003Ik haal mijn wenkbrauwen op en schuif iets meer weg van Rein. 'Is er iets?' Vraag ik verbaasd. 'Nee.' Snauwt Rein en dat is het punt voor mij om op te staan en aan de andere kant van Emma te gaan zitten. Terwijl Emma verdiept zit in haar telefoon, Rein verdiept zit in de televisie besluit ik om te gaan kijken wat de andere jongens uit lopen te sloven boven. Ik huppel de trap op en loop meteen door naar de kamer van Justin en mij. Ik hoor voetstappen achter me en kijk om. Rein loopt zonder me ook maar één blik te schenken langs me heen en gaat bij de jongens zitten. Ik zucht. En ik maar denken dat 'ie me leuk vond. Ik loop de trap af en kijk wat Emma aan het doen is. 'Ik weet het!' Roept ze terwijl ze opkijkt van haar telefoon. 'Wat weet je?' Vraag ik verbaasd. Emma wenkt dat ik moet komen en ik ga naast d'r zitten. 'Rein! Hij zit in een boyband, dé boyband van Nederland, rond de 40.000 fans? Ik herkende hem meteen ergens van en toen ging ik zoeken en bam!' Ik trek twee wenkbrauwen op. Ineens valt alles op zijn plek. Daarom vroeg hij of ik hem kende. 'Kijk, dit is z'n Twitter pagina.' Ik trek haar telefoon uit haar handen en bekijk het. 'Ik weet nou niet wat ik hiervan moet vinden. Jezus, Justin verteld ook echt niks he.'
Ik laat me zakken in mijn bed. Terwijl ik mijn nachtlampje uitdoe luister ik naar het gelach dat van beneden komt. Ik pak zuchtend mijn telefoon onder mijn kussen vandaan en open Twitter. Ik zoek Rein's linknaam op en bekijk zijn tweets.
"@reinduif: damn perfection. 😍" 1 dag geleden..
"@reinduif: love sucks..." 6 uur geleden. Hij vindt iemand anders leuk! Ik sla zo hard als ik kan in mijn kussen. Ik duw mijn hoofd erin en hoor vaag Rein's lach van beneden komen. Ach, wat denk ik ook. Het boeide hem vast niks. Ik sla me in mezelf voor mijn voorhoofd. Hoe had ik zo dom kunnen zijn. Er word op de deur geklopt. 'Julia?' Ik herken Rein's stem. Ik sluit mijn ogen en doe alsof ik slaap. De deur gaat een beetje krakend open en Rein komt de kamer binnen. Ik hoor hem de eerste twee traptreden van mijn bed opklimmen en zijn adem strijkt over mijn gezicht. Het ruikt naar pepermunt. 'Hey, Juul.' Fluisterd hij, maar ik doe mijn ogen niet open. 'Wat ben je mooi..' Mijn hart maakt een sprongetje. Ik voel zijn hand langs mijn wang. Uit automatisme draai ik me om naar de muur. Ik voel mijn handen trillen en hoop dat ie weg gaat. Ik haal opgelucht adem als de deur weer krakend dichtgaat. Ik doe mijn lampje aan en ga rechtop zitten. Ik schrik me dood als ik naast me Rein zie staan. Hij heeft zijn armen over elkaar en één wenkbrauw omhoog. Ik begin een beetje ongemakkelijk te lachen. 'Hai.....' Zeg ik waarna een lange stilte volgt. Rein kijkt me met een schuin hoofd aan en begint dan te praten. 'Het is pas kwart voor tien dus de jongens en ik vroegen ons af waarom je zo vroeg in bed lag.' Ik haal mijn schouders op. 'Om na te denken.' Rein klimt het trappetje op en komt naast me zitten. 'Na denken waarover?' Opnieuw haal ik mijn schouders op. 'Jou- ik bedoel school.' Mentaal sla ik me voor mijn hoofd. Rein lacht. 'Hoezo over mij?' 'Ik zei toch school?' 'Nee, je versprak je.' Ik zucht. 'Oke. Ik ging je net opzoeken en ik vond je Twitter en-' 'Waarom zocht je me op?' Rein kijkt me met een eigenwijs lachje aan. Ik duw hem opzij en hij ligt lachend op mijn bed. 'Maar goed, ik zocht je dus op en aangezien ik Sherlock 2.0 ben vond ik je Twitter. Ik stalkte je een beetje en zag je duizenden volgers. Eerst dacht ik dat je zo'n vaag jochie was met nep volgers maar dat is niet zo, want je bent facking bekend en jezus Justin verteld me echt nooit wat.' Rein schiet in de lach. 'En nog steeds vind ik het leuk dat je me opgezocht hebt.' Ik wil hem duwen maar doordat hij me terug wilt duwen beland ik achterover op mijn bed en hangt hij tegenover me. Mijn adem stokt in mijn keel, wetend wat er gaat gebeuren. Zijn lippen belanden op de mijne. Mijn spieren verslappen en ik geniet van het moment.
JE LEEST
Little Stupid Things
FanfictionIn 2014 is Julia samen met haar ouders en broer in een vakantiepark in Eindhoven geweest. Julia's broer, Justin van 16 jaar oud, heeft daar een vriendengroepje leren kennen dat bestaat uit Thijmen, Max, Jay en Rein. Rein van Duivenboden. Als ze in d...