*part 31*

467 92 10
                                    

HAEUN POV

"HUAAAAAAA"

aku menghirup udara segar kota busan , kota di mana aku membesar sewaktu umur 5 tahun dan berpindah seawal umur 10 tahun...

"HAEUN!!!!!"

satu suara memanggil nama ku lalu aku menoleh ke arah suara tersebut terlihat oppa felix...

Aku berlari ke arahnya dengan beg bagasi yang aku bawa tak lupa juga plastik yang mengisi roti yang aku bawa...

Sampai di depannya aku dan dia berpelukan menyalurkan rasa rindu yang terpendam...sudah berbulan rasanya aku tak balik busan ni , fuhhhh rindu...

Aku melepaskan pelukan dan melihat ke sebelah oppa felix... wajahnya tak lain dari ingatan ku...

"O-oppa hyunjin?"-gumam ku lalu di balas anggukan olehnya...

"Oppa huaaaaa rindunya dengan oppa hiks dulu kecik ii selalu je menyusahkan sekarang dah besar tetibe balik sini hiks"-kata ku lalu memeluknya dengan sangat erat...

Dia yang awalnya membalas pelukan ku dengan sangat erat lalu melepaskan pelukan kami...aku keliru dengannya lalu dia mencubit kedua pipi ku...

"Kau dari kecik sampai sekarang memang mulut tu macam takde insurans je eee geram aku dengan kau ni"-katanya

Oppa hyunjin ni memang kawan oppa felix dari kecil dia dari seoul tapi dia pindah untuk beberapa tahun di busan dan di sebabkan urusan kerja appa dia , dia terpaksa lagi pindah ke seoul...

"Auww auww sakit"-rengek ku lalu dia melepaskan cubitannya...

"Oppa memang dah lama kat sini ke atau baru je balik??"-soalku sambil mengusap pipi ku...

"Baru beberapa bulan yang lalu , felix kata haeun nak balik jadi oppa ikut jemput"-katanya....

"Ekhem!!"

Aku dan oppa hyunjin menoleh ke arah oppa felix yang dari tadi terdiam membisu seperti batu...

"Arrrr ha ! felix oppa bawa ni , jom hyunjin oppa kita cerita masa ii kita dulu"-kata ku lalu memberi felix oppa beg ku dan menarik tangan hyunjin oppa...

Author : felix oppa ? hyunjin oppa ? , oppa felix ? oppa hyunjin ? . Maaflah author lemah kalau nak buat ayat macam ni hiks ಥ╭╮ಥ

*****
"NENEK!!!! ATOK!!!!!"

Jerita haeun sambil memeluk nenek dan atoknya yang masih lagi berkerja di kebun...

Kebun tu milik appa kandung haeun tapi dia hadiahkan dekat ibu bapa eomma haeun...

And kebun tu milik nenek and atok haeun...tapi ada je orang keje kat situ...dorang tu kan dulu ii dah biasa keje kebun...

Macam mana en nak cakap ? kau faham ke ?

Senang cerita boss kebun tu milik nenek and atok haeun tapi hari ni an hari ahad jadi banyak perkerja yang cuti dorang pun turun padang lah sekali sekala...

Mohon faham sayang ii jay sekalian alam...tak faham gak buka kamus , kot ii ada yang tersirat ke apa an...

OKOK KITA BACK TO STORY

"Eh cucu nenek yang kuat makan ni dah balik"-kata nenek sambil membalas pelukan cucunya itu...

"Ha sampai pun cucu atok yang kuat perasan ni"-kata atoknya pula

"isshhh apa atok ni orang mana ada kuat perasan , dah terang ii orang cantik siapa nak lawan??"-bangga haeun sambil melibas ii rambutnya seakan ii model...

AUTHOR POV END

********
HAEUN POV

Baru je nak beramah mesra melepaskan rindu antara nenek atok dan cucunya tiba ii terdengar suara orang menjeritkan nama ku...

"HAEUN!!!!!!!!!!"

Aku melepaskan pelukan lalu memandang ke arah kereta yang oppa felix bawa...

Btw kami kat kebun datang guna kereta tau belum balik rumah lagi...rumah masih jauh ke depan...

Alangkah terkejutnya aku apabila melihat oppa felix dengan tatapan tajamnya melihat manik mata ku...

Lagi terkejut apabila melihat oppa felix yang memegang plastik yang berisikan rotinya...

Haa sudah dia dah nampak yang roti dia dah ronyok...mamat ni bebetul tak pandai sabar tunggu lah balik rumah...roti tu tak lari pon..

Mampos , ini dah jadi hari terakhir aku untuk hidup...

OMMAA TOLONG HAEUN , HAEUN TAK SEMPAT LAGI KAHWIN DENGAN JIMIN BTS JANGANLAH AKHIRKAN KEHIDUPAN HAEUN HIKS....

"SINI KAU!!!!!"-kata oppa felix sambil berlari sepantas harimau bintang ke arahku...

OHMAYGADD

Aku tanpa membuang masa lagi menggerakkan kaki ku lalu berlari ke arah kebun itu...

Tacoddd bongok oppa felix kerja seakan ii malaikat maut nak tarik je nyawa kita hiks .

"HAEUN TAK SALAHLAH!!!! TREN TU TADI TERBOLAK BALIK TU YANG TERONYOK TU"-kata sambil berlari

"KAU YANG BAWA KAT SINI KAU YANG SEPATUTNYA BERTANGGUNGJAWAB"-katanya....

sekian , nasib seorang Lee Haeun

****
"hiks hiks atok nenek tolonglah jangan duduk je hiks"-rengek ku melihat mereka berempat duduk bersantai....

Sementara aku kutip lobak merah yang berada di kebun tersebut...inilah denda aku hiks lepas oppa felix lemparkan tanah kat aku...

Kalau aku tahu jadi macam ni aku datang sini tak payah pakai baju cantik ii pakai je baju khas untuk bercucuk tanam...

"Tak payah! Biar je dia buat sorang ii memang padan dengan muka!"-tegas oppa felix

"Hyunjin oppa aaaaaa hiks hiks"-kali ni aku merengek dekat hyunjin oppa pula...

Baru selangkah hyunjin oppa nak bergerak dari kerusinya namun di tahan oleh felix oppa...

"Kau pergi sana , kau kena lagi teruk dari dia"-katanya serta merta hyunjin oppa duduk di tempatnya semula...

"nyenyenye nye nye nye nyenyenye"-ejek ku meniru ayat oppa felix..

Kesiksaan apakah yini ?!

Nanti masuk berita kejap lagi oppa felix ni "seorang mamat poyoh berasal dari australia yang tidak sedar diri mendera adik sepupunya"

hiks kalau aku tahu jadi macam ni baek aku bawa heeseung oppa sekali hiks...

OOOOMMMMAAAAAA AHHHHH

____________________________________

Next?? tunggu tahun depan en awak ii semua<( ̄︶ ̄)>ini cerita terakhir di tahun 2020 hokhokhok tunggu sambungannya di tahun 2021...and thnks untuk yang vote dari part 1 sampai sekarang muahh...

Jumpa jay dan haeun tahun depan !!
Bye<3

B U L L YWhere stories live. Discover now