16.

490 22 4
                                    

Navečer vyjdu na střechu, abych si uspořádala v klidu myšlenky, ale někdo měl stejný nápad.
,,Hej." stoupunu si vedle Tessy.
,,Taylor.. řekla ještě další divný věci.." začnu.
,,Jaký?" zeptá se Tess a otočí se ke mě čelem.
,,Řekla mi důvod proč Zlosin... nechtěl abych byla těhotná." odmlčím se, jelikož sama nevím jak se ohledně toho všeho cítím.
,,Mysleli jsme, že kvůli vzpomínkám, ale.. říkala, že se Zlosin bál, že by moje dítě mohlo být jako moje sestra.." vzhlédnu k Tesse, která na mě vykulí oči.
,,Odkdy máš sestru?" nechápe.
,,Právě." přikývnu. Zadívám se zpátky do dálky, stejně tak Tessa.
,,Musíme zjistit kdo je tvoje sestra a čeho se na ní báli, že zabili..." zmlkne.

,,Začínám se bát toho, kam až je Zlosin ochotnej zajít, aby našel lék, který ani nemusí existovat." promluví opět Tessa.
,,Jo. Musíme zjistit, co vědí. Co se ve vnitř děje." hned jak to dořeknu, Tessa přijde s návrhem.
,,Mohli bychom kontaktovat Noaha." otočím se na ní.
,,Proč si myslíš, že by nám pomohl?" zvednu obočí.
,,Jestli začnou experimentovat na novorozenci, myslím, že z toho taky nebude na větvi. Navíc, kdyby jsi ho požádala ty.." nechá větu vyznít samu.
,,Jsme jen kamarádi." uvedu na pravou míru.
,,Možná ty, ale on k tobě něco cítí, mohli bychom toho využít." zavřu oči a povzdechnu si.
,,Jak ho chceš vůbec kontaktovat? A co když to hned poběží říct komukoliv, kdo to tam teď vede?" naznačím dva velké problémy.
,,Hackneme se mu do počítače a pošlem tajnou zprávu. A k druhému problému... Musíme určit místo s hodně východy, s hodně lidmi, chapeš kam tím mířím ne?" podívá se na mě, jen přikývnu.
,,Takže je to zas celý na mě? Chápu!" otočím se a vydám se dovnitř. Tessa jde hned za mnou.
,,Máš snad lepší nápad?" zeptá se za mými zády. Po cestě do kuchyně přemýšlím.

,,Fajn, jak budeme vědět, že říká pravdu a Zlosin ho nevyužívá jako špeha, když teď ztratili Wrightovou?" naleju si v kuchyni pití a opřu se o linku. Tessa si sedne ke stolu.
,,Vyslechneme ho. Ověříme si informace." stáhnu obočí.
,,Takže si to shrneme, jo? Chceme, aby zradil Zlosin, aby přišel kamkoliv ho pozvem, aby se nechal odvíst na výslech, aby se nachal několik dní vyslíchat, aby nám řekl informace, a možná se za pár týdnu dostane ven, když uznáme, že mu můžeme věřit a tohle se stane v tom nejlepším scénáři, kdy nás nezradí. Nevidím důvod proč by nesouhlasil." uchechtnu se ironicky.
,,Myslím, že bychom ho museli uspat! Prohledat kvůli sledovači a pak ho odvíst do věznícího domu, aby nevěděl kde to je." pokračuje dál Tessa jakoby mě snad neslyšela.

Přimhouřím na ní oči, abych zjistila jestli to myslí vážně.
,,Jak ho chceš uspat? Bude se vzpírat a pak nám nic neřekne." zavrtím hlavou. Ona se jen zákeřně usměje. Začnu vrtět hlavou.
,,Na to rovnou zapomeň!" ukážu na ní ukazováček.

,,Na co?" přidají se k nám kluci.
,,Tessa se definitivně zbláznila." usměju se ironicky. Všichni se podívají na ní.
,,Pff, vyšlo by to." trvá si na svém, já však dál vrtím hlavou.
,,Když už jsme u toho, jestli by to vyšlo.. Jaktože se moje vzpomínky ještě nevrátili?" změní naštěstí téma Thomas, i když jsem si jistá, že to není u konce.
,,Už je to pár dní." zadiví se Tessa.
,,Neměl jsi ani žádný záblesk?" podívá se mu do očí. On zavrtí hlavou.
,,Už ti bylo 18, je možný, že ti vzpomínky ani pilulka nevátí." a opět jsem středem pozornosti já.
,,Cože?" vykulí oči. Tessa jen přikývne jako by ji to teprve došlo.
,,Asi máš pravdu, není to tak u všech, ale u 95% lidí se už po 18 letech vzpomínky nevrátili." vysvětlí jeho šance Tess.
,,Vám dvoum je taky 18 a vzpomínky se vám vrátili." připomene Newt. Obě jen zavrtíme hlavou.
,,Tessa měla 18 teprve dva měsíce zpátky." vysvětlím.
,,A já mám 18 až za.." zakloním hlavu a začnu přemýšlet. Vykulím oči, když mi dojde, že vlastně za pár dní.
,,Za týden a pár dní." stáhnu obočí.
,,Takže tobě bude 19." podívám se na Toma.
,,Ale na druhou stranu, vám už vzpomínky vymazat nebo změnit nikdo nemůže, když jste technicky dospělý." poznamená Tessa.

