6. Vysvetlenie

1.1K 69 6
                                    

Znova som sa poobzerala po dave. Reakcie boli rôzne, niektorí sa tvárili, že to nie je nič nové, iní sa na riaditeľa pozerali s údivom, až neveriacky. Ja som z toho všetkého mala zmiešané pocity. Už včera, keď som si pozrela kazetu mojej mamy mi bolo jasné, že sa dejú zvláštne veci. Istým spôsobom to však dávalo zmysel. Nechápala som prečo a ako, no mala som pocit, akoby som na správnom mieste a akoby toto všetko nebolo až také neskutočné. Bola som dychtivá dozvedieť sa viac, a tak som svoju pozornosť znova upriamila na riaditeľa.

"Možno si kladiete otázku: Aké schopnosti? Viete, mágovia majú v tomto svete 4 schopnosti," začal vysvetľovať a ja som sa snažila, aby mi nezabehli sliny po vyslovení slova mágovia, "samozrejme, nie všetky naraz, každému sa ujde jedna. Každý z vás je prepojený práve s jedným prírodným živlom - s vodou, vzduchom, zemou alebo ohňom. Nemusíte sa obávať, ak máte pocit, že neovládate ani jeden, prejav vašich schopností musí niečo iniciovať. Doposiaľ ste o nich mnohí ani len nevedeli, a tak vo vás ležali hlboko skryté. Tí z vás, ktorí vyrastali s vedomím tohto sveta môžu, no nemusia, tušiť, s ktorým zo zmyslov sú prepojení."

Znova sme sa s Emily na seba pozreli. Aké len môžeme mať schopnosti? Zvláštne je, že som tomu predsa len verila. Keby mi hocikedy inokedy poviete, že mám čarovné schopnosti, vysmiala by som sa vám. Nie však dnes. Nie v zámku s vežami, vlastnou izbou a kúzelnou atmosférou.

"Tieto prvé dni zasvätíme poznávaniu vašich schopností a poznávaniu tohto sveta vôbec. Každý z vás bude môcť vykonávať inú mágiu, vzhľadom na vaše živly, no nie všetci budete rovnako silní a dobrí mágovia. Pri čarovaní záleží na viacerých faktoroch - vaša osobná sila, skúsenosti a hlavne, rozum. Pretože rozum a vzdelanie je tou najväčšou silou ľudstva, vaše schopnosti by nestačili najmúdrejšiemu človeku sveta, schopnosť vedieť sa vynájsť je nadovšetko," veľavravne sa na nás pozrel po vyslovení tejto metafory. 

Riaditeľ vytvoril pohybmi rúk jednu nádhernú a veľkú vločku, ktorá sa vznášala nad stoličkami. Bola dokonalá, prepracovaná do detailov. Všetci na ňu užasnuto hľadeli, keď tá kopa snehu a ľadu nad nami vznášala.

„Kúzla môžu byť krásne," povedal a všetci ihneď pritakali a niektorí dokonca súhlasne mrmlali.

No potom vločka vyrástla do veľkých rozmerov. Riaditeľ prudko pohyboval rukami, z vločky vyrastali ostne a nebezpečne rýchlo sa k nám približovali. Zo strachu som sa rýchlo prikrčila, a ako som si všimla, nebola som jediná.

„No kúzla môžu byť aj nebezpečné," povedal a rukou švihol zo strany na stranu. Vločka sa rozplynula v tisíc menších, ktoré sa nás ani nestihli dotknúť a záhadne zmizli.

„Rozum a rozvážnosť je rovnováhou, ktorú musíte dosiahnuť, aby ste mali kontrolu nad svojimi kúzlami. Nikdy by vás nemala poháňať nenávisť, pomsta, ani len ľahkomyseľnosť," varoval nás. V sále zostalo ticho, všetci sme boli ohromení a vážna atmosféra bola priam hmatateľná.

Riaditeľ sa však pousmial: "Na dnes už toho bolo snáď dosť. Viem, že máte pravdepodobne mnoho otázok, nebojte sa však, čoskoro všetko potrebné zistíte. A teraz sa spoločne presunieme do jedálne na večeru."

Melody ✓Where stories live. Discover now