*part 33*

464 72 27
                                    

AUTHOR POV

"Wehhhh jangan habiskan yang itu hanat"

"in bakar lagi wehh kurang ni"

"changbin jagalah pulak ayam ni aku penatlah kau dari tadi makan je keje"

"Wehh felix air wehhhh air nak tercekik aku ni"

"WEHH HYUNJIN TAGUNA ITU AYAM AKU LAH"

"Hye Lee Know you know?"

"Tak lawak sumpah tak lawak"

"Bangcan itu punya ku jangan di ambil hiks"

"Han bila nak balik malaysia?? Penat ii stay malaysia buat hashtag #Hanbalikkampung tapi kau tak balik"

Begitulah susana malam yang sekarang berlaku di depan rumah nenek dan atok haeun... sementara dirinya duduk di depan pintu di temani dengan sahabatnya yeonjun...

"Wehh kau serius ah nak balik seoul??"-soal yeonjun

"Yelah , asal?? kau rindu en"-jawab haeun

"Takde makna plus takde masa nya aku nak rindu ii kau banyak lagi keje aku nak buat"-balas yeonjun

"Dah tu?"-soal haeun

"Bosan ah takde kau kalau ada kau boleh je aku ambil sudu pukul kat kepala kau"-jawab yeonjun

"Dari kau pukul kepala aku baik kau pukul kayu kot ii patah boleh juga buat unggun api"-kata haeun dengan menaikkan nada bicaranya...

"Eleh aku apa tau??"-balas yeonjun balik

"Ak-"

"Pwwettttt dah ii lah dating tu meh sini makan ayam"

"Hormat yang single please"

"Haeun asal pilih mamat macam tu kenapa tak macam bangcan yang nsem lagikan bergaya ni"

PAKKK PAKK PAKKK

Satu ii kepala mereka bertiga di ketuk oleh sudu....mereka melihat ke arah tukang mengetuk tersebut...

Kelihatan felix yang memakai apron pink dan tangan kanan yang memang sudu lalu tangan kiri diletakkan di pinggang...

"Aduhhh sakitlah felix"-rengek in

"Memang padan dengan muka... patutnya korang kata takde sapa nak kat dia sebab takde rupa HAHAHHAHA"-gelak felix sorang ii...

Sementara yang lain...

KRIK KRIK KRIK KRIK

"Asal?? Tak lawak ke??"-soal felix lalu mereka semua menggelengkan kepala serentak...

"ish ish ish kesian kalau tak pandai buat lawak sekurang ii nya takyah ketawa sorang ii"-kata haeun sambil mengambil beberapa ketul ayam yang di bakar oleh mereka...

"Diamlah budak"-ketus felix sambil mengipas ii ayam yang dia bakar...

Haeun berjalan melalui mereka pergi ke arah yeonjun semula...

"Jomlah makan kat dalam kat sini panas , sekali boleh tengok nenek buat kek pisang"-ajak haeun kepada yeonjun , yeonjun menganggukkan kepalanya lalu mereka berdua masuk ke dalam rumah...

Dapur adalah tujuan mereka sekarang untuk melihat nenek tercinta membuat kek pisang , nek dah malam ni esok pagi kan boleh buat...

Haeun dan yeonjun duduk bersebelahan lalu haeun menghulurkan nasi kepada yeonjun untuk mereka makan bersama...

"Nek , banyak lagi ke nak buat kek tu??"-soal haeun sambil mengunyah ayamnya...

"Banyak ni ha esok tuan Kim nak buat majlis makan ii sempena hari jadi dia tu yang buat lebih ii ni"-jawab nenek haeun

B U L L YWhere stories live. Discover now