HAEUN POV
"apa hubungan jiyoon dengan jay??"-soalku...
FLASHBACK
"Memang sesuai dengan muka kau jay park"
Sekarang jay terbaring kesakitan akibat di pukul oleh pelajar ii lelaki...jumlah mereka begitu banyak sehingga jay tidak dapat mengatasinya...
"a-apa kau nak lagi"-soal jay sambil memegang perutnya...
"Aku tak suka kau , jadi sukati aku lah nak buat apa yang aku nak"-balas jungwon iaitu leader bagi mereka yang memukul jay...
"Jungwon-ahh"
Terdengar satu suara memanggil nama jay dengan sangat lembut...jungwon dan lain ii berserta jay melihat ke arah suara tersebut...
Terlihat jiyoon yang berlari anak ke arah jungwon...jungwon senyum sinis lalu memandang semula ke arah jay...
"Jiyoon??"-soal jay
"eee kau siapa??...dahlah takde rupa"-kata jiyoon dengan penuh jijik...
Dulu jay adalah seorang nerd di sekolah...dia selalu sahaja di buli oleh rakan ii nya...lebih tepat sering di buli oleh jungwon...setiap kemahuan jungwon jay harus ikut...kalau tidak jay akan di belasah sehingga dia menitiskan darah...
Jay juga dulu tidak hidup dalam kekayaan melainkan hidup dalam kondesi yang biasa... sehinggalah appa jay menerima satu syarikat yang besar...dari situlah hidup jay mula senang...
Jiyoon adalah teman wanita jay...mereka saling bersama antara satu sama lain...jiyoon sedar yang dia terlalu ke depan untuk jay...dia memutuskan untuk curang di belakang jay dan bersama dengan jungwon....
"A-apa semua ni??...jiyoon sampai hati kau buat aku macam ni??...kau mainkan perasaan aku"-kata jay
"kau tak sehebat untuk bersama dengan aku...sebab tulah aku pilih jungwon"-jawab jiyoon selambah
"ke-kenapa dalam banyak ii orang mesti jungwon ha?!!"-jay dengan beraninya menengking jiyoon...
*BRUKKK*
satu tendangan hinggap di perut jay membuatkan dia terbaring kesakitan di tahan...darahnya sedikit ii mula keluar dari mulutnya...
"Kau dengar sini baik ii...aku tak nak kau rapat dengan jiyoon lagi...dan aku tak nak nampak kau lagi depan mata kau kau faham?!!!"-jungwon memegang leher baju jay mencengkam dia ke atas...
Jay hanya mengangguk pelan...tidak mempunyai tenaga untuk berlawan dengan jungwon...tambah ii lagi jungwon membawa kawan ii nya...
"a-aku takkan maafkan kau jiyoon"-jay bersuara sedikit pelan...lalu jungwon dan kawan ii nya pergi meninggalkan jay yang terbaring kesakitan di tahan...
FLASHBACK END
Aku sedikit tersentak apabila mendengar apa yang junwon ceritakan... rupanya jay bukan orang yang aku sangka selama ni...
Mungkin dia buli aku sebab ini caranya untuk menutup masa lalunya...aku tak sangka , jay sekuat itu...
Tanpa aku sedari air mata aku mengalir...aku masih lagi mengelamun fikirkan tentang jay...
"Haeun , haeun ok tak ni??"-soal junwon...
"Ha?? ah haeun ok"-balas ku sambil mengelap air mata yang mengalir...
"Ta-tapi kenapa jungwon buat macam tu dengan jay??"-soalku...
"Sebab dia aku kurang kasih sayang seorang eomma"
YOU ARE READING
B U L L Y
Teen Fiction-bully- Takdir memang tak seindah yang kita bayangkan . start : 29 oktober 2020 end : 19 february 2021 fyi ; jalan cerita tuggang langgang dengan tatabahasa yang tak betul dan typo di merata tempat , sekian .