*part 18*

496 71 5
                                    

AUTHOR POV

Setelah sehari selesai dari pembedahan haeun di hospital seoul... semua menunggu untuk haeun sedarkan dirinya...

Semua memandang wajah haeun yang putih dan pucat itu terbaring di katil...semua yang berada di situ ialah eomma dan appa haeun , appa heeseung , heeseung , sunghoon , jay , jake , niki , suno , soojin , seonyeon , dan akhir sekali adalah yerin...

Soojin mendapat khabar berita ini dari dua sahabatnya iaitu seonyeon dan yerin...dia pun agak terkejut terdengar kawannya sendiri yang mengalami kemalangan...dan mengakibatkan dirinya terpaksa di bedah...

Heeseung yang duduk di tepi katil adiknya sambil memegang tangan adiknya...mengusap ii dengan penuh lembut...

"Eomma dan appa nak pergi cari makan dulu untuk kamu semua...jadi kamu tunggulah kat sini ye"-kata tuan lee meminta dirinya...semua menganggukkan kepala...lalu tuan lee berserta isterinya pergi meninggalkan wad haeun...

"Haeun bila haeun nak bangun ni...haeun tak rindu ke dengan oppa"-kata heeseung sambil memainkan tangan adiknya...

Semua hanya menatap heeseung dengan penuh kesedihan...bukan cuma dia , semua menantikan haeun untuk bangun...

Semasa heeseung menggengam tangan adiknya...dia dapat merasakan tangan haeun bergerak ii... seperti membalas gengamannya...

Heeseung sontak lalu dia berdiri menatap adiknya terbaring itu...semua yang melihat pergerakan heeseung turut sekali melihat haeun...

"H-haeun??...haeun bangun ini oppa"-panggil heeseung...haeun membuka matanya pelan...orang pertama yang dia lihat adalah heeseung...dahinya berkerut apabila matanya terkena cahaya lampu... heeseung cepat ii melindungi adiknya....

"si-siapa kamu??"-soal haeun...heeseung buat raut wajah yang terkejut...pelik apabila adik tirinya tidak mengenali dia...

"I-ini oppa...haeun tak ingat??"-soal heeseung sambil menolong adiknya untuk duduk...Haeun menggelengkan kepalanya...

"Kamu semua siapa??"-soal haeun melihat satu persatu wajah yang terdapat di dalam bilik wadnya...

"Soojin panggil doktor"-arah jay lalu soojin laju keluar dari bilik dan mencari doktor...

"I-ini oppa...haeun tak ingat oppa ke hiks??"-soal heeseung sambil air matanya mengalir...sunghoon yang berada di belakangnya hanya mengusap ii belakang heeseung...

Beberapa saat kemudian doktor datang untuk memeriksa haeun... doktor mengarahkan untuk semua keluar dari bilik tu...sementara doktor tersebut memeriksa haeun...

"Kau tengok!!! Ini semua salah kau!! Sebab kau haeun jadi macam ni!!"-semasa di luar bilik wad heeseung menengking tuan min dengan perasaan yang membuak ii..

"Heeseung tenang kita kat hospital ni"-sunghoon cuba menenangkan heeseung...

"Macam mana aku nak tenang kalau ini semua sal--"-ayat heeseung terpotong...

"Salah aku!!"

Semua memandang ke arah suara tersebut...terlihat jungwon yang berdiri di depan mereka...jay cuba maju untuk memukulnya tapi di tahan oleh suno , jake dan niki...

"Apa maksud kau??"-soal yerin

"Semua ini salah aku...kalau aku tak buat rancangan malam tu dengan jiyoon...jay dan haeun tak jadi macam ni..akibat perasaan yang cemburu dan benci dekat jay aku bersetuju dengan jiyoon"-jelas jungwon...

"APA LAGI KAU TAK PUAS HATI DENGAN AKU HA?!!!"-kencang jay...suno , jake , niki , soojin , soenyeon dan yerin cuba menangkannya...

"Sebab kau aku tak rasa kasih sayang seorang eomma!!!...sebab kau appa aku mabuk!!!...dan aku terpaksa berkorban untuk mencari duit demi menyara kehidupan kami!!!"-tanpa di sedari air mata jay mengalir...semua terpaku dengan ayat jungwon...

B U L L YWhere stories live. Discover now