Všichni se podívají na mě, nejdřív nechápu proč, a pak mi to dojde.
,,Možná si už pak nevzpomenu." přikývnu, že je to možnost. Skloním hlavu. Vůbec mi to nedošlo.
,,Myslela jsem si, že si nakonec, ať je to kdykoliv vzpomenu na všechno. A teď na to mám 9 dní." zavřu na moment oči. Odložím sklenici s vodou a vyjdu nahoru.
Nikdo mě nenásleduje, což jsem jen ráda, protože chci být sama.

Vyjdu do Newtova pokoje, protože nemám kam jinam jít. Posadím se do křesla a přitáhnu si nohy k tělu.
Podívám se z okna. A prostě tu v tichosti sedím a přemýšlím.

***

Po dvou hodinách se zvednu a dojdu najít Tessu, která sedí v ordinaci u počítače.
,,Máš pravdu. Musíme to udělat." otočí se na mě.
,,Kontaktovat Noaha?" ujistí se o čem je řeč.
,,Ano." přikývnu. Vstane a dojde ke mě.
,,Měli bychom to nejdřív navrhnout ostatním." vydá se ke dveřím, já se však vydám k počítači.

Do 5minut se hackonu do Noahových hodinek, napadlo mě, že je to jediná možnost, aby o nás Zlosin neveděl.
,,Přijď ve 12 do klubu Death. Sám. -Mia" a zprávu odešlu.
,,Zabijou tě. Newt, Minho a Thomas." poplácá mě po zádech Tessa. Jen přikývnu.
,,Nic nového pod Sluncem." vstanu z židle a společně vyjdeme ven, bohužel nás hned spatří a dojou k nám.

,,Co jsi udělala?" obviní mě hned Minho. Stáhnu obočí.
,,Ani se nesnaž lhát, máš nasazenej svůj 'doufám, že nepotkám kluky' výraz. A ten máš jen tehdy, když máš něco za lubem. Navíc jsi děsná lhářka." vysvětluje svou dedukci. Protočím oči.
,,Deset vteřin. Trvalo jim to deset vteřin, to je snad jejich rekord." poplácá mě znovu Tessa.
,,Potřebujeme nutně vědět, co se děje ve Zlosinu. Kdo tomu velí? Co mají v plánu, když subjekty D do jednoho zemřeli." začnu.
,,Kontaktovali jsme Noaha, aby se s náma sešel zítra ve 12 v klubu." řeknu narovinu.
,,Promiň, ale já jim to chtěla nejdřív říct, než něco uděláme!" pootočím se na Tessu.
,,Byl to tvůj nápad a víš jaká jsem! Měla jsi to rovnout navrhnout před něma!" nenechám ji se z toho vyvlíknout.
,,A udělala jsem to hned, protože jsem věděla, že se vám ti nebude líbit. Jako bych v hlavě slyšela: 'Lett, je to moc nebezpečný' a pak by pokračoval Thomas: 'Zapomeň na to!' a Newt by pravděpodobně mlčel, což je snad nejhorší z toho." vysvětlím proč jsem to udělala. Minho však zavrtí hlavou.
,,Tohle není vtipný, Scarlett. Pravděpodobně se tam objeví Zlosin. Nikam nejdeš, nikdo z nás, už teď máme hodně problémů, nepotřebuju, aby se ještě nakupili, až někoho z nás chytí a odvedou za zeď." zavrtí nade mnou hlavou Minho.
,,Myslel jsem, že to bude jiný, že když tě nebudem vynechávat z důležitých rozhodnutí, tak se i ty podělíš se svýmu nápady a o všem se rozhodneme společně. Už nemůžeme riskovat. Ale nic se nezměnilo, stejně se rozhodneš sama a my se podle toho musíme zařídit." rozhodí naštvaně rukama.
,,Víš možná na starou Scarlett by to zabralo, ale na mě ne. Víš moc dobře, že pokud nebudeme vědět, co se děje uvnitř, jsme zaseklý. Zlosin nad námi do teď vyhrával, protože má špehy, vědí všechno a my nic. Tohle nedělám pro sebe, tohle dělám pro všechny. Jak jsem ti jednou řekla, chci zachránit všechny, ne jen pár z nás." dokončím taky naštvaně, procpu se mezi ním a Tomem, vyjdu ven na ulici a rozejdu se pryč.

Enlightenment✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat