HAEUN POV
Aku baru perasan start dari kejadian di jeju...hari demi hari ku mula hancur seperti kaca yang jatuh di tanah...hmm apa yang aku boleh buat hanya hadapinya...
Petang ni pun aku dah berada di gelanggang basketball untuk berlatih pertandingan yang akan datang...di temani dengan mereka semua...siapa??siapa lagi kalau bukan mereka yang selalu muncul , mana ada lagi watak lain dalam cerita ni...
Hmm mungkin aku dapat tenangkan diri jugalah berlatih sikit ii ni...hilang masalah dalam fikiran ku sekejap...
Tapi tulah tak lama , apabila aku melihat empat susuk tubuh yang berjalan ii di pinggir gelanggang yang aku dan lain ii berada...
Aku yang memegang bola seketika berhenti ini melihat dengan lebih jelas empat susuk tubuh berikut...sunghoon oppa dan jungwon yang pelik melihat aku turut serta mengahlikan pandangan ke arah yang aku lihat...
"HAEUN!!!!"
Salah seorang dari mereka menjerit nama ku dan melambai ii kan tangan seolah ii mengarahkan aku untuk pergi dekat ke arah mereka...
Tanpa membuang masa aku pun berjalan pergi ke arah mereka berempat...di ikuti dengan jungwon dan sunghoon oppa sementara yang lain masih lagi duduk di tempat yang disediakan...
"wae??"-soal ku sambil membuang wajah kepada mereka berempat...
"Haeun satu kelas dengan jay kan??"-soal puan park
"Hm"-jawab ku singkat tanpa melihat mereka...
"Oh baguslah , lagi pun aunt datang nak ingatkan jay tentang sekolah ni...sambil ii tu bawa jiyoon jalan ii sekali"-kata puan park
"Haeun dan jungwon main basketball en??"-soal jiyoon
"Eh taklah kitorang main masak ii"-jawab ku...sunghoon oppa yang berada di belakang ku memegang bahu ku bertanda mengarahkan aku untuk bersabar...
"Argh ha kitorang main basketball berlatih untuk pertandingan yang akan datang"-jelas jungwon
"Boleh jay main??"-soal jay pula
"Penyakit tak sembuh ada hati nak main"-balas ku lalu pergi meninggalkan mereka dan sambung berlatih...
"Mian aunt uncle jay kawan saya memang macam tu sekarang ni dia stress sebab banyak benda yang dia perlu buat"-kata sunghoon membungkukkan badannya...
"Hmm jomlah jay jungwon ajar"-kata jungwon lalu mereka berdua sama ii menuju ke gelanggang...
Sementara tuan puan park berserta jiyoon hanya duduk dari jauh melihat jay yang berada di gelanggang...
****
"Pehal tu??"-soal niki kepada ku"Encik hilang ingatan nak main bola"-jawab ku lalu meneguk air mineral ke dalam mulut...
"Sejak bila kau kejam ni??"-soal seonyeon
"Sejak bila ketika masa waktunya tak penting bagi korang semua pun"-jawab ku...aku pun perasan diri ku yang sekarang seolah ii bertindak kasar terhadap semua orang...mungkin ini untuk tutup kesedihan dalam diri ku??
Aku pusing ke belakang semula dan duduk...melihat pemandangan gelanggang yang hanya terdapat jungwon dan jay yang bermain di sana...sementara sunghoon oppa dah lama berada di sebelah ku...
Tiba ii terlintas di satu fikiran ku memandang bola yang berada di tangan ku...bola ada dua , satu dengan jungwon dan jay lagi satu dengan aku...
"Seonyeon , yerin , soojin , suno korang ingat tak masa jay baling bola kat aku hari tu??"-soalku menatap mereka berempat...
YOU ARE READING
B U L L Y
Teen Fiction-bully- Takdir memang tak seindah yang kita bayangkan . start : 29 oktober 2020 end : 19 february 2021 fyi ; jalan cerita tuggang langgang dengan tatabahasa yang tak betul dan typo di merata tempat , sekian .