episod 10

558 40 15
                                    

Dalam perjalanan pulang,Ali ketawa saat die teringat akan vedio yg lucu di instagram.Suara yg menyebut,"mohon bersabar,ini ujian,ujian dari Allah,ujian dari Allah".Ketika itu,hilang rasa marahnye terhadap alicia,senyuman terhasil,hatinye tenteram.Semasa ali memasuki rumahnye,tiada sesiapa di dalamnya.Budak lelaki tersebut tahu bahawa ibunya sedang bekerja di MATA.Beg diletakkan di dalam bilik,tuala diambil lalu ali mandi.Setelah itu,die menunaikan solat fardhu zohor dan pergi ke dapur.Nota ditinggalkan oleh aliya di atas meja makan.Kertas biru kecil yg dilekatkan di atas meja tersebut diambil lalu dibaca.







"Ali...mama pergi kerja dulu.Mama dah siapkan makanan tengahari...ali makan tau?Sayang,ali..❤❤"



Ali berehat selepas kekenyangan.Sebelum itu,die mencari kucingnye,Comot.Comot sedang tidur di tempat tidurnye.Ali x mahu mengacau kucing itu,jadi die membiarkannye tertidur.Pungguhnye dilabuh di atas lantai,televisyen dihidupkan.Meskipun ali menghidupkan tv,die bukannye tengok pon.









ALI:Haih...nak buat ape eh?...nak main ml ke pubg ke...confirm menang.....aduhai...baru ingat ade projek sains yg kena buat...aduuuh.....malasnyeeee.......besok lah aku buat,now,time to sleep...eh,jap...tutup tv lu.....









Sementara itu di akademi,












KHAI:Iman!

IMAN:Ye?

KHAI:Kau ade nampak ali x?

IMAN:X....die x datang kot hari ni...

KHAI:Kenapa die x datang?

IMAN:Saya x tahu.

KHAI:Macam mana kau boleh x tahu?Bukan ke kau selalu dgn die?

IMAN:Ish...mana ade...

KHAI:Haha...sorry2..bye,iman.

IMAN:Bye.








Iman merasakan dirinye mahu berjumpa dengan ali.Akan tetapi,ejen kombat perempuan itu memulaukan perasaan tersebut.

















Beberapa hari kemudian,











ZAK:Bagus,jet...kebolehan kau dah meningkat.

JET:Heh...ini jet lah.😏

ROZA:Power siot kau!

JET:Eh...biasa...(bangga)

ZAK:Oleh sebab kebolehan kau dah meningkat...aku nak tengok kau lawan alicia.

JET:Jap!Ape?!

ROZA:Alah...pergi je lah...takut ke?

JET:Yelah!






Alicia and rudy's situation






ALICIA:Dydy...icha pergi dulu tau?

RUDY:Ok...icha lawan sampai menang ok?

ALICIA:😘😘










Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now