"Grattis på födelsedagen!!" Jag klev in genom dörren och där hoppade alla fram, det var min 10 års dag och min släckt och vänner är här.
"Ni hade inte behövt." Sa jag samtidigt som jag tog av mej skorna. "Du är värd mer." Sa Luke med sin australienska dialekt och kom fram till mej och gav mej en kram. Han sa det på engelska eftersom han bor i Australien och jag här i Sverige, han måste ha åkt hela vägen hit bara för att jag fyller år. Han är bara värdens bästa kusin. Luke är min kusin och han är ett år yngre en mej, nio med andra ord.
"Rosé!!" Hörde jag en röst nästan ropa och jag kände ett par armar om kring mej. Jag vände mej om och där stod Michael, min bästa vän. Jag kramade om han och log stort. Han är lika gammal som mej men han fyller år i november och jag i september. Luke och Michael var ovänner för ca ett halvår sedan men jag gjorde dom vänner, så nu är jag och Michael bästa vänner. Men Michael bor också i Australien så vi kan inte ses så mycket, vilket är jätte tråkigt.
(Det dom säger nu är på engelska)
"Vi har bakat en tårta!" Sa Michael och visade mej vägen till köket. "Smaka!" Han höll upp en talrik med en regnbågs tårtbit framför mina ögon. Jag tog emot den och tog en tugga och förvånande nog så var den god.
"Den var ju faktist god!" Jag skrattade lite och dom skrattade med.
"Rosé jag är hemma!" Hörde jag Violett säga, min bästa tjej kompis. Hon hade varit på en resa till U.S.A och skulle komma hem imorgon. Kunde livet bli bättre just nu?!
~
xx nadz
YOU ARE READING
||To the moon||Book 1||
Fanfictionen sån där fanfic om 5sos :) >UNDER REDIGERING<