"Vad är klockan?" Jag tittade på Calum som hade kommit ner efter en stund.
"Om du tänker på festen så börjar den om en timme, vi borde nog börja göra iordning allt" Calum stängde av spelat och hoppade upp ur soffan.
"Meeee!" Jag ställde mej upp och tittade frågande på Calum.
"Sorry men jag måste börja med snacksen, du kan hjälpa till om du vill?" Calum log mot mej och jag ryckte på axlarna.
Vi gick till köket och ställde fram några skålar, vi fyllde dom med chips, popcorn, ostkrokar och godis, Calum tog även några redbull och öl.
"Okej, du gör i ordning snacks, Michael musik och mej, Luke vilka som ska komma men vad gör Ashton?" Jag tittade frågande på Calum.
"Han gör iordning bord, lampor och sånna saker!" Calum log och jag nickade. "Kom så går vi ut med skålarna" Calum tog popcorn ochips skålarna och jag tog godis o ostkrokar skålarna.
Vi gick ut med skålarna och som Calum sagt, där var det ganska många lampor och 1 stort bord. Vi ställde ner skålarna och tittade på hur fint Ashton gjort det, har verkar ha jobbat ganska hårt.
"Rosé?" Han tittade på mej och jag höjde ena ögonbrynen som ett ja. "Tack!"
"Vaa? För vad?" Jag tittade frågande på han och skrattade till lite.
"För att du kom och flyttade in hos oss!" Han log och jag nickade lätt.
"Men varför?"
"Innan du kom var Michael väldigt deprimerad om men säger så, han... Ja...." Calum tittade ner.
"Calum!? Vad har hänt!?" Jag kände oron i kroppen spridas.
"Han har skärt säg lite på armen.... Men han ångrar säg otroligt mycket! Snälla skäll inte på han, innan du kom så satt han bara i sitt rum. Snälla säg inget dumt!" Calum hade nästan tårar i ögonen och jag bara nickade eftersom jag var tvungen att tänka på vad han sa.
"Kom så går vi in igen" vi gick bort från skogen och in till huset igen.
När vi kom in så satt Michael i soffan och höll på med telefonen, förmodligen så gjorde han iordning spellistan. Jag satte mej bredvid han och lutade huvudet mot hans axel, jag bara måste få han att prata om det.
"Michael?" Han tittade upp från telefonen. "Kan jag få dina händer?" Jag tittade frågande på han och la ut mina händer.
"Okej?" Sa han och la försiktigt händerna i mina med handflatorna neråt.
Jag vände på hans händer och han tittade lite oroligt på mej, jag drog upp armbanden han hade på säg för att dölja antar jag.
Han drog snabbt tillbaka händerna och tittade ner, jag tittade på han med en allvarlig blick och han la långsamt tillbaka händerna. Jag drog upp armbanden igen och då såg jag dom, jag smekte lite lätt på dom men han reagerade inte, så dom är ganska gamla.
"Rosé, jag är ledsen!" Jag såg en tår falla ner för hans kind och jag lyfte upp hans hand för att pussa lite lätt på ärren.
"Michael!" Han tittade upp och jag tråkade bort hans tårar. "Lova bara att inte göra om det!" Jag tittade allvarligt på han och han nickade.
Jag kramade om han en stund tills Luke kom in i rummet, han tittade frågande på Michael som hade tårfyllda ögon. Jag höll upp Michael's hand och Luke satte säg bredvid Michael för att smeka han på ryggen.
"Jag tänkte inte!" Han nästan skrek och la ansiktet i händerna.
Både jag och Luke kramade om han, jag tycker verkligen synd om han!
VOCÊ ESTÁ LENDO
||To the moon||Book 1||
Fanficen sån där fanfic om 5sos :) >UNDER REDIGERING<