TAS || 14

2.1K 120 11
                                    

Liya memandang tv itu dengan kosong. Drama apa tah dia tengok, dia sendiri pun tak tahu. Yang dia fikir sekarang ni hanya..

MIA MANA? KENAPA BELUM BALIK LAGI!

LAPAR NI!

TOMYAM MANA!

"Aduh makcik ni! Lama betul pergi dating. Dorang tu pusing satu KL ke apa? Dah lah aku lapar ey! Dari tadi perut aku buat konsert je." Ujar Liya dengan geram.

Liya hanya menonton tv itu dengan bosan. Sekejap-sekejap Liya menukar siaran. Tangan Liya berhenti menekan remote button apabila terkeluar rancangan masak-masak then makanlah!. Uish pelik nama cerita tu.

"Bapak la! masak-masak then makanlah! siot! DAH LAH AKU LAPAR! EI MANALAH SI SAHABAT DURJANA NI. TAK TAHU KE AKU NAK KEBULUR DAH NI ISH" Ujar Liya dengan sedikit kuat.

Hah jangan kuat sangat! dah malam. Nanti ada pula orang ikut.

Beberapa minit berlalu, kedengaran pintu terbuka . Mata Liya sudah bersinar-sinar. Yeay Mia dah balik!

Liya memusingkan badannya untuk melihat pintu utama.

Selepas sahaja Liya memusingkan tubuh badannya , dahinya berkerut.

Aik?

Tak ada orang pun? Tadi bukan ada suara pintu terbuka ke?

Bulu roma Liya sudah menegak. Liya beristighfar banyak-banyak dalam hati. Dah lah Mia takde.

TOK! TOK! TOK!

Glup!

Liya mengambil payung yang berada di dalam stor. Berhati-hati dulu. Manatahu perompak ke. Tapi kalau perompak dia hensem, takpe juga.

Liya berjalan perlahan-lahan menuju ke pintu utama. Ketukan di pintu itu juga semangkin kuat.

Tangan Liya memulas tombol pintu itu dengan perlahan-lahan.

Dan..

"APESAL LEMBAB SANGAT BUKA PINTU KAU NI. BURUK AKU TUNGGU!" Ujar Mia dengan sedikit kuat.

"Opocot kakak perompak iloveyou jom khawin!" Latah Liya sambil mengetuk kepala Mia mengunakan payung itu. Pelik eh melatah dia.

Mia sudah tercengang.

KEBODOHAN APAKAH?

"Sakitlah bongok kepala aku! Kakak perompak? Jom khawin?" Ujar Mia dengan kuat.

Ternganga Mia mendengar melatah dari Liya.

"DAH LAH PUKUL KEPALA AKU! LESBIAN LAGI TU EWW BONGOK LAH KAU LIYA" Tambah Mia lagi sambil menggosok-gosok kepalanya.

"Astagfirullahaladzim Mia! Aku ingatkan abang perompak tadi! Tapi aku tak tahu lak macam mana tiba-tiba terkeluar ayat kakak perompak." Balas Liya.

"Kakak perompak kepala hotak kau! Mungkin kau nak jadi lesbian eh?" Ujar Mia.

"Eewww taklah bongok!" Balas Liya dengan geram.

"Oh ya! oi, tomyam aku mana?" Tanya Liya kepada Mia. Fuh, dah lapar ni! Berjam-jam tunggu, baru balik sekarang.

"Ada ni hah. Masuk lah rumah dulu bongok. Takkanlah nak duduk luar ni sampai esok." Balas Mia dengan geram.

"Yelah-yelah jom masuk. Yeay makan ! Hey perut, tunggu eh! Tomyam nak masuk dah ni hehe" Ujarnya dengan ceria.

Mia hanya menggeleng dengan tindakan Liya itu.

Liya sudah serang tomyam tu awal-awal. Makan gelojoh uish! Seketika Mia teringat. Nak cerita ke tak eh? Hurm...

Ti Amo SAYANG!! [COMPLETED]Where stories live. Discover now