Als ik en Rein naar beneden komen, kijkt iedereen ons aan. 'Dat duurde lang,' zegt Jay grijnzend. 'Ik sliep.' Verzin ik snel en Jay begint het niet gelovend te knikken. Ik rol met mijn ogen en op dat moment gaat de bel. Ik loop naar de deur en doe hem open. Er staat een Domino's pizza bezorger. Een zucht kan ik niet onderdrukken. 'Momentje hoor.' Zeg ik en ik loop naar de woonkamer. 'Ik weet niet wié er pizza heeft besteld, maar diegene mag nu naar de deur gaan. Ik zie Justin schuldig kijken. 'Justin, moven.' Niet veel later heeft Justin betaald en loopt al bijna etend terug naar de woonkamer. Weer zucht ik. Geen minuut later zit ik in mijn eentje op de bank en zitten de jongens aan de tafel van de drie bestelde pizza's te vreten. Ik kijk naar Rein, die grapjes zit te maken waardoor de jongens de hele tijd in een deuk liggen. Een klein glimlachje vormt om mijn lippen en ik sta op, om vervolgens naar de keuken te lopen en een glas met cola in te schenken. 'Ey Juul, doe mij ook is wat!' Klinkt er schuinachter me. 'Je hebt zelf ook benen Justin!'
De week vloog voorbij. Er is niet zoveel gebeurd voor de rest. Ik werd net wakker met een heel vreemd gevoel. Vandaag gaan de jongens weer naar huis en op de een of andere manier vind ik het jammer. Emma komt vandaag ook weer even langs, wat ik erg fijn vind. Ik kijk vanuit mijn hoogslaper naar beneden en zie dat alle jongens nog slapen. Zachtjes klim ik naar beneden, probeer zo zacht mogelijk mijn kast te openen en zoek een setje kleren uit. Een zwart-rode trui waar "Bae" op staat met een normale zwarte broek. Met zwarte laarsjes en zwarte roos-oorbelletjes loop ik naar de badkamer. Douchen doe ik vanavond wel. Ik was mijn gezicht en doe dan snel de outfit aan. Mijn make-up tas. Shit! Ik zucht en loop de badkamer uit. Sluipend op mijn tenen loop ik naar mijn bureautje. Doordat ik op mijn tenen sta ga ik door mijn voet en ik bereid me voor op een harde klap. Maar inplaats van dat val ik op een matras. 'Kut!' Fluister ik terwijl ik van Rein's benen krabbel en opsta. Thanks god, hij word niet wakker. Snel pak ik mijn toilet tas en ren terug naar de badkamer. Ik doe mijn eyeliner, teken mijn wenkbrauwen bij, mascara en oogpotlood en voordat ik mijn schoenen aantrek haal ik een stijltang door mijn haar. Van zichzelf was het al wel stijl, maar hier en daar zat een slag. Als laatst doe ik mijn schoenen aan en loop naar beneden. Ik pak een kom en doe er cornflakes in. De melk schenk ik erbij en ik roer het even door elkaar. Ik zet het op een bordje en leg er nog een ontbijkoekje met boter bij. Ik maak een glas thee en voila, mijn ontbijt. Ik kijk op mijn horloge. 12:30. En die apen slapen nog. Ze worden vanavond pas opgehaald. Als ik de eerste hap van mijn ontbijtkoek wil nemen klinkt er gestommel op de bank. Niet veel later komen Max en Rein binnen. Ze mompelen een 'hai.' en gaan tegenover me aan de tafel zitten. 'Laat geworden vannacht?' Vraag ik grinnikend als Max zich helemaal uitrekt en Rein moet gapen. 'Kwart voor vijf.' Zegt Rein zuchtend. Ik schiet in de lach. 'Ja hallo, we vonden dat we er wel iets van moesten maken op de laatste avond. We zien elkaar hierna echt kei lang niet meer.' Zegt Rein met zijn Brabants accent. Om de een of andere reden maakt het me sad als Rein dat zegt. 'Tja' zeg ik daarom maar simpel en ik neem een slokje van mijn thee. 'Wanneer komen jullie ouders thuis?' Vraagt Max. 'Volgend weekend.' Ik eet snel mijn cornflakes op en gooi het laatste stukje ontbijtkoek in de prullenbak. Terwijl Max en Rein een boterham smeren komen de andere jongens beneden. Justin rolt met zijn ogen. Hij had gewilt dat ik juist niet goed op kon schieten met de jongens. Maar ja. Je kan niet alles krijgen wat je wilt, hé. De bel gaat. Ik loop er heen en zie Emma wanneer ik de deur open doe. Haar blonde haren hangen voor haar gezicht als ze me een knuffel geeft. 'Em! Kom binnen.' Glimlach ik en ze loopt met me mee. Ze zegt de jongens gedag en dan gaan we naar mijn kamer. Emma begint super vrolijk te vertellen dat haar hond puppy's heeft gekregen. Ik glimlach. Super lief. 'En hoe is het met Jake?' Lach ik. 'Oh, hij zei me gisteravond nog hoe smoorverliefd hij op je was.' Ik schiet in de lach. 'Hij is zo'n schatje!' Emma knikt. 'Mag ik even naar de wc?' Ik knik. 'Je weet de weg.' Ik pak mijn telefoon.
