Alicia memegang dan mengusap pipinye selepas general melempang dengan sangat kuat.Sakit yg dirasai masih belum ade tanda-tanda utk beransur pulih.Api kemarahan general kini membuak-buak dan membara-bara.Sudahlah tadi keselamatan rumah itu tidak dijaga oleh alicia.Sekarang,gadis tersebut meninggikan suara di hadapan general.Ini kali pertama general menaikkan tangannya kepada alicia.Oleh kerana die berkawan dgn orang yg general x kenal identiti sebenarnye,alicia seperti berubah ke arah keburukan.Sungguh sedih apabila melihat anak perempuan yg paling disayanginye berkelakuan teruk seperti ini.Sanggup die meninggikan suara pada bapanye?Persoalan itu dibangkitkan oleh general.General mahu memutuskan supaya melarang alicia berkawan dengan orang itu lagi dan die berkata....
GENERAL:Alicia!Mulai sekarang,kamu jangan berkawan lagi dgn die!
ALICIA:Tapi kenapa?
GENERAL:Papa x suka...sebab die,kamu jadi berubah jadi teruk...kenapa kamu berkawan dgn die?X ade orang lain ke yg kamu nak jadikan kawan?Kenapa kamu x berkawan ali?Die---
ALICIA:Ali..ali...ALI!!KENAPA SEMUA ORANG SUKA SANGAT KAT DIE?!!!KENAPA ORANG YG ALICIA BENCI DIBERI LAYANAN BAIK?!!Alicia x sukalah dgn die!!
GENERAL:Kenapa kamu benci?Ape yg die dah buat kamu?
ALICIA:Die selalu mendahului alicia dalam setiap peperiksaan!Alicia nak nombor satu!Tapi die selalu dapat nombor satu!
GENERAL:Hanya sebab perkara kecil tu kamu benci die?!Itu bukan sebab die tapi sebab kamu!Kedengkian kamu mengawal kamu!Bukannye kamu x pernah dapat nombor satu!Kamu pon pernah,banyak kali!
ALICIA:Bukan tu je!Masa buat misi tadi,tak ade siapa pon nak salahkan die!
GENERAL:SEBAB TU BUKANNYE SALAH DIE!!Jadi,disebabkan die selalu dapat nombor satu,kamu nak salahkan die dalam semua bende?!MACAM TU?!!Alicia...itu rezeki die...janganlah nak salahkan die...jangan berdengki dgn die...jangan cari salah orang....
ALICIA:Dah lah...alicia nak tido!
Hadir perasaan simpati dalam hati general.Die rasa amat bersalah selepas menengking,menampar dan memarahi alicia.Alicia menepis tangan general sebaik sahaja ia menyentuh lengannye.Perempuan tersebut menyuruh ayahnye keluar dan biarkan die berseorangan.Lelaki bermisai lentik itu menghela nafas panjang lalu melangkah keluar sambil menutup pintu dan lampu bilik anak perempuannye.
GENERAL:Maafkan papa,icha...papa buat macam ni sebab papa sayangkan kamu...
General melakukan sedikit tugasan sebelum die masuk tidur.Alicia pula sedang menangis di dalam biliknye.
Keesokan harinye,ali masih lagi tidur di atas katilnye.Nasib baik solat subuh tidak terlepas.Jam menunjukkan pukul 9 pagi.Comot cuba mengejut tuannye yg lena dibuai mimpi.Beberapa ketika kemudian,aliya membuka pintu bilik anak lelakinye yg bernama ali.Die duduk berhampiran dgn ali lalu mengucup dahi dan mengusap kepala anaknya.Suara lembut seorang ibu dilontarkan bertujuan agar mengejutkan ali.
ALIYA:Ali...sayang...bangun...dah pukul 9 dah ni...
ALI:Ermm...(mamai)
ALIYA:Bangun...mama dah buat sarapan tu...jomlah makan sama2...nanti sejuk...
ALI:Ok....(bangun)
ALIYA:Ha...macam ni lah anak mama..dah,ali bangun,mandi,lepastu makan.
YOU ARE READING
Sesal (EA fanfiction)
FanfictionIf you love someone,give truly love not shit.Perjalanan dua pasangan yg tidak asing lagi iaitu ali dan alicia.Hidup mesti ade liku-liku.Sama macam diorang.Nak tahu cerita die macam mana,tunggu.