episod 5

555 35 11
                                    

Aliya dan anaknye,ali,kini dalam perjalanan ke HQ MATA.Seperti biasa,mereka beramah mesra sesama sendiri.Dari mula bertolak hingga sekarang,tak henti-henti dgn gelak tawa dan kemesraan ibu dan anak.Sebelum pergi ke ibu pejabat,mereka menjamu selera dgn makanan tengahari di rumah.Makanan itu dimasak oleh yg x lain dan x bukan,aliya.Aliya pergi HQ sebab ade kerja,manakala ali hanya mengikut mamanye.X lupa juga,comot yg dipeluk ali.Apabila tiba di Headquaters Meta Advandce Tactical Agency (HQ MATA),aliya mengajukan soalan kepada anaknye.







ALIYA:Ali...mama ade kerja ni...ali nak duduk hq dgn mama ke nak pergi tempat lain?

ALI:Ali...nak pergi akademi lah...boleh?

ALIYA:Boleh

ALI:Kalau ali bawak comot sekali?

ALIYA:Boleh juga...tapi jaga die elok2..kalau x....siap kamu..

ALI:Hehe...ok,mama...ali pergi dulu..bye...(lambai tangan)

COMOT:Meow...(lambai tangan)

ALIYA:Hihi...bye...








Di akademi,tiada sesiapa yg berada di situ kecuali ali dan comot.Ketika tiba di situ,mereka terus berlatih di dalam bilik latihan simulasi.Banyak robot2 dihancurkan mereka.








Aliya's situation






Seorang wanita bersuit merah berdiri di hadapan sebuah bilik rahsia.Hanya super ejen dan ahli bilik itu sahaja yg tahu tentang keberadaan bilik tersebut.Pintu kamar itu dibuka secara automatik,kaki kanan melangkah masuk ke dalam.Seusai pintu ditutup,ade suara yg menjelma.Suara itu milik ketua teras tekno.Ejen dayang.








E.DAYANG:Ye...super ejen aliya...kamu sudah bersedia utk berjumpa die semula?

ALIYA:Saya dah anggap die macam keluarga saya sendiri...dah lama saya x jumpa die...saya rindu die...saya...sangat2 bersedia utk jumpa die balik..

E.GANZ:Hahaha....bagus....sebelum itu,saya ingin berterima kasih kepada kamu kerana telah menjadikan die sebagai super ejen...

ALIYA:Sama2.

E.DAYANG:Baiklah...kamu boleh jumpa die sekarang...








Keluar sesosok tubuh seorang lelaki dari sudut gelap bilik itu.







???:Assalamualaikum,cikgu aliya.

ALIYA:Waalaikumussalam,zak!(bukan abang ali ye...tapi ciri2,sifat2 semua sama macam abang ali)






Muhammad Zakaria bin Hasan,20 tahun,bekas pelajar aliya.Die merupakan super ejen,anak murid aliya,sahabat ali serta guru ali.Namun,die menjadi guru kepada x lama,cuma 6 bulan.Kemudian,mereka berempat melakukan sedikit perbincangan sebelum ketua-ketua teras membenarkan mereka bersurai.Aliya dan mula beramah mesra.Biarpun zak bukan ahli keluarga aliya,die dilayan seperti ahli keluarga gurunye itu.Aliya menceritakan semula kisah sewaktu pertempuran yg disertai oleh dirinye,ali,zak dan keempat-empat ketua teras.Perlawanan mereka menentang musuh waktu itu merupakan antara kemenangan terbesar ejen2 MATA.Selepas cerita ditamatkan,aliya berkata....







ALIYA:Janganlah panggil cikgu...panggil lah auntie ke mak cik ke?

ZAK:Opah boleh?

ALIYA:Hmm..(pout face)

ZAK:Heh..x ade lah...saya panggil auntie aliya boleh?

ALIYA:Boleh....zak...auntie nak minta tolong boleh?

Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now