HAEUN POV
"Haeun ok tak ni??"-soal oppa ku apabila melihat aku yang berjalan murung menatap ke bawah....
*******
FLASBACK"dia dah boleh ingat"-kata jake apabila jay yang mengingati ingatannya semasa membaling bola di kepala haeun dengan keras...
"Jake?? Niki?? Kita buat apa kat sini??eomma??appa??dan....jiyoon??!"-kata jay meneliti kami satu persatu...
"Hye jay awak tak rindu saya ke??"-soal jiyoon lalu berjalan ke arah yang yang duduk di hadapan haeun dan mengalungkan tangannya di lengan jay...
"Jay"-panggil haeun jay menolehkan pandangannya...
"Kau?!!"-serta merta jay berdiri dan melepaskan pegangan tangannya dengan haeun...
"Apa semua ni??"-soal jay
"Ka--"-ayat jungwon terpotong
"Jom balik"-arah tuan park tegas...lalu mereka berempat pergi meninggalkan haeun dan lain ii di gelanggang...
"Dia dah ingat"-kata jungwon lalu duduk di sebalah haeun diikuti dengan yang lain...
"Macam mana sekarang ni??"-soal niki
"Apa kata kita hentak je bola ni kat kepala dia mana tau ingatannya kembali"-kata jake selambah...
"Ishh apa kau ni...jay tu masih kawan kita lahh"-marah suno , jake hanya gelak kecil...
"Kalau dia dah ingat maknanya mesti dia comeback buli kau lagikan haeun"-kata soojin menatap manik mata haeun yang melihat ke tahan...
"Fuhhhh siap ada comeback dia lagi"-kata sunghoon oppa , soojin hanya berbangga...
"Apa kata kita buat macam dulu"-jelas haeun yang lain buat reaksi tidak memahami dengan apa yang haeun katakan...
"What do you mean Lee haeun??"-soal seonyeon...
"I mean like , jake and niki buat macam biasa then kita pun buat macam biasalah... seolah ii tak ada apa ii terjadi"-jelas haeun ringkas...
"Srsly?!"-yerin tidak percaya dengan apa yang haeun katakan...
"Wae??"-soal haeun
"Kau nak menyerah macam tu je?? come on Lee Haeun"-kata seonyeon
"Mana Lee Haeun yang keras hati tak nak mengalah tu??"-soal soojin...Haeun menghembuskan nafasnya kasar...
"Dia dah ingat...then??dia akan buli aku macam yang dia buat dulu...lepas tu jiyoon dia dapat peluang untuk pikat hati jay balik sebab jay belum ingat pun yang aku hmmm...takpe lah , oppa jom balik"-kta haeun lalu berlari mengambil begnya dan pergi dari gelanggang tersebut...
"Eh haeun tunggu!!!"-jerita heeseung sambil mengejar adiknya yang jauh ke hadapan...
Tersisa lah mereka berenam dia sana sambil pandang antara satu sama lain...ingin membuat sesuatu tapi susah kalau wayar dah berbelit ambil beberapa hari nak luruskan...
FLASHBACK END
******
"wae??"-soal ku pula"Takde la nampak macam takde mood je"-balas heeseung
"Hm nth la mungkin lepas ni ada lagi kejutan untuk haeun"-kata ku lalu berjalan terlebih dahulu dari heeseung oppa , aku tahu dia mesti berfikir tentang ayat aku...
Kami sampai di depan pagar pintu rumah... kelihatan kereta BMW terpaking di dalam rumah...ah dah balik rupanya dorang...
Siapa lagi kalau bukan eomma dan appa....ada anak sakit tak reti nak jaga , asyik ii sebok dengan bisnes sendiri...
YOU ARE READING
B U L L Y
Teen Fiction-bully- Takdir memang tak seindah yang kita bayangkan . start : 29 oktober 2020 end : 19 february 2021 fyi ; jalan cerita tuggang langgang dengan tatabahasa yang tak betul dan typo di merata tempat , sekian .