episod 17

477 35 14
                                    

4 Disember,Selasa,jam 1 pagi.Kelihatan ramai doktor bergegas ke wad salah seorang pesakit mereka.Bukan sahaja doktor biasa,malah doktor pakar juga turut pergi ke sana.Mereka semua bergerak dengan kadar segera selepas seorang jururawat membuat aduan.Nafas pesakit itu makin tidak teratur.Kesemua doktor yang berada di dalam bilik itu mula gelabah apabila bacaan nadi makin lemah daripada biasa.Bertungkus-lumus mereka cuba menyelamatkan nyawa seorang insan yang berada di dalam kondisi kritikal.Andai mereka tidak melakukan rawatan yang terbaik kepada pesakit itu,mungkin nyawanya akan melayang dan die akan meninggalkan dunia buat selamanya.Jikalau die meninggal dunia,maka anaknya sudah tiada ibu bapa lagi.Ya.Die ialah































































Aliya.


































DOKTOR:Nadi pesakit makin lemah!Kite dah x banyak masa lagi dah!Kite kena selamatkan die sekarang ni jugak!

NURSE:Doktor!






































Tit........tit...........tit...........tiiiiiiiiiii





































Ketua doktor yang melihat bacaan nadi itu terkesima.Die mengarahkan nurse dan doktor untuk menggunakan perenjat.(author x tahu nama alat tu😅)Setelah tiga kali merenjat,nadinya telah berhenti.Kekocohan tadi sudah bertukar kepada keadaan yang sunyi dan sepi.Kerja-kerja mereka terhenti.Semua sedih dan mengalirkan air mata.Ketua doktor itu berasa sangat sedih kerana x dapat menyelamatkan aliya.











DOKTOR(dalam hati):Ali.....hiks.....sya minta maaf ali....hiks.......saya x dapat nak selamatkan mak kamu ali.......maafkan saya......





















Aliya binti Baharom.Menghembuskan nafas terakhir pada jam 1:47 minit pagi.4 Disember.Hari Ahad.































Skip
















Kedengaran azan subuh telah berkumandang menandakan masuknya waktu subuh.Ali bangun setelah beberapa kali mukanya ditampar oleh Comot.Pandangannya kabur,mata digosok baru lah baik sedikit.Die berjalan sambil menggeliat dan menguap lalu mengambil tuala di penyidai.Lelaki itu menggigil dengan teruk selepas mandi.Mungkin x biasa dengan air sejuk,dah biasa dengan air suam?Bergeta-getar badannya.Namun sebelum die keluar,ali berwudhuk dahulu.



Hari ini adalah hari di mana die akan mengambil slip keputusan UPSR di SRT Cyberraya 1.Die mengenakan pakaian yang agak 'simple' tetapi segak.Kemudian,die menunaikan solat subuh.Selepas solat,die berdoa.Sejurus setelah itu,ali berjalan sambil memeluk kucing kesayangannya hingga ke dapur.Ali mengeluarkan mangkuk makanan Comot lalu memnuhkannya dengan makanan kucing.Comot pun makan dengan berselera.Air direjang di dalam cerek elektrik,telur digoreng,dua keping roti diletakkan di atas pinggan.Ketika telur goreng sudah siap,ia diletakkan di atas sekeping roti.




Sebelum roti dan telur itu ditindih oleh sekeping roti lagi,ali menambah sedikit sos tomato.Akhirnya,sandwish telur itu sedia utk dimakan.Air pun sudah siap,ali membancuh air milo kegemarannya lalu diminum.Itulah menu sarapan pagi ali pada hari ini.











Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now