Badan ali dipeluk dgn erat oleh seseorang.Ali meronta-ronta supaya dilepaskan dan dalam masa yg sama,air matanya kembali gugur.Kedua-dua tangan ali menumbuk belakang badan org yg memeluknya.Jeritan lelaki itu sekali lagi membuatkan rumah tersebut bergema.General dan encik hassan tidak sanggup melihat adegan tersebut lalu mereka mengalihkan pandangan ke tempat lain sambil menahan air mata drpd tertumpah.Manakala,puan haliza,kak amirah,moon sudah menangis.Selang beberapa saat,ali kembali tenang namun masih menangis.
ALI:Hiks.....abaaaaaang....kenapa baaang?Kenapa ali ade isteri mcm die baaaang?.....hikss......hikss......
ZAK:Ali...
ALI:Saya cuba.....hiks....jadi suami yg baik utk die....hiks....kenapa die buat saya mcm ni?Kenapa die buat khalid dgn khalisha mcm ni?....hiks....
ZAK:Ha?Ape maksud kamu?
Nampaknya ali ingin membongkarkan semua rahsianya bersama alicia.Alicia cuba bersuara.
ALICIA:X....jangan dengar....uhuk...uhuk....jgn dgr ape ali ckp....semua tu tipu!
Kata-kata wanita itu langsung tidak diberi perhatian.
Flashback on
ALI:Cak!(main dgn k,k)
K,K:(ketawa)
ALICIA:Ali...makan diorang dh siap...jom suap diorang makan.
ALI:Ok...anak2 ayah nak makan eh?(geletek sikit)
K,K:(ketawa)
ALI:Jom makan...mama dh siapkan makanan....(dukung k,k)
Waktu mkn
ALI:Aaaaauuummm...(suap khalid)...ha...pandai anak ayah...sedap?Nak lagi?
KHALID:(mengangguk)
ALICIA:Khalisha...bukak mulut...aaaaa
KHALISHA:(bukak mulut slow2)
ALICIA:Auuumm.....haihsh...comot!...(lap mulut khalisha)
ALI:Alicia...jangan lah marah khalisha tu...biasa lah...baby...kan,khalisha kan?
KHALISHA:(tersenyum)
ALI:Ha!Tengok!Die suka!Diorang ni kite kena layan elok2...main2 dgn diorang...kena manja2...janganlah asyik nak marah je...
ALICIA:Ish!Kalau kau pandai sangat,kau suap lah sendiri!
ALI:Alicia...dh janji kan?
ALICIA:😒😒😒...(sambung suap khalisha)
Ali tersenyum melihat perilaku si alicia.Geli hatinya apabila melihat alicia mengalah kerana sebelum ini,perempuan itu memang susah nak mengalah.Asyik die je nak menang.Kali ni,giliran ali pula utk menang.Namun,ali bukan lah sengaja menyuruh alicia berbuat sedemikian,ianya juga utk merapatkan hubungan kekeluargaan antara mereka.
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.