HAEUN POV
Mana jay ni...dari tadi tak balik ii kelas lagi...cikgu dah start mengajar dah...aduhh dahlah esok kena paking barang sebab kena ikut lawatan tu...lepas tu kena beli ii barang lagi...eh kejap apa kena mengena dengan dia?!!...
Eh lantak lah janji tersenarai dalam kehidupan ku...tapi betul ke apa dia cakap tadi??...dia , dia suka aku??... ha padan muka dulu suka betul buli aku sekarang kan dah tersuka HA HOW YOU LIKE THAT!!!...
"miane cikgu datang lambat tadi saya kena panggil oleh cikgu jefri"
Aku pusing pandangan ku ke arah pintu kelas...siapa lagi kalau bukan jay...tapi kenapa dia kena panggil dengan cikgu jefri?!!...apa kes dia sekarang ni?!...aduh jay sikap tu bawa ii lah berubah sikit...
"Takpe , saya baru nak tulis nota...kamu boleh duduk tempat kamu"-kata cikgu lalu berdiri ingin menulis sesuatu di papan putih...
"gomawo cikgu"-kata jay lalu dia berjalan dan duduk di sebelah ku...
Tiba ii aku terasa canggung duduk di sebelahnya... aduhh dia yang ungkapkan perasaan kenapa aku pula yang malu ni??!!!...relax haeun relax...
"Esok aku jemput kau kat rumah , kita pergi beli bekalan untuk lawatan nanti"-kata jay tanpa memandang ku...aku kerutkan dahi ku , dia ni selalu je buat perangai pelik...aku yang sakit kepala nak fikir...
"Ta--"-ayat aku terpotong
"Tiada penolakan aku dah minta izin dengan oppa kau tadi"-balasnya lagi sambil menulis nota yang cikgu tulis di hadapan...
Wht?!!...dia minta izin dengan heeseung oppa?!...habis tu heeseung oppa bagi dia macam tu je??....dasar abang tak bertanggungjawab...nasib abang tiri kalau tak dah lama aku ketuk kepala dia...ada ke patut biarkan adik dia yang comel loteh ni keluar macam tu je...tak patut tak patut....
****
"Apa oppa ni suka suki je kasih dia izin keluar dengan haeun"-rungut ku
"Biarlah dia keluar dengan haeun lagi pun oppa malas nak beli barang untuk esok jadi haeun satu kali lah belikan yeeee"-pujuk abang ku dengan penuh manja
"Tak nak haeun tak nak keluar dengan dia"-aku masih lagi merungut...
"alaaaa tolonglah pleasewww sekali ni je"-pujuk abang ku lagi...
"Ish yelah ii...btw sejak bila abang boleh kasih dia keluar dengan haeun??"-soalku
Pelik lah abang aku ni....kalau orang lain adik dia keluar dengan pembuli abang dia tak suka...ni terang ii si jay tu pernah buli aku...abang aku boleh pula senang ii macam tu jerrwwww...
"Adalah"-jawabnya...ishhh nak berasiahlah tu dengan aku...
"nak berasiah ii bagai takde gunalah...satu hari nanti tahu juga"-kata ku lalu ingin berlalu pergi...tapi langkah aku terhenti apabila teringat sesuatu...aku menghulurkan tangan kepada abang ku..
"nak pa??"-soalnya
"duit mana duit??...esok nak belanja takkan guna air liur"-kata ku
"Tak rilek ah haeun ni...nah ambik ni kalau kurang tolong tambahkan....shuu shuu pergi sana jangan kacau oppa nak main game"-katanya lalu menghalau aku masuk keluar dari biliknya...
Aku masuk ke bilik ku dan merebahkan diri...fuhh apa masalah sebenar jay ni??...dia ni kalau perang pelik betul ii tak bermusim...dahlah lebih baik aku tido , esok ii jelah pikir pasal esok....EH AMENDE AKU NI ESOK??...esoklah aku nak keluar aduhhh...haeun haeun asal bdo sangat ni...
*****
*TITT TITT*
Terdengar hon motorsikal dari luar rumah ku...wait?!!..dia bawa motorsikal?!!... seriously??? aku rela jalan kaki pergi mall dari bonceng dekat belakang dia...
