(FALSAFAH BAJU MELAYU)
ALI:Assalamualaikum...hai readers...korg mcm mana?Sihat?Yg sihat, alhamdulillah...yg kurg sihat,semoga cepat sembuh...ok...ali kat sini atas arahan author utk---
AUTHOR:Ali!Buat betul2!
ALI:Tahulah!....Ok...author suruh ali utk kongsikan ilmu...episod lepas,ali pakai baju melayu full kan?Sebenarnya,ade maksud tersirat di sebalik desing baju melayu tu sendiri...contohnya...baju melayu ade lima butang dan butang2 menjadi simbol kepada kelima-lima rukun islam.Lepas tu,baju melayu ade tiga poket.Ape pulak maksud tersirat yg ade kat situ?Ketiga-tiga poket itu membawa maksud tiga rukun beragama iaitu islam,iman dan ihsan.Sampin pulak?Sampin menjadi simbolik kepada soal menjaga aurat dan juga nafsu syahwat.
Ha!Menarik kan?!Lagi satu...kepada kaum lelaki...kalau nak pakai baju melayu,jgn lupa pakai sampin sekali.Sebab ape?Sebab kalau x pakai,ibarat mcm korg berbogel!Kalau korg tahu lebih lanjut pasal falsafah baju melayu ke,sejarah Kesultanan Melayu Melaka ke atau sebagainya,korg boleh search kat youtube channel Izzuddin Al-Jitrawy.Kalau korg rasa sejarah bangsa melayu bosan,cuba tengok channel tu.Confirm korg terpukau.Kalau korg rasa yg melayu ni lemah lah ape lah...sebenarnya korg dh salah....nak tahu ape yg salah?Rajin-rajinlah tgk channel tu...x pon tanya author...
Ok,itu sahaja rasanya utk hari ni...kepada readers,stay tuned utk episod akan datang...vote dan comment kalau korg rasa perkongsian ni menarik...assalamualaikum...bye!
AUTHOR:Ok....terima kasih,ali!
ALI:Sama2!
AUTHOR:Korg...author nk pesan...klu korg nak tulis in shaa Allah,tulis yg mcm author tulis ni tau?Kalau x,maksud die akan jadi maksud yg x elok...ok....cukup di sini sahaja...in shaa Allah...kite jumpa di episod 33...assalamualaikum...bye...
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.