─ ── ─ ── ♡ ── ─ ── ─
WIOM ┊04 ༉
𝐭𝐫𝐞𝐚𝐭 𝐦𝐞 𝐥𝐢𝐤𝐞 𝐚 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐚,
𝐢'𝐥𝐥 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐭𝐨 𝐚 𝐧𝐞𝐰 𝐩𝐡𝐫𝐚𝐬𝐞.─ ── ─ ── ♡ ── ─ ── ─
"Pengumuman kepada semua manusia yang duduk di atas meja ini, Leora ada terfikir nak masuk council student-"
Puh!
Uhuk!
Eleora memandang tiga manusia di hadapannya. Pelik sangat ke soalan dia sampai boleh buat orang tersedak?
Ah, for your information.
Sekarang ni, Eleora berada di rumahnya untuk makan malam bersama bapanya dan Eric serta bapanya, Ciel.
"Uhm... Perlu ke Leora nak masuk?" Soal bapanya, Eungene dengan senyuman paksa.
"Kalau Leora masuk dapatlah spend time dengan Eric. Dia kan council student jugak. Kan, Eric?" Eleora memberi senyuman polos kepada lelaki yang berada di sebelahnya.
'Budak ni fikir council student tu boleh bawak main ke apa?' Eric menggelengkan kepalanya kecil.
"Oh, that's not a bad idea. Eric boleh uruskan kemasukkan dia tanpa temu bual. Am I right, Eric?" Soal Ciel sambil tersenyum lembut.
Mungkin bagi orang lain, nada yang dikeluarkan oleh Ciel adalah normal namun bagi Eric, itulah nada yang membuat dia takut dengan bapa sendiri.
"K-Kalau papa nak boleh je Eric masukkan Leora..." Jawab Eric perlahan.
"Kalau macam tu, boleh Eric uruskan?" Eric segera menganggukan kepalanya.
"Baguslah. Boleh Eric bawa Leora keluar sekejap? Papa ada benda nak bincang dengan ayah kamu," Eungene memberi senyuman kecil.
Eric akur. Dia memegang pergelangan tangan Eleora dengan kuat tanpa dia sedar sebelum berjalan membawanya keluar.
── ♡ ──
"Lepaslah!" Eleora menarik tangannya dari pegangan Eric yang kemas dengan kasar. Dia melihat pergelangannya yang merah dan memberi pandangan tajam pada Eric.
Mereka berdua berada di laman rumah, jauh daripada Eungene dan Ciel yang masih berborak di dalam.
"Kenapa kau bagi idea gila tu pada papa?" Soal Eric dengan pandangan tajam.
"Aku nak jadi council student so salah ke?" Balas Eleora sambil menyilangkan tangannya.
"Memanglah tak salah tapi-" Eric memberhentikan ayatnya. Dia tak tahu nak bagi alasan apa pada gadis degil yang berada di hadapannya itu.
"Tapi apa? Aku tanya pada papa bukannya kau so kenapa kau nak marah aku sedangkan papa tak marah pun! And kau siapa nak marah aku?!" Eric pantas memegang bahu Eleora sebaik sahaja mendengar ayat itu.
"Aku ada hak nak marah kau sebab kau tu fiance aku and kau fikir kau layak ke nak jadi council student dengan perangai kau yang macam ni?" Bidas Eric sambil tersenyum senget.
Dah nama pun Eleora, mestilah dia tak nak kalah dalam pertingkahan lidah.
"Sebenarnya kau tak nak orang tahu yang aku ni fiance kau kan? Kenapa? Malu sebab dapat fiance macam aku ni?" Soal Eleora, membalas semula senyuman senget, seolah-olah benda itu tidak terkesan dengan kata-katanya sendiri.
YOU ARE READING
WASTE IT ON ME | BOBOIBOY TAUFAN
Fanfiction❪ 𝗪𝗜𝗢𝗠: BOBOBOY TAUFAN ❫ kalau cinta tu hanya membazirkan masa bagi kau, curahkanlah pada aku。 ➨ Eleora Hellewave as You ❛ love will never be over. ❜ Eleora tidak sangka yang dia akan menemui Taufan sekali lagi selepas apa lelaki itu lakukan ter...