrån att Emma var i full gång med matten och att hon hade hörlurarna i. Jag tittade till höger och såg Omar, görandes samma sak som Emma. Jag började räkna.
Emma
Jag var i full gång med matten. Jag var bra på matte, inget kunde störa mig. Jag var inne på sista talet och "Uptown funk" var det enda jag hörde. Felix petade mig på armen och jag tog ur ena hörluren ur örat.
"Va?" Viskade jag och log.
"Hur ska man göra här?" Frågade han
Jag förklarade och han skrev ner det rätta svaret. Jag satte tillbaka hörluren i örat och fortsatte med det sista talet.
~~~
Timmarna gick ändå ganska fort och det var dags för våran sista lektion. Svenska. Jag och Felix gick tillsammans in i klassrummet. Jag frågade vart Omar var och Felix sa att han var sjuk. Vi satte oss längst bak i klassrummet och jag tog upp min mobil. Jag kollade igenom instagram och såg att jag hade en ny följningsförfrågan. "felixsandman vill följa dig." Jag klickade på den gröna bocken och följde sen tillbaks. Jag gick ur instagram och klickade fram kameran.
"Smile." Sa jag och Felix tittade upp och in i kameran. Han gjorde en pussmun och jag gjorde likadant. Sen knäppte jag kortet. Jag la upp bilden på instagram och skrev
"bästaaa" under.
Lektionen började och musiken sattes igång i hörlurarna.
~~~
"Felix, ska vi dra till stan eller nåt?" Frågade jag och låste skåpet.
"Absolut." Log han och vi gick ut ut den relativt stora byggnaden. Min mobil ringde.
"Hallå..Va..Nej..Nej..Ja jag kommer..vi ses.." Tårarna brände bakom ögonlocken och jag gjorde allt för att inte gråta.
"Emma, vad har hänt?" Frågade Felix oroligt och kramade mig.
"Pappa..han..sjukhuset" Jag fick inte fram något att säga, jag var mest i chock. Felix fiskade upp sin mobil ur fickan.
"Hej mamma..bra..kan du komma till skolan..skjutsa Emma..sjukhuset..tack..vi ses."
"Mamma skjutsar dig till sjukhuset, det är rätt långt. Jag åker med, men följer inte med in." Felix kysste mig på pannan.
"Tack så jätte mycket."
Cecilia kom och vi hoppade in i bilen. Det tog ungefär 15 minuter till sjukhuset och det var nog dom tystaste och pinsammaste 15 minutrarna på länge. När vi kom fram till sjukhuset tackade jag för skjutsen och gav Felix en kram och kyss.
Inne på sjukhuset mötte mamma mig och vi gick tillsammans till pappas rum. Där låg han. Stilla, med slangar i armar och näsa. Koma. Mamma och Oscar gav mig en ensam stund med pappa. Jag satte mig bredvid pappas säng och tog hans hand.
"Pappa, även om du har varit ett totalt svin emot mig, så ska du veta att jag fortfarande älskar dig för det. Du är den bästa pappan någon kan önska sig." Tårar forsade ner för mina kinder. "jag kommer ihåg när jag lärde mig att cykla. Jag ramlade hela tiden, men du hjälpte mig alltid upp igen. Och sen när vi var på den där speciella hockey matchen. Ditt favorit lag vann." jag kunde inte sluta gråta. Jordens finaste och bästa pappa. "Pappa om du dör, då vet inte jag hur länge jag klarar mig utan dig." Jag torkade bort tårarna med armen på skjortan. Jag tog fram min mobil lch tog ett kort på pappa. Jag visade det sen för honom. Visst, han kunde inte se, men jag förklarade bilderna.
"Pappa här är du. Och här är jag och Felix på sista lektionen. Jag och Oscar och mamma. Du och jag.." Jag stängde av mobilen och la den i fickan.
"Pappa jag älskar dig." grät jag.
----
Hej. Så jag skrev ett kapitel med två delat, hoppas ni förstog det och att ni inte blev förvirrade ☺️ har ni haft en bra dag? min dag var helt ok.
GLÖM INTE att votea och kommentera ☺️

enestad's systerWhere stories live. Discover now