*part 21*

478 68 13
                                    

AUTHOR POV

"jungwon"

Satu panggilan mengahlikan pandangan jungwon , jake dan suno untuk melihat gerangan suara tersebut...

Jungwon melihat orang tersebut dengan penuh kebencian di dalam dirinya...amaran marahnya membuak ii...tapi dalam keadaan begini dia perlu bersabar...

"Awak buat apa kat sini??"-soal jiyoon

"Masak"-jawab jungwon ringkas

Yang dia bodoh sangat pehal...dah nampak orang duduk kat situ tanya lagi...aduhh pergi balik lah jiyoon dekat jeju...

"No maksud saya , awak tunggu siapa??"-soalnya lagi...

"Sepatutnya aku tanya kau , kau buat apa kat sini??"-soal jungwon balik tanpa melihat jiyoon...

"Saya dengar haeun masuk hospital jadi saya nak datang melawat"-jawab jiyoon lalu duduk di kerusi yang berhadapan mereka...

"Hm munafik"-perli jungwon pelan

"Jungwon"

Satu lagi suara memanggil jungwon lalu mereka semua melihat ke arah suara tersebut...terlihat haeun yang berdiri di tengah ii koridor hospital...lalu matanya melirik ke arah jiyoon yang duduk di kerusi...

"KAU!!!"-jerit haeun lalu ingin pergi ke arah jiyoon namun di tahan oleh jungwon , jake dan suno...

"Kau memang tak guna!!! Apa yang kau nak ha?!!"-jerita haeun kepada jiyoon

"Haeun relax ini hospital"-bisik jungwon pelan...

"Haeun"

Heeseung , sunghoon , niki , soojin , seonyen , dan yerin berlari ke arah haeun...lalu heeseung mengambil tempat untuk menahan haeun dari berbuat sesuatu...

"H-haeun , awak ok??"-soal jiyoon

"Aku ok ke tak ok kau peduli apa?!!"-tengking haeun

"Haeun shutt tenang"-heeseung cuba menenangkan adiknya

*CLECKK*

Pintu wad jay terbuka...terlihat doktor yang keluar dari bilik...haeun tergesa ii ke arah doktor tersebut...

"Doktor macam mana dengan keadaan kawan saya??"-soal haeun

"Maafkan saya cik , kawan cik mengalami sakit amnesia iaitu penyakit lupa ingatan...mungkin dia hanya mengingati ingatannya yang 3-4 tahun macam tu...apa ii pun kita perlu berusaha untuk dapatkan ingatannya semula"-jelas doktor...

"Ti-tiga ke empat tahun??"-kata haeun terkejut...yang lain pun ikut terkejut mendengar keadaan jay...

"Macam mana dia boleh kena penyakit tu doktor?? , Dia tak buat apa ii pun"-soal jungwon....

"Ini mungkin di sebabkan masalah banyak berfikir... penyakit tak boleh banyak berfikir sangat tu yang jadi macam ni"-jawab doktor...

"Kalau takde apa ii lagi saya pergi dulu"-smbg doktor itu

"Ha baiklah , kami masuk ye doktor"-kata haeun...lalu doktor itu mengangguk kepalanya...

Mereka semua masuk ke dalam wad jay...terlihat jay yang berwajah pucat baring lesuh di katilnya...haeun datang rapat dan duduk di sebelah katil jay...

"3-4 tahun??..... maknanya---"-haeun mengahlikan pandangan ke arah jungwon dan jiyoon..

"Maknanya jay masih ingat di still sekolah kat jeju"-yerin menyambung ayat haeun...

"Dan dia tak kenal kita semua kecuali jiyoon dan jungwon"-sambung seonyeon pula...

Haeun masih lagi berfikir...betul apa yang kawannya katakan....

B U L L YWhere stories live. Discover now