'@xJuuul_: I like you..'
Ik druk op verzenden en als Emma dan na vijf minuten nog niet terug is, besluit ik te gaan kijken. Ik loop door de gang naar de badkamer. De deur staat op een kier. Emma doet hem altijd op slot, áltijd! Ik doe hem verbaasd een stukje open en even stort mijn wereld in. Emma, Rein, zoenen. De gedachtes razen door mijn hoofd. Mijn telefoon kletterd op de grond. Rein, die me liet denken dat hij me leuk vond. Emma, die wist hoe verliefd ik was op Rein. Als enige. Ze laten elkaar los en kijken me geschrokken aan. Ik draai me om en storm huilend de trap af. Justin en Jay komen geschrokken de gang in en kijken me aan. 'Wat is er gebeurd?!' Roept Jay. 'Ik- ik-... Ik wil even alleen zijn. Ik doe de deur met een ruk open en ren de straat uit. Verderop zit een parkje en ik besluit daar te gaan zitten. Zachtjes snik ik. Waarom moet het altijd fout gaan als ik iemand leuk vind? In de eerste kreeg ik een vriendje, Leo. Hij leek perfect. Maar ik was niet de enige die dat vond. Ondertussen had hij nog twee andere vriendinnen. Vorig jaar kreeg ik weer een vriendje, Johnny. Hij had alleen met me om m'n geld af te smokkelen. Liet me roken, al dat soort shit. En nu? Nu vind ik iemand leuk, zoent hij met mijn beste vriendin! 4 dagen geleden zoende hij mij nog. Mijn zachte snikjes veranderd in huilen. Ik veeg met de rode kant van mijn trui de tranen weg en er blijven zwarte strepen op achter. Ook dat nog! Boos sta ik op en geef ik een keiharde trap tegen het bankje waar ik op zat. Waarom doe ik zo? Jammer, maar als Emma en Rein het kunnen, kan ik het ook. De eerste jongen die ik zie neem ik op de bek. 'Julia!' In de verte zie ik Justin aan komen rennen. Oke, die weddenschap meende ik niet. Bah. Hijgend staat ie voor me. Hij veegt mijn tranen weg. 'Wat is er gebeurd?' 'Rein' is mijn antwoord. Justin maakt een gebaar dat ik verder moet gaan. 'Ik vond Rein leuk. Misschien was dat wel duidelijk. De eerste dag, toen hij bij me lag te slapen, vond ik hem gewoon lief. Maar voor dat ik het wist werd ik verliefd. Het gebeurde gewoon! Vier dagen geleden, zoende hij me. Daardoor dacht ik dat hij me leuk vond.' Ik stop even met praten aangezien we ondertusen naar huis lopen en we nu de hoek om moeten. 'En net, toen zag ik Emma en Rein elkaar zowat opeten. Emma is echt een kut vriendin!' Boos schop ik een steentje weg. 'Het komt wel goed.' Zegt Justin. 'Rein denkt vaak gewoon niet na bij wat ie doet.' We lopen onze straat in en ik zie vanaf hier al dat Emma's fiets niet meer in de voortuin staat. Beter. Justin en ik lopen naar binnen en ik ga meteen door naar boven. Ik heb alles behalve zin in jongens. Alle jongens zijn gewoon kut. Op mijn bureautje ligt mijn telefoon. Nog helemaal heel gelukkig. Ik ga zitten op mijn bed. Uren trekken voorbij. Er word op mijn deur geklopt. 'Rot op.' Snauw ik. Alsnog gaat de deur open en komt Justin binnen met een bord eten en een glas drinken. 'Oh mijn god, Just je bent een schat.' Ik spring van mijn bed en geef hem een knuffel. 'Ja, genoeg.' Zegt hij na een seconde. Ik lach en kijk wat voor heerlijk gezonde maaltijd ze nunweer gemaakt hebben. Kuch. Een tosti met chocopasta, mijn favoriet, en nog drie stukken overgebleven stukken pizza wat ze gister wéér besteld hebben. 'En trouwens, kom je over een uurtje beneden? Dan gaan de jongens weg. Misschien wil je ze nog even gedag zeggen, aangezien je met Max en Jay goed op kom schieten.' Ik knik en bedank hem nogmaals. Daarna verdwijnt hij uit de kamer.
--- XL PART.
Sorry sorry sorry sorry sorry dat t zo lang duurde maar ik heb echt keiveel vooruit gewerkt en en en ja ohmygod zoveeeeeel inspiratie. Het is nu nog niet zo mainstreet-achtig maar dat komt nog wel en er komt ook op een gegeven moment een sprong van anderhalf jaar en ik vertel te veel maar t word zohoho leuk. Lol doei.Xxx
(Btw haar outfit staat in toegevoegde media.)
JE LEEST
Little Stupid Things
FanfictionIn 2014 is Julia samen met haar ouders en broer in een vakantiepark in Eindhoven geweest. Julia's broer, Justin van 16 jaar oud, heeft daar een vriendengroepje leren kennen dat bestaat uit Thijmen, Max, Jay en Rein. Rein van Duivenboden. Als ze in d...