~ Rosé's Persperktiv ~
Jag kände mobilen vibrera i fickan och jag avbröt kyssen, jag tog upp mobilen och bara av att se namnet fick mej att falla ihop.
~ Michael's Persperktiv ~
Hon avbröt kyssen och tog upp sin mobil, hennes ögon spärrades upp och hon föll ihop.
"Omg, Rosé!!" Jag fångade henne och dom andra var snabbt på fötter.
Jag lyfte hon till soffan samtidigt som Ashton sprang å hämta vatten, Luke tittade på telefonen och kom långsamt gående till oss vid soffan.
"Vem var det som fick hon att svimma?" Violett satte säg upp och gick till Luke men jag släppte inte blicken från Rosé.
"Michael?" Jag kände Luke's hand mot min axel men jag släppte inte blicken från hon. "Det är hennes mamma"
Min tid stannade upp, hon får inte prata med hon så det blir som förra gången, att hon åker!
Jag såg hennes ögon öppnas och hon satte säg upp, Ashton gav hon ett glas vatten och hon drack lite innan hon drog till säg sin vibrerande telefon från Luke's händer.
"Ska jag svara?" Hon tittade på mej.
Jag ville skrika nej men det går inte, jag kan inte visa mej så svag så jag nickade försiktigt.
Hon svarade och la telefonen mot örat, hon log ett djupt andetag och sa hej.
~ Rosé's Persperktiv ~
"Hej" jag lät skakig å försiktig men ändå bestämd.
"Hej, så. Jag har sätt att du har börja vara med killarna igen?"
"Ja, och?"
"Du vet fortfarande vad jag vill?"
"Får jag inte ens vara med dom nu?!"
"Nej men titta på dom?!"
"Jag bryr mej inte vad du säger, det är mitt liv, jag är 19 och jag åker när dom säger att jag ska åka! Inte när du gör det!" Jag la på och andades ut.
Jag log mot killarna med en 'vi behöver inte prata om det' minn och dom nickade, jag gjorde samma sak mot tjejerna och dom nickade dom med.
Vi satte till oss i soffan och satte på tv, plötsligt kom ett litet program upp om killarna och alla blev tvär tyst.
"Jo, alla killarna är nu i ett förhållande och det alla snackar om är Rosé å Michael! Dom var bästa vänner å nu är dom tillsammans! Rosé åkte ifrån dom och nu är hon tillbaka igen! Tjejen verkar ha svårt att bestämma säg!"
Jag skrattade av tv och då gjorde dom andra det också, Michael la armen över mej och jag lutade huvudet mot hans axel.
Vi forsätter titta på programmet och dom pratade lite extra om varje tjej innan det tog slut, vi satt ett tag till i soffan å bara myste innan jag blev lite för less.
"Kan vi inte göra nått?" Jag skrattade och tittade på dom andra.
"Vi kan spela in en livestrem?" Ashton log och vi andra ryckte på axlarna.
Han hämtade Luke's dator och Luke sprang i väg för att hämta något samtidigt som Michael å jag hämta chips å godis.
"Här!" Luke kastade två ögonlappar till oss och vi fångade dom.
Vi tog allt gott och gick bort till soffan, vi satte på oss våra ögonlappar och skrattade.
"Varför måste ni alltid ha något speciellt när ni ska livestrema?" Jag skratta och dom ryckte på axlarna.
KAMU SEDANG MEMBACA
||To the moon||Book 1||
Fiksi Penggemaren sån där fanfic om 5sos :) >UNDER REDIGERING<