*part 35*

440 76 11
                                    

FLASHBACK

"eh apa yang korang nak buat ni??"-soal nenek haeun apabila melihat cucunya menepuk ii muka yeonjun dengan tepung...

Haeun melihat ke arah neneknya yang masih lagi mempunyai tepung di muka lalu dia mengalihkan pandangannya kepada yeonjun semula dengan pandangan yang sulit di ertikan...

"wae??"-soal yeonjun melihat kawannya yang seakan ii menyeramkan...

"nek boleh tolong tak??"-soal haeun

"tolong apa??"-soal nenek haeun semula

"boleh tak nanti nenek keluar lepas tu berdiri dekat depan felix oppa?"-jelas haeun..

"nak buat apa??"-soal nenek haeun lagi

"nenek ikut je"-balas haeun

FLASHBACK END

*****

"bertuah punya budak , berani ii nya engkau tarik telinga haku"-kata nenek haeun sambil menarik ii teling cucunya semula...

siapa lagi kalau bukan felix...sementara haeun hanya menatap sinis oppanya...ahli staykids yang lain hanya menundukkan pandang dan yeonjun hanya menahan gelaknya....

"aduhh ii nek sakit....lahh mana lix tau yang itu nenek ingatkan haeun tadi"-balas felix

"ha tak habis dengan atok engkau yang tumpahkan tepung sebab nari lagu dynamite tadi sekarang kau pulakk buat hal"-balas nenek haeun

"kenapa tak nari lagu back door"

"jangan wehh kalau patah pinggang atok felix bukan kau yang ganti"

"Apa beza dengan dynamite??"

"Nth lah wehh dynamite pun gerak pinggang gakk"

"Ekhem!!!"-suara felix menghentikan percakapan antara kawan ii nya...

"sekarang korang semua kena bersihkan dapur baru boleh rehat"-hukum nenek haeun kepada kumpulan straykids...

Semua tercengang mendengar tuturan nenek haeun...mana tak nya dapur yang habis kena siram tepung astu nak cuci lagi bekas ii habis buat kek tu...

"Dah nenek nak gi tgk atok hengkau tu malam ii buta tak habis ii dengan bteyes dia"-kata nenek haeun lalu pergi masuk ke dalam rumah...

Haeun dan yeonjun hanya menatap sinis mereka berlapan...rasanya puas sekali membalas dendam yang tak seberapa nak dendam...

"ish ish ish kesian , awal yelah orang ii tu dapat karma"-sindir haeun

"tercejat apa lagi kat sini?? pergilah dapur sana"-arah yeonjun

"amboi amboi amboi kau buat rumah ni macam rumah atok kau je kan??....kau gi lah balik , dasar takde urusan"-halau felix

"ExCuusee mEe , for you information aku tinggal kat sini sebab esok nak hantar haeun balik...wleeee"-kata yeonjun dalam nada yang mengejek...

"Eh korang hormat sikit en kitorang lagi tua dari korang berdua tau"-tegur bangcan

"ciss"-decek haeun sambil menjeling tajam...

"Eh hengkau ni dah lama aku sabar....hyunjin tahan aku tahan aku"-kata felix yang ingin maju ke arah haeun..

"Wehh sabar wehh adik tu kang tak pasal ii bukan setakat bersihkan dapur , kot ii kau pun kena tidur luar gak"-hyunjin cuba menenangkan felix...

"wehh korang cepatlah , dapur ni tak gerak sendiri tau"-kata bangchan lalu pergi masuk ke dalam rumah...

"siapa lambat buang sampah!!!"-jerit lino lalu mengejar bangchan yang telah jauh meninggalkan mereka....

"TUNGGU WEHHHH"-jerit changbin lalu mengejar mereka diikuti yang lain ii...

Haeun dan yeonjun yang melihat mereka hanya ketawa terbahak-bahak....tak sangka dah besar perangai still macam budak ii...

"soo what now?? "-soal yeonjun kepada haeun...

"what now abende?? kau tak balik?? sekarang dah tengah malam"-kata haeun

"aku stay lah"-balas yeonjun santai

"stay kepala hotak kau , kau nak tido mana??"-soal haeun lagi

"bilik kau....dah terang ii rumah kau ada ruang tamu besar aku tido kat situlah"-jawab yeonjun sementara haeun menjelingkan pandangannya dan berlalu pergi...

"WEHHHH TUNGGU AKU"

****

"ni semua salah changmin"

"pehal pulak salah aku??"

"kau tadi yang beria sangat nak kerjakan budak nama yeonjun tu"

"Wehh itu mop bangang yang kau guna gi sapu tepung tu asal?"

"Oh ye ekk?? alah mana saya tau , sayakan seekor tupai"

"Diamlah wehh bila keje nak habis aku dah ngantuk ni"

susana tengah malam di dapur mereka agaklah sedikit meriah akibat perangai celaka semua ahli member staykids yini...

"apa bising malam ii ni?? orang nak tidur pun susah"-tegur haeun dengan mata yang sedikit terpejam berdiri di depan pintu dapur...

"diamlah haeun semua salah kau"-ketus felix... haeun membesarkan bebola matanya apabila mendengar namanya di persalahkan...

hello , perempuan mana je yang pernah salah ? semua perempuan betul okey...

"ha felix dah start dah"

"lix jangan weh perempuan tak pernah salah"

"guys sedia perang dua ke lima belas dah nak mula"

"diamlah wehh jangan sejak hal orang aku tengah ngantuk ni"

semua ahli staykids berbisik ii tentang dua ekor sepupu yang dari tadi memulakan pertengkaran mereka tanpa mengira waktu...

"DAH LAH ! LEBIH BAIK TIDUR LAGI PUN ESOK PAGI MEMANG HAEUN DAH TAKDE KAT SINI PON !"-jerit haeun lalu masuk ke biliknya dan menghempaskan pintunya...

ni kalau atok bangun memang sah dia tidur kat luar malam ii....

seketika suasana menjadi sunyi...tiada yang memulakan percakapan antara mereka...

"dah habis , korang cepatlah kata ngantuk"-tegur felix lalu beredar dari dapur...semua berpandangan sesama sendiri...lalu menyiapkan tugasan mereka....

____________________________________

Hyee miss me?? uwu sorry kalau lama tak update sebab last update hari tu beberapa hari kemudian dinyatakan positif coco crush heeseung hiks- then pergi tempat kuarantin di sana takde line lakk hiks-.....

AKU JANJI LEPAS NI LAST PART....OK BYE LUV YOU MUAHHH...

B U L L YWhere stories live. Discover now