episod 3

594 37 38
                                    

Sebelum meninggalkan ali berseorangan di situ,alicia memberhentikan langkahnye daripada terus berjalan ke hadapan.Die memusingkan badannya 360 darjah dan berpatah balik semula kepada ali.Niatnye melakukan sedemikian adalah utk menyakitkan lagi hati ali yg sudah remuk itu.Kata2 buat melukakan hati lelaki itu disediakan dari awal hingga akhir.Perkataan2 sinis disusun rapi sebelum ia boleh dilemparkan kepada jejaka tersebut.Di dalam hatinye sudah bergelak tawa dgn keriangan yg tinggi.Derapan tapak kaki ejen neuro itu membuatkan pandangan ali yg sebelum ini jatuh ke lantai dinaikkan kepada alicia.Kemudian,alicia mula menunjukkan senyuman sinisnye.Dalam masa yg sama,ali hairan.Kenapa die patah balik?Sebaik sahaja perempuan itu berhenti.....



ALICIA:Pasal kau kata yg kau suka aku tu,kau x payah nak fikir sangat.Kau tahu x?Aku x suka kau sikit pon!Aku lagi suka rudy daripada sampah macam kau!



Benar ape yg dikata,lidah lebih tajam daripada pisau.Biarpun hujung lidah alicia tidak menyentuh walau sedikit tubuh badan ali,namun kata2 yg dizahirkan daripadanye menusuk terus ke dalam hati ejen tekno itu.Alicia berada sebaik sahaja die merasa puas menyakitkan hati orang yg pernah menyayanginya.Ali menundukkan kepala.Bukan sedih.Bukan juga kecewa.Celaru.Itulah perasaan yg dilanda ali.Sungguh dia tidak tahu perasaan ape yg dirasai.

Alicia pula,die telah menempatkan ali di tempat yg paling x dihiraukan di dalam lubuk hatinye.Lelaki yg bertakhta di hati gadis itu ialah rudy.Ejen inviso muda yg kononnye paling dingin.(dingin?😒)....Apabila gadis itu sudah hilang dari penglihatan,ali tersenyuman dan ketawa kecil.Perbuatan lelaki tersebut memeranjatkan seseorang yg sdg bersembunyi di sebalik dinding.





???:Die.....senyum?

Tiba2 ali berkata.





ALI:Haha...haih...ali...ali...x apelah....dah die x suka aku...nk buat macam mana?





Lelaki itu terus membuka langkah agar die berada dari situ.Bingkas si misteri itu mengikuti jejak ali.Selepas beberapa ketika,die memanggil ali.





???:Ali....

ALI:Hmm....iman?

IMAN:Awak...ok?

ALI:Hmm?

IMAN:Tadi...s...saya dengar perbualan awak dgn alicia....

ALI:Awak dengar?

IMAN:Erk....ye...m...maaf...

ALI:X ape...saya ok je....kalau die x suka saya....biarlah....nak buat macam mana lagi?

IMAN:Hmm...

ALI:Ha!Alang2 awak dah ade dekat sini...boleh awak bawak saya jalan-jalan kat sini?

IMAN:Boleh...jomlah...







Alicia's situation





Alicia dan rudy sdg duduk di atas bangku taman alademi.Alicia yg dingin tu tibe2 jdi gedik rudy.(gedik?)

AUTHOR:Jap!Uwek!Nak muntah!

ALI:Sabar author....

ALICIA:Kurang asam punya author!





Ok....sambung balik








Alicia mengajak rudy utk lepak di taman akademi.Keadaan agak sunyi.Kedua-duanye tidak mahu buka mulut utk berbicara.Akhirnye,rudy mula bersuara.






RUDY:Apesal kau ajak aku dtg sini?

ALICIA:A...aku ajak kau dtg sini sbb aku a....ade bende nak cakap....s...sebenarnye....a....aku....

Sesal (EA fanfiction)Where stories live. Discover now