"Haeun , jay dah sampai ni!!! cepatlah turun!!"-jeris heseeung oppa dari bawah memanggil ku...
Aku turun dengan muka yang mencebik...macam ii hal lah terjadi , sakit kepala aku nak fikir...
"alo alo alo kenapa adik tite ni monyok ii"-kata oppa ku dalam nada yang manja...aku buat muka menyampah...
"hati ii tau , kalau ada apa ii call je"-katanya lagi...
Aku keluar dari rumah dan melihat jay yang berada di atas motornya sambil bermain telefon....aduhh kenapa dia mesti bawa motor , astu motor macam ni pulak...dia ni nak tunjuk kaya ke macam mana??
author : ha author bagi contoh sikit supaya korang tak sakit kepala....btw macam tulah motor dia...
Aku berjalan tanpa menghiraukan dia yang masih lagi melihat skrin telefon...kata nak bawa jalan tapi mata tengok skrin...eh kat rumah pun boleh lah...
Dia yang sedar kehadiran ku telah jauh dari rumah...cepat ii menghidupkan enjin motornya lalu mengejar ku...
"eh eh haeun nak ke mana ni?"-soalnya
"nak pergi berjoging"-jawab ku santai lalu sambung berjalan...dia dah tahu yang kita nak beli barang kat mall tanya lagi...
Dia menarik tangan ku ke belakang...aku dan dia berhadapan kami membuat eyes contact... aduhh kenapa tiba ii jantung aku ni dupdapdupdap pulak...
Dia pun mengambil helmetnya dan menyarungkan di kepala ku...aku tgk dia kecik besar kecik besar je...
"Tak payahlah buat muka macam tu...tak cantiklah"-tegurnya
"kau ni an handsome je tapi otak kecik"-marah ku
"Thnks sbb puji aku...dah naik"-katanya
"Kita nak beli barang bukan gi dating , kau nak letak mana nanti barang tu??"-marah ku lagi
"satu , kita memang nak gi dating sambil beli barang...dua , jangan risaulah pasal barang tu...nanti aku suruh orang appa aku bawakan barang"-jelasnya
"Dah naik cepat"-arahnya lalu aku dengan muka mencebik ku naik di belakang motor tersebut...
"pegang kuat ii"-katanya...tapi aku buat ii pekak...aku masih lagi mengsilangkan tangan ku ke dada...
Lalu dengan mengejut dia gerakan motosikalnya dengan laju...aku yang terkejut tiba ii terhantuk di kepalanya...
"OH MAK KAU HIJAU"-latah ku...dia ketawa kecil...
"aduhh , hye bawalah hati ii sikit kalau aku luka macam mana??!!"-marah ku
"hahah tulah orang suruh pegang tak nak pegang"-katanya
"dahlah pegang cepat , kalau tak boleh pegang peluk je terus"-sambungnya lagi...aku yang di belakang mengejek dengan meniru ii percakapannya tanpa bunyi...
Aku pelan ii memegang bahunya lalu kami jalan menuju mall...angin mula melimpasi kami...tanpa aku sedari aku memeluk dia sangat erat...aku meletakkan kepala ku di dagunya...rasa nyaman yang luar biasa...
Kami sampai di mall...sebelum dia sedar perbuatan ku cepat ii aku melepaskan tangan ku dari tubuhnya...aku pun melihat tempat lain untuk cover malu...
"hoi pandang sinilah , takkan nak bawa helmet tu masuk mall"-tegurnya...aku pun pusing ke arahnya lalu membuka helmet itu...
Nak naik beberapa minit aku buka helmet tu tak dapat ii...asuuu kacau betullah , aku panas ni bawa matahari...
"Lembab lah sini"-katanya lalu membuka helmet di kepala ku dengan penuh kasar...
"auww sakitlah"-rungut ku
"eleh sikit je nak bebel...jom"-dia menarik tangan ku masuk ke mall...
YOU ARE READING
B U L L Y
Teen Fiction-bully- Takdir memang tak seindah yang kita bayangkan . start : 29 oktober 2020 end : 19 february 2021 fyi ; jalan cerita tuggang langgang dengan tatabahasa yang tak betul dan typo di merata tempat , sekian .