51. Úlohy rozdelené

740 68 0
                                    

Sedela som v Alexovej a Oliverovej izbe a poriadne som si ju prehliadla. Bolo až príliš podozrivé, ako v nej bolo čisto a poriadok. Mala som silné podozrenie, že si chalani dali tú námahu ju pred mojím príchodom vyupratovať a táto predstava ma donútila usmiať sa. Neprirodzene to v nej voňalo, dokonca som mala pocit, že to tu nastriekali voňavkou. Aubrey sa tiež tvárila celkom prekvapene, no ani jedna z nás to neokomentovala

Oliver, Em, Liam a Samuel už boli dávno na svojej výprave a lovili zakázané knihy. Emily mala viditeľne veľký stres, ale postavila sa mu. Ja, Aubrey a Alex sme sedeli v jeho izbe a sem-tam sa rozprávali. No predsa len bolo neskoro v noci a všetkých nás premáhala únava. A tak napokon, keď sme začuli, ako sa otvárajú dvere, naši kamaráti nás našli vyvalených na posteliach a na stoličke v polospánku.

No rýchlo sme sa prebrali, keď sme zbadali ich prítomné výrazy. Potichu vkĺzli do izby a všetci sme si posadali na postele a stoličky, dokonca aj na zem.

"No čo... Našli ste niečo?" netrpezlivo ich súril Alex.

"Viac, ako sme čakali," povedal Liam veľavravne a spod mikiny vytiahol akési papiere a knihy.

Emily si sadla medzi mňa a Aubrey. Obidve sme sa na ňu pozreli s očakávaním, že sa vyjadrí k nočnej výprave. Mala som obavy, že povie, že to je poslednýkrát, čo podobnú vec spravila, že bola vydesená, že nerada porušuje školský poriadok a nerada robí zakázané veci. Namiesto toho z nej vypadlo toto: "To bola tá najlepšia a najakčnejšia vec, akú som kedy spravila!!" rozhodila rukami s nadšením. "Keby ste nás videli, plížili sme sa ako noc, skrývali v tme, okolo nás prešli akísi žiaci, čo zrejme ponocovali a ani si nás nevšimli! A tá zakázaná literatúra? To je bomba! Toľko zaujímavých a záhadných kníh pokope! Chalani ma museli ukľudniť, lebo som chcela odísť s obrovskou kopou. No bolo to úžasné, cítila som sa ako vo filme, nevedela som, že robiť zakázané veci je také vzrušujúce!"

"A Emily si nechala kde? Lebo mi ju vôbec nepripomínaš," smiala som sa nad jej nadšením.

"Musela na ňu zapôsobiť nejaká čierna mágia," pozrela sa na mňa Aubrey naoko zhrozene. Chalani tiež opisovali Alexovi, ako to prebiehalo.

"Našli sme tieto materiály, myslím, že sa budú hodiť," ujal sa slova Samuel. "Mali ste pravdu, naozaj sa tam nachádzala mapa Vranej skaly, okrem toho ale aj akási legenda o čiernej mágii, to by mohlo byť zaujímavé, ďalej tu máme niečo s názvom Čierni proroci. Nevedeli sme, čo to je, no v anotácii knihy sme sa dozvedeli, že je to nejaké združenie čiernych mágov, tak sme to zobrali."

"Nesledoval vás niekto? Išlo všetko ľahko?" pýtala sa Aubrey.

"Áno," odvetil Oliver. "Všetko v poriadku, Liam dostal za úlohu sledovať okolie, kým sme sa hrabali v knihách a po ceste sme tiež boli bez povšimnutia. Asi to bude tým, že Brandon a pani Wanderlová tu už nie sú," mykol plecami. Chvíľu zostalo ticho, v ktorom sme pravdepodobne všetci spomínali na udalosti s nimi spojenými. Ktovie kde teraz sú? Možno na Vranej skale...

"Kto preštuduje tie materiály?" Emilina otázka preťala ticho.

"Ja si zoberiem na starosť tú mapu, môžem ju preštudovať, v mapách sa celkom vyznám," navrhol Samuel a rozprestrel pred sebou veľkú mapu Vranej skaly a cesty k nej. Bola veľmi podrobná.

"Mňa zaujíma tá legenda," podujala som sa a útlu knižku som si prezrela. Ostatní prikývli.

"Ja si prečítam o tých prorokoch," navrhla sa Aubrey, a tak bolo všetko podelené.

"Môžeme sa potom zísť a povieme si, čo sme sa dočítali, nech sme všetci v obraze," navrhla som a stretla som sa s okamžitým súhlasom.

"A my ostatní zatiaľ môžeme rozmýšľať nad naším plánom, všetko treba podrobne premyslieť," navrhol Alex.

Ešte sme sa nejakú dobu rozprávali o ich nočnej výprave, o tom, čo nás čaká a aké máme z celej situácie pocity. Akoby sme zrazu zabudli na to, že čoskoro noc vystrieda ráno a my sme takmer nespali, únava bola však to posledné, čomu sme venovali pozornosť.

Snáď po hodine rečnenia sme sa spamätali, keď sme viac zívali, ako rozprávali, a s Em a Aubrey sme sa pobrali do dievčenskej veže. Ostávali nám len štyri hodiny na spánok.

Melody ✓Where stories live. Discover now