Ejen zak dan ejen iman meneruskan perjalanan mereka sebaik sahaja ejen senior itu menamatkan perbualan melalui erabud.Manakala ali sedang sibuk memerhati keadaan sekeliling,takut2 kalau terjerat perangkap yg dipasang.Alicia berjalan sambil mencari sasaran mereka dlm misi tersebut.Ejen tekno itu juga memastikan rakannya sentiasa selamat di tempat asing sebegini.Ali lupa bahawa die belum lagi memberitahu alicia akan pesanan ejen zak.Die cuba memanggil nama gadis itu,namun panggilan tersebut tidak dipedulikan oleh alicia.Oleh kerana benci berada bersama org yg dibenci,semua panggilan tidak disahut.Alicia masih memulaukan panggilan ali.Kini,ali cuba utk meninggikan sedikit suaranya terhadap alicia supaya didengari.
ALI:Alicia!
ALICIA:Ish!Kau ni nak ape sebenarnye?!Dari tadi memekak je panggil nama aku!!
ALI:Sorry lah aku tinggikan suara,aku cuma nak bagitahu kau...ejen zak suruh kite jaga2...die kata...kat sini ade perangkap...
ALICIA:(palau lagi,teruskan berjalan)
ALI:Alicia...kau dengar x?
ALICIA:.........
ALI:Alicia...kau dengar x aku cakap ni?
ALICIA:Aku dengarlah!Aku x PEKAK lagi!!
???:Ape bising2 ni?.....hmm....eh...ade org lah...hmmm......kamu berdua nak rasa kena bunuh x?....hihihi...(psiko)
ALI:(cakap melalui earbud)...ejen zak...kami dh jumpa pembunuh tu...
ZAK:(dalam talian)...Baik...hantar lokasi,kami datang segera.
ALI:Ok...(tamatkan talian,hantar lokasi)
Lokasi sudah diterima,zak dan iman pantas bergerak.Sementara itu,ali dan alicia mengelak setiap serangan yg mendatang.Sebilah parang yg agak panjang dihayun berkali-kali ke arah kedua-dua ejen tersebut.Kemudian,alicia cuba melepaskan tembakan kepada killer clown itu.Terbeliak matanya saat menyaksikan tembakan tersebut ditepis seperti bulu tangkis.Melihat alicia leka,badut pembunuh itu langsung melompat dan ingin menetaknya.
Ali bingkas mengaktifkan aeroboots miliknya,meluru ke arah alicia dan mahu menolaknya ke tepi selepas menjerit memanggil nama gadis itu.Selepas sedar,alicia terkejut kerana sebilah parang dihayun dengan laju di hadapannya.Tiba2,badan ejen neuro itu dirangkul dan dibawa ke tepi.Hujung parang tersebut terguris di badan belakang ali.Kesan yg ditinggalkan agak panjang.Sakit badan alicia sewaktu die terhempas ke tanah.Alicia memendam perasaan geram dan marah.Mahu sahaja dilepaskan tapi dibatalkan kerana die melihat satu lagi serangan akan datang.
Iman menyerang pembunuh itu menggunakan belati besi yg terletak di hujung tudungnya.Serangan tersebut membuatkan badut itu berganjak ke belakang.Dalam pada itu,iman menyelamatkan ali dan alicia daripada bahaya.Belum sempat badut itu mara,zak melompat dan memberikan tendangan dgn kedua-dua belah kaki.Tewas lah pembunuh itu.Kini,mereka dalam perjalanan pulang ke MATA.Pembunuh tersebut dibawa juga ke MATA dgn bantuan pasukan lain.Ali dikejarkan ke bilik rawatan manakala zak,iman dan alicia pergi briefing room.Setelah itu,mereka bertiga menuju ke bilik rawatan.Perasaan marah alicia dilepaskan.
ALICIA:Kau ni kenapa ha ali?!Suka2 hati tolak badan aku sampai jatuh...sakit kau tahu x?!
ALI:Sorry...aku cuma nak selamatkan kau...
ALICIA:Kau nak selamatkan aku?...X payah lah!Aku tahu lah nak jaga diri!Aku pon reti mengelak kalau ade org serang aku!Aku x perlukan perto---ukk.......kkk.....ukkk...(kena cekik)
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.