Michael's dag (eller början)

142 8 2
                                    

~ Morgonen där på, 20 November ~

~ Rosé's Persperktiv ~

Jag vaknade av att musiken i hörlurarna startade, igår innan jag somna så satte jag i hörlurar och dom skulle starta musiken kl. 09.

Jag stängde av musiken samtidigt som jag smög upp från sängen och gick till garderoben för att hämta kläder, jag funderade ett tag om jag skulle ta min klänning eller om jag skulle ta något annat.

Jag tog upp mobilen och smsade tjejerna vad jag skulle göra samtidigt som jag gick ut till badrummet för att ta en dusch.

Jag tog av mej Michael's tröja och hoppade in i duschen, jag blötte inte håret eftersom jag tvättade håret för 2 dagar sen.

När jag duschat klart så klev jag ut och lindade en vit handduk runt mej samtidigt som jag tittade om jag fått svar av tjejerna, det hade jag, från våran lilla grupp.

"Jag tycker att du ska ha klänningen! Jag menar du såg otrolig ut i den!!" Jag log av Violett's sms.

"Jag håller med Violett! Men du väljer!" Jag log också när jag såg Sarah's.

"Jag gillar inte att lägga mej i.. (Men du bara måste ha klänningen! 😂)" jag skrattade till och med lite när jag såg Summer's.

"Okej, jag tar den!" Jag log när jag skickade iväg smset och gick in till sovrummet igen för att ta på mej klänningen.

När jag kom in så drog jag snabbt på mej den innan jag gick ut till toaletten igen, jag satte på mej mitt halsband och mina örhängen av Violett där det står Love på.

Jag sminkade mej med concealer, rouge, ögonskugga, eyeliner och masskara. Jag borstade igenom håret och satte på locktången, medan jag väntar på att den ska bli klar så sprejar jag mitt hår med värmesprej och när den var klar så lockade jag topparna.

Precis när jag var klar så kom alla 3 tjejerna in, dom log så himla stort när dom såg mej i klänningen och dom var jätte fina dom med, men jag hann inte riktigt granska dom för dom skulle sminka säg och locka håret.

Jag tog min mobil och gick ner till köket, jag tog ett grönt äpple och gick in till musikrummet som vi har börjat kalla arbetsrummet för.

Jag tog en högtalare och Michael's gitarr för att gå till stället vi skulle spela på, en liten kulle kanske 3 min från huset.

När jag kom fram så satte jag ner grejerna och tog upp mobilen för att ringa Sarah, jag skulle fråga när dom kom.

"Hej, Rosé, vi är påväg!" Jag skrattade till när hon typ läste mina tankar.

"Okej, då vet jag!"

Jag la på och satte mej i gräset, jag hade på mej (enligt mej) världens vackraste klänning och ett par boots, jag lovade mej själv att aldrig gå högklackat igen om jag inte vann något JÄTTE stort.

Jag hörde plötsligt några röster och det var tjejerna som kom, jag log och alla allvarligt talat stirrade på mej.

"Vad?" Jag skrattade till och tjejerna tittade på vara dra med oroliga blickar och sen på mej igen.

"Dom skorna?" Sarah bara gapade och jag skrattade.

"Till den klänningen?" Violett avslutade Sarah's mening och reagerade på samma sätt.

"Rosé Hemmings?! Något vätt måste du väl ha?!" Summer stirrade på mej och jag skrattade.

"Ledsen? Lovat mej själv att aldrig göra om det?" Jag skrattade och ställde mej upp.

||To the moon||Book 1||Où les histoires vivent. Découvrez maintenant