Början på min dag!

190 8 1
                                    

~ 16 september, Michael's perspektiv ~

Jag klev försiktigt upp för att inte väcka Rosé, jag tog på mej ett par mjukisbyxor och en vit T-shirt innan jag gick till köket där dom andra var.

"Godmorgon!" Ashton skrattade lite åt mej och då märkte jag att jag hade satt tröjan ut och in.

Jag tog snabbt av mej den och satte på mej den igen, då märkte jag att Violett typ stirrade på mej.

"Violett?" Jag skrattade och hon kom tillbaka till verkligheten.

"Ni är bara så himla vältränade!" Hon skrattade och Luke kramade hon bakifrån.

Vi hade beställt en tårta med cupcakas och den kom igår, vi la upp allt på höjd fatet.

Jag tog "tårtan" och Ashton tog presenterna, vi gick upp till Rosé och började sjunga.

"Happy birthday too you, happy birthday too you, happy birthday too Rosé, happy birthday too you!"

Hon satte säg upp i sängen och jag satte mej bredvid, jag kysste henne lite lätt innan jag ställde ner "tårtan" vid hon.

"Ni är bara bäst!" Hon kramade alla och log stort.

~ Rosé's perspektiv ~

Ashton la fram några packet framför mej och jag gav dom en blick, dom satte säg på sängen med stora blickar.

"Börja med min!" Calum gav mej ett packet och jag tog emot den.

Jag öppnade packet och där i var en mössa, på den stod det: Cal-Pal, Smash, Dr Fluke och Mike-ro-waye!

"Calum! Den är jätte fin!" Jag satte på mej mössan och kramade Calum.

"Nu min!" Violett gav mej ett litet packet.

Jag öppnade och där var det ett par örhängen där det stod i skrivstil: Love.

"Vilka fina!" Jag kramade om Violett och hon log stort.

"Nu är det min tuuuur!" Luke kastade på mej ett packet men jag fångade enkelt den i en lyra.

Jag öppnade men det tog lite tid eftersom han hade typ tagit 100 meter tejp! När jag fick upp den så var den en jeans väst och på ryggen stod det IDIOT.

"Tack! Du kom ihåg att jag ville ha en!" Jag kramade Luke och det blev en ganska lång kram.

"Då är det väl jag nu!" Ashton gav mej ett packet och jag log.

Jag öppnade och där i så var det ett par svarta trumpinnar och på dom stod det i guldtext och skrivstil Rosé Hemmings, jag kramde om Ashton och han log stort.

"Då är det bara jag kvar!" Michael log mot mej och gav mej en liten ask.

Jag öppnade locket på asken och där i var ett smycke, ett halsbandet stod det: Wherever you are!

Jag kände hur en liten tår föll ner från min kind och Michael kramade om mej, jag vet inte om det var en glädje tår eller en sorgsen tår.

Michael fick mej att tittade upp mot han in i hans glittrande ögon, han log och jag log tillbaka.

Jag satte på mej halsbandet och tänkte för mej själv att jag tänker ha halsbandet varje dag, eller iallafall försöka.

Vi åt några av dom goda cupcakasen och sen gick vi till vardagsrummet, vi satte oss i soffan och satte på tv, Ashton där emot tog snabbt upp telefonen.

"HEJJ! Vi är 5 seconds of summer! Och idag är ingen vanlig dag! Idag är Rosé's födelsedag!" Han riktade mobilen mot mej och jag vinkade.

"Ashton? Du är typ beroende av att filma!" Luke skrattade och vi andra höll med.

||To the moon||Book 1||Donde viven las historias. Descúbrelo ahora