*part 27*

460 90 2
                                    

HAEUN POV

PAKKKKKK

"OH MAK KAU AKU KENA TAMPAR AIR"

"Bangunlah woi"-kata yerin

Aku bangun dari baring melihat keadaan sekeliling...aku masih kat- sekolah??..bukan tadi aku kat rumah ke??...

"Bongok ah yerin ni , tengok tu sian haeun tau basah ii"-marah soojin lalu menghulurkan aku kain....

"Ish kau tengok ni habis basah seluar aku"-rungut seonyeon...

Oh tadi aku tido aku baring kat paha dia...astu si yerin ni tetiba kasih bangun aku guna air tu yang basah tu...

"Apa terjadi sebenarnya??"-soalku

"Tadi habis kau lari ii entah pi mana kejar oppa kau cikgu ada buat pengeguman untuk memberi hadiah dekat parah pemenang basketball...jadi masa kita sampai kat sini kau mengadu kau penat soo kau baring kat paha seonyeon then tertidur"-jelas soojin..

"Kau ok tak ni??"-soal suno

"Aku ok...ah macam mana siapa menang??"-soalku

"tu baru nak cakap"-jelas yerin...aku mengangguk kepala ku...

"PEMENANG UNTUK BASKETBALL BAGI TAHU INI DI MENANGI OLEH SEKOLAH....(jantung ku mula berdebar)SEKOLAH MENENGAH KOTA SEOUL!!!!"

Dengan perasaan yang gembira aku berdiri dan terlompat ii seperti monyet yang mendapat makanan dari orang...

Kami sepasukan memeluk antara satu sama lain...aliran kegembiraan di salurkan bersama...tak sia ii usaha yang kami lakukan selama ni..

"DI MINTA KETUA KUMPULAN MENGAMBIL PIALA INI"

Dengan perasaan yang masih lagi gembira dan bercampur gementar aku naik ke atas pentas dan menerima piala tersebut...

Aku melihat semua orang yang berada di dewan tersebut memberikan aku tepukan yang sangat gembira...

"Adik , sila berikan sepatah dua kata"

Wait?! 'sepatah dua kata'?? Mampos aku nak cakap apa ongok aduhh...ni kalau salah cakap bukan buat malu sekolah je...buat malu sekali keturunan...

Aku menerima piala yang di beri lalu menuju ke depan yang terletaknya MIC...lalu memulakan pembicaraan apa yang ada dalam pala otak aku...

"Arghhh saya cuma nak ucapkan banyak ii terima kasih kepada semua yang menyokong ahli kumpulan kami...dan tidak lupa juga ahli kumpulan saya yang banyak berkerjasama bersama saya...asil usaha yang telah kita lakukan bersama kini mendapat hasil....(tiba ii mata aku terahli ke satu sosok tubuh yang sangat aku kenali)...dan saya juga nak ucapkan kepada seseorang yang dulu memberikan saya kegembiraan yang saya tak akan lupakan"

Semua bertepuk tangan dengan ucapan ku...lalu aku turun dari atas pentas menuju ke arah mereka semua...

"ARGHHHH KITA MENANG KITA MENANG"

"TAK SANGKA KITA MENANG"

"INI SEMUA KERANA HAEUN"

"HAEUN"

"HAEUN"

"HAEUN"

Ahli kumpulan ku menyorakkan nama ku..terdengar penuh satu dewan...

"shutt diamlah bongok orang masih kat dewan ni"-tegur ku lalu mereka semua diam....

"Tak sangkakan kita semua menang"-kata sunghoon oppa dengan sangat teruja..

"well tengoklah adik siapa"-heeseung oppa meletakkan tangannya di leher haeun...

"Ishh bukan tengok abang dia , tengok kawan dia"-kata yerin lalu menarik tangan haeun....

B U L L YWhere stories live. Discover now