FLASHBACK
"mengikutkan data saya cik haeun tak sakit apa ii pun"-kata doktor kepada haeun
"Doktor boleh tak tolong saya , tolong beritahu mereka semua yang saya hilang ingatan"-balas haeun
"Mana boleh macam tu cik , kalau ada apa ii pihak hospital yang bertanggungjawab"-terang doktor itu
"Doktor tak duduk tempat saya , doktor tak rasa apa yang saya rasa....saya mohon doktor tolong saya kali ni"-rayu haeun lagi...
"Hm baiklah , tapi kalau apa ii terjadi pihak hospital tak nak bertanggungjawab"-kata doktor itu....
"gomawo doktor"-balas haeun
FLASHBACK END
******
"A-apa jungwon cakap ni??"-soal haeun...sambil menatap wajah jungwon...
"Kenapa betullah kan haeun tak hilang ingatan"-balas jungwon
"Kenapa haeun buat semua ni??...tahu tak semua risau tentang haeun hilang ingatan...jungwon dan jay ikut rasa bersalah tau sebab haeun"-kata jungwon...haeun tertunduk ke bawah....
Dalam dirinya berfikir rupa ii nya dia adalah orang yang menyusahkan mereka semua...sebab dia jungwon dan jay rasa bersalah... tapi kenapa jungwon tak membenarkan dia membunuh dirinya kalau sebab ini terjadi kerana dia??...
"Jadi kenapa jungwon tak benarkan haeun bunuh diri??"-soal haeun dengan air mata yang mengalir di pipi...
"Kalau haeun hanya beban dalam kehidupan korang.....kenapa haeun tak boleh bunuh diri haeun??...kenapa nak kena tahan haeun??...haeun rasa kalau haeun mati pun eomma dan appa haeun belum tentu bersatu hikss hikss"-tangis haeun...
"Ha-haeun"-panggil jungwon...
Haeun tidak mempedulikan panggilan jungwon...lalu dia berlari pergi ke tempat itu meninggalkan jungwon...jungwon yang dari tadi memanggil nama haeun , dia tidak endahkan...
Haeun berlari di sepanjang hospital tersebut...tak tahu arah tuju ke mana...hanya air mata yang menemaninya sepanjang perjalanan itu...sama ada jungwon mengejarnya haeun pun tak tahu...
*BRUKKKK*
Haeun melanggar tubuh seseorang....dia mendongak ingin melihat siapakah gerangan orang tersebut...
"Oppa hikss hikss"
Haeun memeluk erat badan abangnya iaitu heeseung...dia menangis di dada bidang heeseung....
"Haeun , haeun pergi mana ha??...semua orang risau tentang haeun...haeun kenapa ni nangis??"-soal heeseung bertubuh ii sambil membelai rambut sang adiknya...
"Heeseung"
Sunghoon dan lain ii berlari dan berada di belakang dua beradik tersebut... melihat tangisan haeun yang pecah di pelukan heeseung...
Tapi mata jay berbalik di belakang haeun...di belakang haeun terdapat jungwon yang mengejar dia tadi...jay memandang wajah jungwon dengan tatapan yang kosong...sementara jungwon senyum tipis ke arahnya...
"shuttt shutt dah dah macam mana nak baik kalau nangis ni...jom kita balik wad"-kata heeseung...lalu dia pun membawa adiknya yang masih dalam pelukannya ke bilik wad...
*****
Sekarang haeun berasa sedikit tenang...dia melihat pemandangan hospital dari luar tingkap wadnya...haeun belum lagi mempunyai selera makan dari tadi...sesuap nasi yang abangnya beri pun dia tolak...Sekarang perasaan haeun cuma kosong...tak tahu perasaan yang mana dia rasakan...dia seolah ii putus asa dengan semua yang terjadi dengannya...
"Baiklah haeun , kalau semua ni mampu buat haeun gembira...jay lepaskan haeun , haeun pergilah dengan jungwon"
YOU ARE READING
B U L L Y
Teen Fiction-bully- Takdir memang tak seindah yang kita bayangkan . start : 29 oktober 2020 end : 19 february 2021 fyi ; jalan cerita tuggang langgang dengan tatabahasa yang tak betul dan typo di merata tempat , sekian .