*part 13*

518 73 1
                                    

AUTHOR POV

Sekarang mereka semua berada di restoran untuk makan malam bersama...haeun , jay , dan lain ii duduk di meja panjang berhadapan...mereka mempunyai 14 orang duduk dalam satu meja...

Pelajar dan cikgu ii yang lain duduk di meja lain...di meja mereka terdapat haeun , jay , heseeung , jien , sunghoon , yerin , seonyeon , niki , jake , somi , suno , somin dan tidak lupa juga pasangan jungwon dan jera...

Jien adalah pasangan heeseung dan sekelas dengannya...somin pula pasangan suno dan kembar kepada somi iaitu pasangan jake...

Sepanjang makan malam haeun hanya diam membisu...tidak banyak bercakap dengan mereka semua...dia hanya melihat layar telefonnya...

"Haeun"-satu suara memanggil haeun

"Hm?"-haeun mengahlikan pandangan kepada abangnya...

"Haeun ok tak ni??...macam lemas je"-soal heeseung...semua mata memandang haeun...

"Haeun ok je...cuma takde mood"-jawab haeun...

"Dari tadi takde mood , kau jangan tipu kau ada masalahkan"-kata seonyeon sambil menuding jari kepada haeun...

"Aku oklahh...aku nak pi tandas"-kata haeun lalu berdiri dan pergi ke tandas...

"Kenapa dengan haeun tu jay??"-soal heeseung kepada jay...

"Dari jay bangun tidur kat dalam bas dia memang macam tu...panjang juga badmood dia"-jawab jay

"Mustahillah dia badmood lama macam tu...dia ada masalah tu cuma dia tak nak bagitau je"-terang yerin semua mengangguk faham...

KEADAAN HAEUN

Haeun mencuci wajahnya di depan cermin tandas...dia meneliti wajahnya...sebelum dia keluar dari tandas satu panggilan masuk ke telefonnya...tertera nama SOOJIN TAGUNA menelefonnya...

"Ha pe??"-soal haeun semasa mengangkat panggilan tersebut...

"Kau yang kenapa yerin mesej aku kata kau ada masalah...kau ok ke tak ni??"-soal soojin

'aduhh ni aku malas ni...kalau masalah aku semua nak kecoh satu dunia'-kata hati haeun

"Kan aku dah kata aku ok maknanya aku betul ii oklah"-jawab haeun

"Kau ABC en??"-soal soojin lagi

"Ha'ah aku ABC"-haeun cuba untuk menipu agar semua orang tidak bertanyakan tentang dia lagi...

"Dh la bye"-tanpa sepatah ayat pun dari soojin haeun mematikan panggilannya lalu keluar dari tandas dan duduk di tempatnya semula...

Semua masih lagi memandang haeun sehinggalah dia duduk di kerusinya...haeun pelik dengan mata ii yang melihatnya...

"Asal??"-soal haeun sambil memandang wajah mereka satu persatu...

"Takde"-jawab jay ringkas...

"Perhatian perhatian...cikgu nak buat pegenguman"-cikgu meminta perhatian di depan restoran...semua pelajar melihat ke arah cikgu...

"Besok kita akan bergerak tepat pukul 8 pagi ke sekolah jeju...nama sekolah tersebut adalah Sekolah Menengah Kebangsaan Jeju II"-kata cikgu...

Jungwon dan jay saling pandang antara satu sama lain...haeun yang perasan berpura ii tidak mengambil peduli...

'kenapa dalam banyak ii sekolah , sekolah tu juga aku kena kembali balik!!...apa semua ni?!!aduhh relax jay relax'-kata hati jay

'hmm aku dah agak , sejauh mana pun kau lari jay kau akan merasa sakit yang sama'-kata hati jungwon

B U L L YWhere stories live. Discover now