015
'Zo, Julia. We hebben de uitslag van je bloed.' Ik knik. Mijn moeder zit naast me en knijpt zachtjes in mijn hand. 'Je hebt de ziekte van pfeiffer. Dit verklaart dat je je zo slecht voelt. Het is een onhandige ziekte in jou situatie.' Ik sla mijn ogen neer, ook dat nog. De dokter staat na nog wat uitleg op en wij geven de dokter een hand. 'Danku.' Zeg ik, verslagen. 'Moet ik je naar Rein brengen?' Vraagt mama. 'Graag,' zucht ik. Mama aait over mijn haar. 'Het komt goed, he.' Ik knik. 'Wanneer mag Justin komen?' Vraag ik zacht. Alleen mijn ouders mochten langs komen, Nils was stiekem binnen gekomen. 'Ik ga vragen of hij morgen kan komen, oke? Het gaat tenslotte beter met je, ondanks die stomme ziekte.' Ik knik. Mama rijd me Rein's kamer in en zijn ogen gaan meteen open. 'Hey!' Glimlach ik. Het gaat beter met Rein, veel beter. Hij kan al rechtop zitten, en hij ziet er veel beter uit. Volgens de dokter mag hij over een weekje als het goed blijf gaan naar huis. 'Hey love.' Ik weet dat mama lacht dus zeg ik snel dat ze kan gaan. 'Hoe is het?' Vragen Rein en ik tegelijk. We schieten in de lach. 'Eerst jij.' Zegt Rein. 'Oke, nou, ik kreeg net de uitslag van het bloed prikken. Ik heb de ziekte van pfeiffer, en dat verklaart dat ik telkens de pijn in mijn lichaam heb.' Rein knikt. 'Ziekte van pfeiffer, oftewel, The Kissing Disease.' Zegt hij lachend. Ik schiet in de lach. Ik vind het fijn dat hij overal een grapje van maakt, en me niet meteen heel zielig vind. 'Was toch al niet van plan jou te zoenen, voor het geval je dat dacht.' Zeg ik en ik steek mijn tong uit. Rein kijkt beledigd. Ik lach. Rein slaat zijn deken open. 'Ik wil dat je erbij komt liggen.' Zegt hij. 'Rein, ik weet niet of-' 'Jawel, je kan het wel. Ooit zal je toch weer moeten. Kom, alsjeblieft, kom.' Ik zucht, en sta voorzichtig op uit de rol stoel. Allerlei spieren knakken, omdat ik ze al zo lang niet goed bewogen heb. Ik houd me vast aan Rein's bed omdat ik me heel duizelig voel. Ik ga met moeite op de rand van het bed zitten, en sla mijn benen ook op het bed. Langzaam leun ik achterover en leg ik mijn hoofd op het kussen. Rein legt de deken ook over mij heen. Ik kruip tegen hem aan en hij slaat voorzichtig zijn beide armen om me heen. 'Ik ben super trots op je.' Fluisterd hij. Ik kijk in zijn ogen. Ik ben zo geneigt om hem een kus op zijn lippen te geven, wat ik al anderhalve maand niet gedaan heb. 'En weet je, op mijn zevende heb ik de ziekte van pfeiffer al gehad. En dat kan je maar 1 keer in je leven krijgen, dus...' Hij grijnst en hij drukt zijn lippen op die van mij. Ik sluit mijn ogen, en voor mijn gevoel liggen we uren zo. Maar na een paar seconde word het moment verstoord door een zuster, Lisa die binnenkomt lopen. 'Oh, verkeerde moment, ben er over tien minuten.' Zegt ze en ze loopt weer weg. Ik schiet in de lach en leg mijn hoofd op Rein's borstkas. Ik sluit mijn ogen en val rustig in slaap.
'Julia, wakker worden.' Ik open mijn ogen en zie mijn moeder. Ik draai zachtjes mijn hoofd en zie dat Rein ook slaapt. 'Het is half elf, kan je niet beter naar je eigen bed gaan?' Ik schud mijn hoofd. 'Nee. Ik blijf hier.' Mijn moeder kijkt me afkeurend aan. 'Van de dokter mocht je hier een paar uurtjes blijven, niet de hele nacht.' Ik zucht. 'Jammer dan.' Ik leg mijn hoofd weer naast die van Rein en sluit demonstrief mijn ogen. Ik hoor op de gang mijn moeder met de dokter praten. 'Voor 1 nacht dan?' Hoor ik hem zeggen. Hij is een aardige man, zo rond de 25 schat ik hem. Mijn moeder loopt de kamer weer in. 'Je hebt het gehoord.' 'Jahaaa, ga nou maar gewoon weg,' zeg ik chagrijnig. Ik hoor Rein ineens lachen. 'Ben je wakker?' Vraag ik verbaasd. 'Al de hele tijd.' Zegt hij ne hij doet zijn ogen open. 'Oh.' Hij legt zijn arm weer terug om mij heen en weer dompelen we in slaap.
---
YAY. Guuuuys, de intro van mijn nieuwe story staat online yas. En Eva (evahappygirl) is de hoofdrol ervan. Ik moest kiezen en t was echt lastig, maar waarschijnlijk haal ik er nog allemaal andere namen uit voor andere rolletjes. En ja ik zei dat ik het bij het final part zou zeggen maarja ik heb de intro al gepubliceerd dus zie t nut er niet echt van in. Thanks for the support ❤️
JE LEEST
Little Stupid Things
FanfictionIn 2014 is Julia samen met haar ouders en broer in een vakantiepark in Eindhoven geweest. Julia's broer, Justin van 16 jaar oud, heeft daar een vriendengroepje leren kennen dat bestaat uit Thijmen, Max, Jay en Rein. Rein van Duivenboden. Als ze in d...