*1 jaar en 6 maanden later.
Ik kijk op de klok. Nog 15 minuten en ik ben jarig! Eindelijk zeventien! Justin zit naast me en kijkt mee op de klok. 'Bijna zusje.' Hij lacht. Ik open Twitter en kijk naar het schermpje van mijn iPhone. Mijn ouders zitten in de keuken. Ik sta op en loop naar de keuken waar mijn ouders zitten. 'De laatste minuut van je zestien jaartjes.' Ik knik glunderend, en haal een hand door mijn donkerbruine geverfde haren. 'Gefeliciteerd meisje!' Roept mijn vader. Mijn moeder loopt naar me toe en omhelst me. 'Ach, mijn kleine meid alweer zeventien jaar. Ik zie je nog zo door de kamer kruipen als baby'tje.' Ik glimlach. Als laatst komt Justin naar me toe. 'Gefeliciteerd, Juul.' Ik glimlach naar hem en geef hem een knuffel.
'It's my 17th birthday!' Tweet ik. 'Wil je de cadeautjes nu of morgen?' Vraagt mijn vader. 'Morgen haha, ik ga nu slapen. Ben doodmoe.' Ik loop de trap op en struikel in mijn kamer bijna over een boekje dat op de grond ligt. Ik kijk ernaar. Mijn dagboek van vroeger. Ik pak het op en sla hem open.
'12 juni 2012.
Rein heeft vandaag gezegd dat het beter was als we geen contact meer zouden hebben. Nou, echt beter! Ik vind het verschrikkelijk, hoe kon ie dit doen? Hij laat me gewoon vallen. Emma is naar een andere school, en ik heb nieuwe vriendinnen. Ik ga het hoofdstuk "Rein" afsluiten, bij deze. Max en Jay kregen ruzie, en Justin en Thijmen konden samen ook niet meer goed opschieten. Daarbij had ik ruzie met Rein dus liep alles niet zo lekker meer samen. Justin heeft volgens mij nog amper contact met ze. Het enige goeds wat dit heeft opgeleverd is dat ik en Justin een veel betere band hebben samen en ik dus geen eigen kamer meer wil. Ik mis Rein. Dat is het enige wat er in mijn hoofd omgaat.' Ik stop met lezen door de tranen die over mijn wangen rollen. Rein is nu achttien. Ik zucht en ga in mijn bed liggen. Ik kijk op mijn telefoon en ben volgespamt met felicitaties. Ik beantwoord ze rustig en open dan Twitter. Ik heb 14 meldingen en na die beantwoord te hebben klim ik mijn bed in en val rustig in slaap.
---
Ik heb me echt verheugd om dit part te posten, net als het komende part. Waarschijnlijk gaat het updaten nu langzamer (wordt zo snel mogelijk weer verbeterd). Het heeft een - hoop ik - begrijpelijke reden, maar die bespaar ik jullie liever.
Comment, please? Dat is zo leuk om te lezen, maakt me blij :)
JE LEEST
Little Stupid Things
FanfictionIn 2014 is Julia samen met haar ouders en broer in een vakantiepark in Eindhoven geweest. Julia's broer, Justin van 16 jaar oud, heeft daar een vriendengroepje leren kennen dat bestaat uit Thijmen, Max, Jay en Rein. Rein van Duivenboden. Als ze in d...