2.sjungande dag

321 9 0
                                    

Ashton sjönk ihop på golvet, förmodligen i chock. Calum rörde sig inte utan stod bara och blinkade som om han försökte vakna ur en dröm medan Michael stod helt mållös.

"Luke om det här är en av dom gångerna du försöker vara rolig så är det inte kul den här gången." Jag tittade på Luke allvarligt och han bara log vilket gjorde mig orolig.

"Jag skojar inte!" Han såg verkligen så glad ut vilket fick mig att bli minst lika glad. Och känslan ja fick när ja visste att han inte skoja, en sån känsla får man inte varje dag.

Vi log mot varandra ett långt tag innan vi kastade oss in i en gruppkram. Jag är så stolt över dom att det inte går att beskriva.

Tillslut när vi alla hade lugnat ner oss och Luke hade förklarat allt, så tittade vi på klockan som visade 12:23. Shit tiden går fort.

"Vi kanske kan gå till studion?" Calum log mot killarna som nickade med stora leenden.

"Då kan ju ni hänga med och säga vad ni tycker." Michael log stort mot mig och violett.

"Men vill ni inte vara ifred?" jag tittade frågande på killarna som skrattade till åt min ganska löjliga fråga då dom ändå sa att dom ville ha oss med.

"Rosé? Om dom frågar är det väl inte så." Violett skrattade och knuffade till mig lätt på axeln.

"Tack violett för att du puttar in lite vett i henne, vi går och gör oss klar för att åka så fort som möjligt då." Luke ställde säg upp och gick in till hans rum för att byta om då vi fortfarande satt i pyjamas.

Jag gick in till mitt rum precis som alla andra gjorde och började rota i min resväska för att hitta något att ha på mig. Efter en liten stund så blev det tillslut ett par svarta tajta jeans med hål i knäna med en bacebolltröja och en skjorta runt midjan samt ett par svarta vans.

När kläderna var på så började jag borsta mitt långa bruna hår som gick lite nedanför rumpan. Jag gick sedan ut men ingen verkade vara klar så jag gick bort mot Michaels rum. Jag knackade men orkade inte vänta på hans 'kom in' så jag lät mig själv in istället.

"Gud vad långsamt ni by..." Jag stannade upp eftersom jag insåg att jag han stod där helt shirtless."shit förlåt, Jag..jag går ut igen!" Jag vände mej och och började gå mot dörren alldeles generad.

"Rosé? Du har sätt mej shirtless 1000 gånger innan. Vi har sovit i samma säng liksom kom igen, hit med dig." han skrattade och jag vände om igen fortfarande lite generad.

"Vad letar du efter?" Jag tittade frågade på Michael samtidigt som jag försökte byta samtals ämne.

"Min svarta tröja, jag har nyss tvättat den men jag kan inte hitta den. Kan du hjälpa mig?" Ett leende vinklades mot mig och jag suckade innan jag gick bort till hans garderob jag med.

"Gud vad du är dåligt, den är ju bara här?" Jag kastade hans svarta tröja på han och han tittade på stället där jag precis hade hittat den.

"Jag var precis påväg att börja leta vid den där hörnan." Han log samtidigt dom han tog på sig tröjan och jag gav han en sån där 'aa visst' minn. "Då var vi klara va?"

"Ja, jag var ju klar innan dig som vanligt med ja, vi är klara." jag log mot michael och han puttade lätt till mig innan vi gick ut från hans sovrum. Dom andra var fortfarande inte klar så vi satte oss på ryggstödet av soffan och väntade.

"Varför var de så hemskt att se mig shirtless nu då? Är jag så annorlunda sen 1,5 år tillbaka?" Han flinade mot mig och jag skrattade till.

"Men snälla, jag ville ju bara inte få mardrömmar." Han skrattade högt och då kom dom andra ut från deras rum redo för att åka. Vi gick ut till parkeringen där ashton hade sin bil och alla satte sig.

||To the moon||Book 1||Where stories live. Discover now